جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

آیا احمدی‌نژاد از انتخاب روحانی شاد است؟

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 296447
احمدی نژاد در گفتگو با یک شبکه روسی از موفقیت روحانی در اداره امور سخن گفته است. این رفتار احمدی نژاد درباره رئیس جمهور منتخب که مهمترین شعارهایش انتقاد مستقیم به نحوه عملکرد و مدیریت دولت احمدی نژاد بود چه قدر به واقعیت نزدیک است؟
آیا احمدی‌نژاد از انتخاب روحانی شاد است؟
به گزارش جهان به نقل از مجله مهر، «او در اداره امور موفق خواهد بود.» این پیش بینی رئیس جمهور فعلی برای رئیس جمهور منتخب است. «محمود احمدی نژاد» که به روسیه سفر کرده بود، در گفتگوی اختصاصی با شبکه «راشا تودی» با این جمله ها تفسیرش را از نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی بیان کرد: «روحانی رئیس جمهور منتخب مردم و مورد احترام همه است و در اداره امور موفق خواهد بود.»

اظهارنظری که البته با توجه به سابقه دیدگاه های کاملا مخالف این دو در حوزه های مختلف، به ویژه مسایل سیاسی و اجتماعی و البته نزدیکی روحانی به آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی جالب به نظر می رسد. اما آیا احمدی نژاد واقعا از روی کارآمدن روحانی احساس خوبی دارد؟


خوشحالی احمدی نژاد از انتخاب روحانی

گفتگوی مشاور سابق احمدی نژاد با سایت «خبرآنلاین» چند پیام جالب و ویژه داشت. «مهدی کلهر» در گفتگویی که ۱۰ تیرماه امسال در سایت خبرآنلاین منتشر شد گفته بود:« اگراصولگراها برنده انتخابات می شدند، احمدی نژاد خوشحال نمی شد. همان روزشمارش آرا من تماسی با ایشان داشتم و فهمیدم احمدی نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شده است. این خوشحالی به اندازه ای بود که ایشان دیدار رئیس جمهور منتخب رفت. سابقه نداشت که رئیس جمهور به دیدار رئیس جمهور منتخب برود.»

کلهر حتی به این نکته هم اشاره کرده بود که:« شاید در دولت روحانی پیشنهادی به ایشان بشود. بالاخره فرق روحانی با احمدی نژاد این است که رشته اش عمران و آبادانی است. پیش بینی می کنم روحانی بخواهد از این ظرفیت استفاده کند.»

اشاره کلهر به خوشحالی احمدی نژاد را شاید بتوان یک دیدگاه شخصی دانست. دیدگاهی که البته با توجه به متن پیام تبریک احمدی نژاد به رئیس جمهور منتخب هم توجیه پذیر به نظر خواهد رسید. احمدی نژاد در پیامی که پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات منتشر شد انتخاب آقای دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهور هفتم، تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با قدرشناسی از عواطف و اعتماد ملت عزیز، فرصت خدمتگزاری و تلاش برای استقرار عدالت و آبادانی کشور، بیش از پیش، مهیا شود. احمدی نژاد، از همه علاقمندان به سرافرازی ایران، خواسته بود در تمام فرصتها، رئیس جمهور و دولت منتخب را برای پیشبرد هرچه بهتر امور، یاری کنند.

احمدی نژاد می خواهد جبران کند

اما روایت ها درباره رفتار احمدی نژاد در قبال انتخاب روحانی، یک سوی جالب دیگر هم داشت. ان هم نکته ای بود که یک استاد دانشگاه تهران، به آن اشاره کرد.«صادق زیباکلام» در گفتگوی ۲۵ خرداد خد با سایت «عصر ایران» گفته بود:«حسن روحانی در انتهای لیست بغض و کینه احمدی نژاد قرار می‌گیرد و این دلیلی ندارد غیر از اینکه روحانی نماینده هاشمی در انتخابات بود.احمدی نژاد از پیروزی گزینه هاشمی خوشحال است.هیچ کس به اندازه احمدی نژاد نمی‌داند که در این چند سال دولتی‌ها تا چه حد به هاشمی رفسنجانی ظلم کرده‌اند و او با اتهام‌های بی مورد مواجه شده است. احمدی نژاد شخصا از سال ۸۴ با هاشمی ناجوانمردانه رفتار کرد، هیچ کس به اندازه خودش نمی‌داند که تمام مهره های هاشمی را با ندانم کاری کنار گذاشت، حتی با استاندار یکی از استانه ای مهم به دلیل استقبال از هاشمی برخورد کرد تا میزان بغض و کینه‌اش آشکارشود.»

زیبا کلام با این استدلال ها این نتیجه را هم گرفته بود:«او هر کاری می‌توانست انجام داد و جالب اینکه هاشمی هیچ واکنشی نشان نداد. به همین دلیل احمدی نژاد بعد از رفتارهایی که با او انجام داد ضرب المثل «چوب خدا دوا ندارد، اگر بخورد صدا ندارد» را با تمام وجود حس کرد و به همین دلیل بدش نمی‌آمد که با روی کار آمدن روحانی، کمی از آن مسایل جبران شود و هاشمی را خوشحال ببیند.»

لیست انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز و ائتلاف خط امام رهبری در انتخابات مجلس ششم - بهمن ماه سال ۱۳۷۸


حالا باید منتظر ماند و دید روحانی چه واکنشی به این رفتار احمدی نژاد خواهد داد و آیا خوشحالی احمدی نژاد از پیروزی روحانی را باید یک تفسیر اشتباه از سوی نزدیکان این دو دانست یا یک واقعیت؟دو سوی مخالف امروزی طیفی که که روزگاری در یک ائتلاف و خط فکری، برای نشستن روی صندلی نمایندگی مجلس ششم در تهران تلاش می کردند.

گذشت زمان، پاسخ این پرسش ها را خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *