جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات طرح جدید مقابله با قاچاق گازوئیل

جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 295474
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشریح طرح جدید دولت برای مهار قاچاق سوخت از ساماندهی توزیع حواله سوخت متناسب با نیازهای واقعی بخش اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و وزارت نیرو خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، فداحسین مالکی در نشست با اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره توزیع حواله سوخت، گفت: این طرح با همکاری نهادهای ذی‌ربط تهیه شده که با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرا خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام اینکه با اجرای این طرح از توزیع مازاد بر نیاز و قاچاق سوخت جلوگیری خواهد شد، با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص پرتال ارزی بانک مرکزی و گمرک به اعضای جلسه از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین ارزی نیز خبر داد.

نماینده ویژه رییس جمهوری از آسیب‌شناسی آمار بالای سوخت و قاچاق آن خبر داد و افزود: بعضی دستگاه‌ها که حواله مواد سوختی را توزیع می‌کنند، مشکلاتی داشتند که این موارد بررسی شد تا از توزیع حواله سوخت مازاد بر نیاز متقاضیان جلوگیری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برنامه‌ها و اولویت‌های سالجاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همه دستگاه‌ها و نهادها اعلام شده و به زودی در این باره ‌جمع‌بندی لازم انجام خواهد گرفت.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: ‌وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مواردی حواله‌ سوختی را توزیع می‌کردند که گیرندگان حواله نیازی به آن نداشتند و یا سوخت دریافتی مازاد بر نیازشان بوده است؛ مانند واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال که این امر موجب ورود سوخت به فرآیند قاچاق می‌شد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌های متولی آمار نیازهای واقعی را استخراج کنند و بر توزیع حواله‌ها و مصرف آن نیز نظارت داشته باشند تا واحدهای تولیدی با کمبود سوخت مواجه نشوند و سوخت مازاد بر نیاز مصرف‌کنندگان نیز توزیع نگردد تا وارد فرآیند قاچاق نشود.

مالکی به قاچاق روزانه 3 میلیون لیتر سوخت در برخی استان‌ها همچون استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود:‌ در چارچوب اجرای طرح بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان، موضوع فروش سوخت در مناطق مرزی با همکاری مردم ساماندهی شد و روند قانونی به خود گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *