سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

روسیه حملات سلفی‌ها در لبنان را محکوم کرد

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب: 294979
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات اخیر سلفی‌های لبنان به نیروهای ارتش این کشور در شهر صیدا، بر حفظ وحدت و حاکمیت این کشور تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو نگران تشدید درگیری ها در لبنان است و حملات سلفی های تندرو به ارتش این کشور را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که مسکو بارها اعلام کرده بود تندرویانی که در اراضی سوریه فعالیت می کنند با القاعده در ارتباط هستند و سعی می کنند درگیری های خونین در این کشور را به کشورهای همجوار منتقل کنند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد؛ حملات جنایت آمیز تندروها علیه نیروهای ارتش لبنان که با هدف ایجاد ناامنی در این کشور صورت می گیرد را به شدت محکوم می کنیم و باید عاملان و طراحان این حملات مجازات شوند.

در این بیانیه آمده است که مسکو بر حاکمیت، استقلال و وحدت اراضی لبنانی تاکید دارد و ضرورت حل همه مشکلات این کشور از طریق گفتگو به گونه ای که به نفع همه لبنانی ها باشد را خواستار هستیم.

درگیری‌های مسلحانه نیروهای ارتش لبنان و طرفداران "احمد الاسیر"، سرکرده جریان سلفی این کشور در شهر صیدا از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده بود و تا روز سه شنبه ادامه داشت.

حملات طرفداران "احمد الاسیر"، سرکرده جریان سلفی لبنان به ارتش این کشور به کشته شدن بیش از 15 سرباز لبنانی و زخمی شدن حدود 100 نفر دیگر انجامید.

اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز، سه شنبه در نشست خبری اعلام کرد که درگیری های شهر صیدا لبنان با بحران سوریه ارتباط دارد.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز گذشته اعلام کرد که درگیری‌های کنونی در شهر صیدای لبنان نتیجه تصمیمات کشورهای شرکت کننده در کنفرانس "دوستان سوریه" در دوحه درباره تجهیز مخالفان مسلح سوری است.

وزرای خارجه کشورهای مخالف دولت سوریه یکشنبه گذشته در دوحه قطر کنفرانسی موسوم به "دوستان سوریه" برگزار کرده بودند و در آن بر حمایت کامل تسلیحاتی مخالفان سوری تاکید کردند.

برخی کارشناسان استراتژیکی لبنانی اعلام کردند که سلفی‌ها در درگیری‌های امروز صیدا تلاش دارند تا به‌هرشکل ممکن حزب‌الله را وارد معرکه داخلی در لبنان کنند.

به نظر می‌رسد که این اقدام وهابیون و سلفی‌ها در لبنان در پی سقوط شهر القصیر در سوریه و بازپس‌گیری کامل آن توسط ارتش سوریه تشدید شده است.

غرب و آمریکا که از گروه‌های تروریستی سوری حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند در پی شکست گروه‌های مسلح سوری در شهر القصیر بارها حزب‌الله لبنان را به دخالت در درگیری‌های سوریه متهم کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *