پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
پایگاه اماراتی دِ نشنال گزارش داد

تاثیر تحریم‌ ضد ایرانی آمریکا بر اقتصاد امارات

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 296844
کارشناسان اماراتی با ابراز نگرانی از تاثیر منفی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بر اقتصاد امارات گفتند تاثیر عمده این تحریم ها بر موسسات مالی ای خواهد بود که به مبادلات خود با ایران ادامه می دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تاثیر به سزایی بر فعالیت های تجاری امارات خواهد گذاشت.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که از روز دوشنبه به اجرا گذاشته شده است، گسترده هستند و عمدتا شرکت های غیر آمریکایی را هدف قرار می دهند. هر شرکتی که تحریم ها را نقض کند با مجازات های شدید مواجه خواهد شد.

این اقدامات احتمالا بر فعالیت های تجاری در امارات نیز تاثیر خواهد گذاشت و موجب محدودیت  بیشتر فعالیت های بانکی با ریال ایران و فروش طلا به این کشور خواهد شد. تحریم های جدید نگرانی مقامات اماراتی را در خصوص اقدامات احتیاطی احتمالی صرافی ها  و تجار طلا برانگیخته است.

رمزی جوردی، یک کارشناس مسائل حقوقی در دبی گفت: «تاثیر عمده این تحریم ها در امارات بر موسسات مالی ای خواهد بود که به مبادلات خود با ایران ادامه می دهند.» وی افزود: «تحریم ها همچنین بر تمام تجار و از جمله تجار طلا تاثیر خواهد گذاشت. این تحریم ها به طور قابل ملاحظه ای محدوده فعالیت های احتمالی ای را که می تواند مشمول مجازات شوند، گسترش می دهد. به خصوص مبادلات بانکی به ریال و فروش فلزات گرانبها و غیر گرانبها به ایران اکنون می تواند مستوجب مجازات باشد.»

بر اساس این گزارش تحریم ها تنها بخش خاصی از مبادلات را پوشش می دهد و بسیاری دیگر از انواع مبادلات کاملا قانونی محسوب می شوند. اما این نگرانی وجود دارد که فعالیت های تجاری مجاز نیز مشمول مجازات قرار گیرد. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها از ترس تحریم های آمریکا از هرگونه همکاری با ایران خودداری می کنند.

فرهاد علوی، دیگر کارشناس مسائل حقوقی در واشنگتن که وکلایی در امارات دارد، در این باره گفت: «تحریم های جدید می تواند به تجارت مجاز نیز لطمه وارد کند... زیرا موسسات فعال در دبی و ابوظبی لزوما تخصصی در زمینه قوانین آمریکا ندارند و این موجب سردرگمی و نگرانی آنها می شود... این عامل می تواند منجر به حرکت محتاطانه تر شرکت ها و امتناع از هرگونه همکاری با ایران شود. زیرا آنها از اینکه به دردسر بیفتند، هراس دارند.»

وی در ادامه گفت: «بسیاری از بانک های اماراتی تمایلی به انتقال پول دارای منشا ایرانی ندارند، حتی اگر این تراکنش ها از نظر قوانین آمریکا بلامانع باشند.»

افشین مولوی، تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در این زمینه اظهار داشت: «تحریم های آمریکا تاثیر منفی ای بر موسسات مالی بین المللی و مراکز مبادله ارز گذاشته است، زیرا آنها برای فهم کامل تحریم های جدید علیه ایران با مشکل مواجه هستند.... برای بسیاری از موسسات مالی ای که قبلا با ایران همکاری داشتند، تحمل مشکلات و هزینه های فهم قوانین تحریم ها دیگر به صرفه نیست. »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *