جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جرم‌ کسی‌که در جبهه‌ها لباس‌ روحانیت بر تن داشت، چه بود؟

جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 295492
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جرم کسانی که لباس روحانیت بر تن داشت تیر خلاص بود، گفت: در جبهه های جنگ نیروهای بعثی اگر رزمنده ای را با لباس روحانیت و سپاه دستگیر می کردند، بدون هیچ وقفه ای با تیر خلاص به شهادت می رساند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه پنج شنبه ششم تیر ماه، در ششمین یادواره شهید شیخ هشام صیمری و نخستین یادواره شهدای کوی علوی با بیان این که محفل شهدا محفل نور و خوبی ها است، اظهار داشت: بزرگداشت مقام شهدا کاری ارزنده و بسیار پسندیده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین جابریان با بیان این که مردم خوزستان در این فصل از سال گرمای سوزانی را تحمل می کنند، ابراز داشت: در دوران اسارت در زندان های رژیم بعث همراه با دیگر بچه های آزاده دورانی بر ما گذشت که برای زنده ماندن باید از درزهای زیر در تنفس می کردیم.
 
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: کسانی که گرما و خستگی برگزاری یادواره های شهدا را تحمل می کنند در سختی هایی که شهدا متحمل شده اند بسیار اندک است؛ چراکه آسایش، آرامش، زندگانی و امنیت خود را مدیون خون های پاک شهدا هستیم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه شهید شیخ هشام صیمری که از سوی وهابیت ترور شده بود را یکی از شهدای مظلوم معرفی کرد و گفت: شهید حجت الاسلام هشام صیمری از جمله شهدایی است که او را در برابر دیدگان همسر، دختران و پسرانش به شهادت رساندند.
 
حجت الاسلام و المسلمین جابریان از برخی افراد که شهادت شیخ هشام صیمری را دعوای خانوادگی معرفی می کنند انتقاد کرد و گفت: مدعیان این ادعا اسیر وسوسه های شیطانی و تکفیری های خائن شده اند؛ چراکه شهید شیخ هشام صیمری از سوی اندیشه های تکفیری و وهابیت به شهادت رسیده است.
 
وی با بیان این که شهید شیخ هشام صیمری براساس دو عامل نسبت به دیگر شهدا برتر است، ابراز داشت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «من قتل بالنفاق فهو افضل من قتل بالکفر» شهید شیخ هشام صمیری شهید راه نفاق و مقام او نسبت به شهدایی که در جبهه های نبرد به شهادت رسیده اند بیشتر است.
 
امام جمعه موقت عین دو اهواز خاطرنشان کرد: عامل دوم برتری شهید شیخ هشام صیمری نسبت به دیگر شهدا در حدیث پیامبراکرم(ص) نهفته است که می فرمایند «مداد العلماء افضل من دماء الشهدا».
 
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: جوانانی که در جبهه های نبرد به شهادت می رسند، زمانی شهید نامیده می شوند که با فتوای مرجع و یا مجتهدی به جبهه های نبرد رفته باشند؛ پس شهید شیخ هشام صیمری از علما است و نسبت به دیگر شهدا برتری دارد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه به جبهه های هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در جبهه های جنگ نیروهای بعثی اگر رزمنده ای را با لباس روحانیت و سپاه دستگیر می کردند، بدون هیچ وقفه ای با تیر خلاص به شهادت می رساند و جرم کسانی که لباس روحانیت بر تن داشت تیر خلاص بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین جابریان اظهار داشت: در جبهه های جنگ در جلوی دیدگان بنده یکی از بچه های رزمنده که روحانی و از فرزندان حضرت زهرا(س) بود را با لباس روحانیت اسیر گرفتند و در جا و بدون هیچ گونه تأملی با تیر خلاص او را به شهادت رساندند و وقتی او را با تیر زدند عمامه او در آب و خودش بر زمین افتاد.
 
این روحانی آزاده تصریح کرد: وقتی این روحانی شهید بر زمین افتاد سر او در کنار رودی که واقع در منطقه الصخره عراق بود قرار داشت و خون هایی که از سر این شهید خارج می شد وارد آب می شد که صحنه بسیار عجیب و غریبی بود.
 
امام جمعه موقت عین دو اهواز با تأکید بر این که مجالس و محافل شهدا برای ما افتخار و عزت است، ابراز داشت: ما مدیون شهدا هستیم و این شهدا هستند که به ما عزت، شرف و عظمت داده اند.
 
این روحانی آزاده به وظیفه جوانان در قبال شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: راه و رسم شهدا چراغی پر فروغ در برابر فتنه، توطئه و تاریکی های عالم است که جوانان باید با تأسی از راه شهدا دچار انحراف و خطا نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *