کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیح‌ اروپا از آمریکا بخاطر جاسوسی‌

9 تير 1392 ساعت 17:53

رئیس پارلمان اروپا خواهان ارائه توضیحات کاملی از جانب واشنگتن درباره جاسوسی الکترونیکی از نمایندگی‌ها و همچنین مقر اصلی این سازمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا خواهان ارائه توضیحات از جانب مقامات آمریکایی درباره رسوایی اخیر جاسوسی الکترونیکی آژانس امنیت ملی این کشور از نمایندگی‌های دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن، نیویورک و بروکسل شد.

وی گفت: "در صورتی که گزارش هفت‌نامه اشپیگل صحت داشته باشد، تاثیر جدی بر روابط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به جای می‌گذارد."

در همین حین، وزیر دادگستری آلمان نیز خواهان توضیح فوری آمریکا شده و اعلام کرد انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه واشنگتن دفاتر اتحادیه اروپا را تحت استراق سمع قرار داده یادآور دوران جنگ سرد است.

دیگر دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نیز از شنیدن آخرین گزارش‌های رسوایی آژانس امنیت آمریکا اظهار شگفتی کرده و اعلام کردند که این امر می‌تواند لطمات شدیدی به رابطه بین آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد آورد.

هفته نامه اشپیگل امروز (یکشنبه) نوشت اتحادیه اروپا نیز جزء «اهداف» آژانس امنیت ملی آمریکا بود که اخیرا به جاسوسی از ارتباطات الکترونیکی کشورهای مختلف در چارچوب برنامه موسوم به «پریسم» متهم شده است.

اطلاعات این هفته نامه آلمانی در این باره بر پایه اسناد محرمانه‌ای استوار است که «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سیا بر آن دسترسی داشته و آنها را افشا کرده است.

بر اساس یکی از این اسناد «کاملا محرمانه» که مربوط به سپتامبر ۲۰۱۰ است، مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا تشریح کرده‌اند که چگونه از دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن جاسوسی کرده اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن نه تنها میکروفن هایی را در این ساختمان نصب کرده بود بلکه به شبکه اطلاع رسانی آن نفوذ و به ارتباطات الکترونیکی و اسناد داخلی هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کرده بود.


کد مطلب: 296054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/296054/توضیح-اروپا-آمریکا-بخاطر-جاسوسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com