سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حجاریان: خاتمی به آفریقای جنوبی برود

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 296648
از آقای خاتمی درخواست می‌کنم خود را برای سفر به آفریقای‌جنوبی و شرکت در مراسم بزرگداشت ماندلا آماده کند.
به گزارش جهان، سعید حجاریان در سرمقاله روزنامه شرق با بزرگداشت نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق افریقای جنوبی نوشت:

او در دوران مبارزه آنقدر با نفسش جهاد کرده بود که بتواند دشمنان را ببخشد و حتی از توانایی‌های آنان در دولت خود استفاده کند. به همین لحاظ من او را یک عارف واصل می‌دانم که آنقدر روح خود را صیقلی کرده بود که می‌توانست به منزل تجلیه برسد.

هنگامی که به ایران سفر می‌کرد وزارت خارجه ما که می‌خواست طبق پروتکل عمل کند، معاون خود را برای استقبال از پیرمرد به فرودگاه فرستاد (چون ماندلا آن موقع دیگر رییس‌جمهور نبود) اما وی آنقدر بلندنظر بود که این امور را به چیزی نگیرد، اما وقتی از ایران به ترکیه رفت، رییس‌جمهور آن کشور در پاویون به استقبال او شتافت و هکذا در هر سفری که می‌رفت، بالاترین مقامات با آغوش باز از وی استقبال می‌کردند.

گمان دارم که وظیفه شورای شهر تهران است که برای نکوداشت نام این رادمرد راه آزادی، دست به کار شده و مکانی را به اسم وی به ثبت برساند و همچنین از آقای خاتمی درخواست می‌کنم خود را برای سفر به آفریقای‌جنوبی و شرکت در مراسم بزرگداشت ماندلا آماده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *