جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمبود دارو در داروخانه‌های هلال‌احمر

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 295972
رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از کمبود ۲۱۲ قلم دارویی در داروخانه‌های این جمعیت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ظاهر رستمی در نشست خبری سازمان تدارکات پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر وضعیت کمبود داروها در داروخانه‌های هلال‌احمر اظهار داشت: با توجه به آمار وزارت بهداشت ۲۱۲ قلم دارو در کشور دچار کمبود است و داروخانه‌های هلال‌احمر نیز یعنی همین مقدار یعنی ۲۱۲ قلم دارو را دچار کمبود هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه وقتی بیماران به داروخانه‌های شما مراجعه می‌کنند اگر دارو موجود نباشد آنها باید روزهای دیگر به داروخانه بیایند و متاسفانه از همان روزی که دارو در داروخانه موجود می‌شود مجبور می‌شوند دارو را دریافت کنند یعنی داروهای روزهای قبل را شما به آنها نمی‌دهید تصریح کرد: البته اینطور نیست ولی می‌خواهم آقای دکتر دل‌پریش در این مسئله توضیح لازم را دهد.

دکتر دل‌پریش مدیرعامل شرکت پخش سها هلال نیز در پاسخ به این پرسش گفت: این مسئله مربوط می‌شود به برخی اشکالات در تاریخ نسخ پزشکان که بیمار به داروخانه مراجعه می‌کند و ما به این دلیل نمی‌توانیم دارو به وی ارائه دهیم ولی آن موردی که عنوان کردید که داروی اینگونه بیماران که در داروخانه موجود نیست و به آنان نمی‌دهیم صحیح نیست. چون ما که این داروها را لازم نداریم و باید هرچه دارو داریم به بیماران ارائه دهیم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا مسئولیت داروهای تک‌نسخه‌ای را فقط هلال‌احمر بعهده دارد که این مسئله باعث مشکلاتی برای بیماران شده است، بیان داشت: البته داروهای تک‌نسخه‌ای سود زیادی ندارد و به این دلیل شرکتهای دارویی در این حوزه ورود نمی‌کنند و چون جمعیت هلال‌احمر بر مبنای اهداف بشردوستانه ارائه خدمت می‌دهد و به دنبال منفعت نیست این مسئولیت را پذیرفته است وگرنه استقبال می‌کنیم که شرکت‌های دیگر نیز در مقوله داروهای تک‌نسخه‌ای ورود پیدا کنند.

رستمی در پاسخ به دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر چگونگی افزایش قیمت واکسن‌های مننژیت که زائرات اتبات و خانه خدا از آن استفاده می‌کنند تصریح کرد: این واکسن‌ها گران شده است ولی نسبت به گرانی دیگر داروها معدل گرانی آن کمتر بوده است ولی می‌توانیم به مردم این قول را بدهیم که با توجه به آنکه ۲ میلیون واکسن سالانه نیاز کشور در این زمینه است تلاش می‌کنیم که هیچ کمبودی در این زمینه رخ ندهد همانطور که در حال حاضر این واکسن‌ها در قالب آمارهای ۱۰۰ هزار قلم، ۵۰ هزار قلم و ۲۰۰ هزار قلم وارد کشور می‌شود و تا پایان سال هیچ نگرانی از این بابت نداریم و در مجموع این واکسن‌ها ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان قیمت دارند و برای کسی که میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند تا به خانه خدا برود این افزایش هزینه‌ها رقمی نیست.

وی در پاسخ دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر گله‌مندی برخی بیماران از پاسخگویی در داروخانه‌های شما گفت: این گله‌مندی را می‌پذیرم زیرا در همه مجموعه‌ها شاید چنین ایرادهایی وجود داشته باشد ولی از زمان مدیریت بنده با حضوری که در داروخانه‌ها داشتم سعی کردم این گله‌مندی و ایرادها را اصلاح کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *