پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درخواست ریاض از تل آویو برای حمله هوایی به سوریه

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 294604
پادشاه عربستان سعودی در پیامی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این رژیم خواسته است به سوریه حمله هوایی کند و صدور سلاحهای اسرائیلی را به باندهای تروریستی مسلح در سوریه افزایش دهد.
درخواست ریاض از تل آویو برای حمله هوایی به سوریه
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل ازپایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین نوشت: هیئتی از عربستان به تازگی در سفر محرمانه به فلسطین اشغالی ، پیام عبد الله بن عبد العزیز را به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است.

بحران سوریه باعث شده است کشورهای عرب خلیج فارس به ارتباط خود با اسرائیل ادامه دهند و تل آویو برای حفظ کانالهای ارتباطی خود با آن دسته  از کشورهای عربی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند ، دیگر به تلاشهای زیادی نیاز ندارد.

اسرائیل همچنین برای حفظ روابط حساس خود با این کشورها و به ویژه با عربستان و قطر و بحرین دیگر نیازی به تلاشهای گسترده ندارد.

از زمانی که بحران سوریه آغاز شده است خواسته ها و اهداف خائنان به امت و دین در خلیج فارس به افتادن به پای مقامات اسرائیلی و قرار دادن کشورهایشان در اختیار نیروهای نظامی اسرائیلی محدود شده است و با هرگونه وارد شدن آسیب به کانالهای تماس و هماهنگی با تل آویو مخالفت می کنند.

منابع ویژه و مطلع به المنار فلسطین گفتند، سفرهای مقامات این کشورها به اسرائیل به صورت چشمگیری از هنگام آغاز بحران سوریه افزایش یافته و دیدارهای محرمانه بین آنها و سران اسرائیل به سطح عالی ارتقا یافته است.

سران رژیم صهیونیستی در این دیدارها پیشنهاد می کنند خدمات تل آویو را در اختیار حکومت های عرب خلیج فارس قرار دهند تا علیه آرمان فلسطین توطئه کنند و اراده ملت سوریه را که با سرسختانه‌ترین جنگ تروریستی جهانی روبروست بشکنند.

این منابع گفتند ، دو تن از مسئولان سیاسی و نظامی سعودی نهم ماه کنونی میلادی و

چند روز پیش نیز یک مسئول قطری ارشد به همراه یک مشاور امنیتی با مقامات بلند پایه سیاسی ، نظامی و اطلاعاتی اسرائیل دیدار کرده بودند.

این منابع گفتند، مسئولان سعودی با مقامات اسرائیلی درباره اوضاع در سوریه و حجم مشارکت  اسرائیل در جنگ تروریستی علیه ملت سوریه گفتگو کردند.

قطر و عربستان پول سلاحهایی را که اسرائیل به باندهای تروریستی در سوریه می دهد ، پرداخت می کنند.

این منابع گفتند: سفر هیئت سعودی به اسرائیل ، زمینه را برای سفر مقامات بلندپایه در سطح سران عربستان به تل آویو تا پیش از ماه رمضان آینده فراهم خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه نخستین محموله از سلاحهای پیشرفته ساخت رژیم صهیونیستی پس از تصمیم آمریکا برای فرستادن هرچه بیشتر سلاح برای باندهای تروریستی مسلح در سوریه به دست این باندها رسیده است.

اقدام اسرائیل به فرستادن نخستین محموله از سلاحهای پیشرفته برای گروههای تروریستی در سوریه به درخواست واشنگتن صورت گرفته است.

چندین فروند هواپیمای نظامی اسرائیلی در دو نوبت این سلاحها را به خاک ترکیه منتقل کرده اند و از آنجا به انبارهای ایجاد شده در مرزهای ترکیه با سوریه انتقال یافته است تا بر اساس سازوکاری که سازمانهای امنیتی آمریکایی با همکاری مستقیم فرماندهان اطلاعاتی ترکیه تدوین کرده اند به تروریستها تحویل داده شود .

این دو محموله از سلاحهای ساخت اسرائیل شامل موشکهای ضد زره ، گلوله های میان برد و سلاحهای سبک و تفنگهای ویژه تک تیراندازی با کیفیت و دقت بسیار بالاست.

این منابع گفتند آمریکا که با همکاری با برخی کشورهای عربی برای خدمت به طرحهای آمریکایی و صهیونیستی تلاش می کند به مجهز کردن تروریستها به خودروهای زرهی سبک اقدام خواهد کرد و این خودروها از طریق مرزهای ترکیه به داخل سوریه  انتقال داده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *