جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اژه‌ای:جریان نفاق به‌دنبال براندازی نظام است

پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب: 295416
دادستان کل کشور گفت: حادثه هفتم تیر و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ریشه در اتاق فکر بنی‌صدر و همچنین تبلیغات منفی و شانتاژهای رسانه‌های مزدور امریکا داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر در محل رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: سال 1360 پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به تعبیر امام راحل انفجار نور بود شاهد بروز و ظهور نفاق و بدخواهان نظام اسلامی بودیم.
 
وی افزود: بدخواهانی که تحمل دیدن نور خدا را نداشته و از همین حیث در مدتی کوتاه به تاریکخانه و گوشه‌ای خزیدند؛ برخی بر سر سفره اربابان مستکبر خود نشسته و برخی در قالب جریان‌های نفاق به کشورهای اسکتبار پناه بردند.
 
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اندکی بعد پس از وقوع انقلاب اسلامی این جریان‌ها برای باراندازی نظام اسلامی گرد هم جمع شدند، خاطرنشان کرد: تمام جریان‌ها اعم از جریان‌های سلطنت، جریان‌های التقاطی، جریان نفاق و جریان‌های چپ و راست آن زمان در مسیر دشمنی با نظام اسلامی برخاستند و در اتاق فکر بنی‌صدر که نخستین ریشه‌های نفاق بود، به تخریب چهره‌های اصیل انقلاب پرداختند.
 
وی تصریح کرد: دشمنان نظام می‌خواستند یا مهره‌ها را تغیر دهند و یا با حیثیت چهره‌های اصیل نظام بازی کنند تا با از دست دادن اعتماد عمومی نسبت به چهره‌های شاخص انقلاب میان دولت و ملت شکاف ایجاد کنند.
 
سخنگوی قوه قضائیه افزود: دشمنان نظام سرمایه‌های ما را در خارج از کشور بلوکه کردند، موجودی ما را در خارج از کشور مسدود کردند، آنچه که خریده بودیم اجازه وارد به داخل کشور ندادند، با ایجاد محاصره اقتصادی ما را تحت فشار قرار دادند و همچنین این فشارها روز به روز شدت گرفته تا آنجایی که در تلاش بودند عموم جامعه را از چهره‌های اصیل انقلاب جدا کنند.
 
وی یادآور شد: دشمنان نظام انگار فراموش کرده بودند که نور خدا خاموش نمی‌شود بلکه این نور الهی به لایه‌های نکبت و تاریکی زمان نفوذ کرده و حیثیت و آبروی هر یک از مؤمنان و پایبند به نظام را دو چندان می‌کند.
 
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مرحله بعدی توطئه دشمنان نظام بازی جدی با آبرو و حیثیت عناصر اصلی نظام بود، گفت: دشمنان نظام که در قالب جریان نفاق گردهم جمع شده بودند به دنبال برنامه‌‌ای برای نابودی کامل چهره‌های انقلاب بر‌آمدند؛ امام که معمار اصلی انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و همچنین یاران باوفای حضرت در رأس توطئه دشمنان قرار گرفت.
 
وی افزود: آنها که توان مقابله با امام را نداشتند و از همین حیث به یاران با وفای امام راحل هجوم وارد کرده و برای آنان نقشه کشیدند؛ آیت‌الله بهشتی که در آن زمان در رأس دستگاه قضایی بود، از چهره‌ها و مهره‌های شاخص اتاق فکر بنی‌صدر و رسانه‌های مزدور امریکا بود.
 
دادستان کل کشور با اذعان اینکه جریان نفاق و مخالفان نظام اسلامی در قالب جریان‌های رسانه‌ای و روزنامه به دنبال تبلیغات منفی و ایجاد بی‌آبرویی برای شهید بهشتی بودند، شروع به شانتاژهای مسموم بر علیه وی کردند؛ آنها به طور متناوب اینگونه در ذهن مردم نفوذ می‌کردند که شخصی که در رأس دستگاه قضایی وجود دارد سلامت اخلاقی نداشته و عدالت را رعایت نمی‌کند. روزنامه انقلاب اسلامی آن زمان از شیطنت‌های بنی‌صدر ‌علیه شهید بهشتی به شمار می‌رود.
 
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: آنها به این مسئله بسنده نکرده و در کنار همه آنها به چرخ اقتصاد و تولید لطمه زده، کارخانه‌ها را به تعطیلی کشانده، در سیستم دولتی اختلاط ایجاد کرده و حتی مزارع را به آتش می‌کشیدند.
 
وی تأکید کرد: رفته رفته شرایط به گونه‌ای شد که اعتماد عمومی نسبت به چهره‌های شاخص انقلاب بویژه شهید بهشتی سلب شد تا آنجا که حتی برخی نزدیکان نیز حاضر به شنیدن دفاعیات وی نبودند؛ اما بارها گفته‌ایم نور خدا خاموش نمی شود و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن همواره بر آب می‌شد.
 
دادستان کل کشور از انفجار روز هفتم تیرماه سال 60 یاد کرد و ادامه داد: در این روز به خیال دشمنان نظام که می‌خواستند سران سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه را نابود کنند، اگرچه آنان شهید شدند اما این مسئله منزلت و عزت نظام جمهوری اسلامی را مضاعف کرد.
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به شخصیت مطرح و برجسته شهید بهشتی اذعان کرد: شاید سؤال مطرح شود که چرا دشمنان شهید بهشتی را مورد هدف قرار داده اما باید بگوییم که شهید بهشتی فردی اندیشمند و دانشمند بوده و در همه طول خدمت خود پایبندی و تعهدویژه‌ای به ولایت فقیه داشته است و به نوعی می‌توان گفت وی امتحان خود را در انقلاب پس داده بود.
 
وی اظهار کرد: حادثه کربلای ایران در هفتم تیر 1360 به نوعی درماندگی دشمنان نظام بود اما امروز شاهد آن هستیم که نظام جمهوری اسلامی ایران نورانی‌تر از گذشته می‌درخشد و جاودانه است.
 
سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه جنگ دشمنان نظام همچنان ادامه دارد و باید از گذشته عبرت بگیریم، گفت: دشمنی فقط  در انفجار خلاصه نمی‌شود بلکه امروز نیز جریان نفاق و دشمنان نظام بیکار ننشسته‌اند و به دنبال توسعه‌گری برای براندازی نظام هستند.
 
به گفته محسنی اژه‌ای حماسه 24 خرداد 92 ریشه در خون شهدای انقلاب و فرمانبری از ولایت فقیه دارد؛ باید همواره در مسیر بصیرت‌افزایی تابع ولایت فقیه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *