پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکنش‌تحلیلگرآمریکایی‌به‌قطع‌شبکه‌های‌ایرانی

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 296323
نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی گفت: قطع پخش برنامه های العالم و دیگر شبکه های ایرانی از ماهواره های اروپایی، مغایر با شعارهای فریبکارانه غرب درباره آزادی عقیده و بیان و نقض قوانین جهانی اطلاع رسانی است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "فرانک لمپ" روز دوشنبه  مداخله اتحادیه بین المللی ارتباطات و سازمان ملل متحد برای جلوگیری از این گونه اقدامات غیرقانونی را خواستار شد.

لمپ افزود: این اقدام که با فشار آمریکا انجام شده، نقض آزادی رسانه های گروهی و آزادی اندیشه است. جمهوری اسلامی ایران، توافقنامه های بین المللی را امضا کرده، لذا مدیریت ماهواره نباید چنین اقدامی انجام می داد چون از نظر قانونی و عرفی حق چنین کاری را ندارد.

لمپ با اشاره به اینکه این اولین بار نیست که چنین تصمیمی علیه شبکه های ایرانی گرفته می شود، تصریح کرد: مدتی در ایران و سوریه بودم و تناقض میان ادعاهای غرب و واقعیت را یافتم.

وی گفت: به نظر من علت اصلی چنین اقدامی درباره شبکه های ایرانی، فشار لابی صهیونیستی و برخی ها در دولت آمریکا و منافع مالی میان این شرکتها و برخی مسئولان بوده است.

لمپ با اشاره به سیاسی بودن چنین اقدامی، یادآور شد: غرب حتی مانع ورود دارو به ایران و سوریه می شود و سیاست را وارد اقتصاد، درمان و امور انسانی کرده است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی نمی خواهند ملتهای جهان سایر نظرات را شنیده و صدای شبکه های ایران و سوریه به افکار عمومی در غرب برسد چون چنین موضوعی آنان را نگران می کند.

وی افزود: دولت آمریکا می خواهد ایران را در سطوح اطلاع رسانی، اقتصادی، دارو و غیره مجازات کند، آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال این هدف بوده است و همواره دولتهایی که در کاخ سفید روی کار آمده اند، علیه ایران موضع گرفته اند، چون نمی خواهند ایران الگویی برای کشورها، ملتها و منطقه باشد.

یادآور می شود، پس از حذف شبکه های ایرانی مانند العالم از ماهواره های اینتل ست، یوتل ست و گالاکسی، "هاتبرد" نیز به این روند غیرقانونی پیوست و اقدام به قطع پخش برنامه های شبکه خبری العالم نمود.

ماهواره های مزبور از ابتدای ژوئیه 2013 (10 تیر 92) پخش برنامه های العالم به زبان عربی، پرس تی وی به زبان انگلیسی، ، هیسپان تی وی به زبان اسپانیایی، آی فیلم به زبان عربی و شبکه های دینی مانند الکوثر و سحر را متوقف کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *