جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۷
۲۸
روايتي متفاوت از آشوب اصول‎گرايان!

تقلب هفت‎دهم درصدي!

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 294286
پيروزي لب مرزي حسن روحاني را بايد آخرين ميخ بر «تابوت تقلب» دانست که روز ۲۴ خرداد ۹۲، روي شانه‎‎هاي رأي‎دهندگان دلبسته به جمهوري اسلامي تشييع شد، نمازش را شيخ خواند و زير انبوهي از «اعتماد ملت به نظام» دفن شد. مراسم ختم آن هم با اخلاق‎مداري و قانون‎شناسي کانديدا‎هاي بازنده به جشن ملي بدل شد و نظام را چندين رتبه در رنکينگ مردم‎سالاري ديني بالا برد.
تقلب هفت‎دهم درصدي!
جهان نيوز - عبدالله الماسی:

پرده اول: مي‎شد
دو نامــــزد انتخابــات رياست‎جمهوري همزمان با اعلام نتايج قطعي انتخابات در اطلاعيه‎اي دکتر حسن روحاني را متهم به‎جابه‎جايي آراء مردم کردند و از هواداران خود در تهران خواستند که براي مقابله با کودتاي حجت‎الاسلام اکبر هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي در حمايت از روحاني، ساعت ۲۲ دوشنبه شب در ميدان آزادي تجمع کنند.

محمد‎باقر قاليباف و سعيد جليلي شب گذشته و در آخرين ساعات رأي‎گيري هم در بيانيه نخست خود اعلام کرده بودند: «بر پايه نظرسنجي‎‎هاي متعدد ما دو نفر با نسبت آراء بسيار زيادي برنده قطعي دور اول انتخابات هستيم.»

اين دو نامزد اصول‎گرا در ادامه بيانيه خود تأکيد کرده‎اند: «اعلام نام حسن روحاني به‎عنوان پيروز دور اول انتخابات با اختلاف تنها «۲۶۱ هزار راي»، مضحک و «نشانه قطعي تقلب» است. چطور ممکن است مردم خراسان رضوي به قاليباف و جليلي به‎ عنوان فرزندان خود کمتر از روحاني رأي دهند!»

اين دو کانديدا کف خواسته‎‎هاي خود را برگزاري مجدد انتخابات اعلام کرده‎اند.

در همين حال، سيدمحمد غرضي با اعلام حمايت از مواضع قاليباف و جليلي، متهم اصلي اين «کودتاي بزرگ» را شخص آقاي هاشمي رفسنجاني دانست. محسن رضايي هم در نشست عصر امروز خود اختلاف زياد آراء حسن روحاني با خود را تأمل‎برانگيز خوانده است.

علي‎اکبر ولايتي گرچه به دلايلي حاضر به ‎همراهي ساير کانديدا‎ها نشده اما تصريح کرده است هرگز به حسن روحاني تبريک نخواهد گفت.

اما آخرين خبر را که به ‎نظر مي‎رسد پايان‎بخش اين اعتراضات باشد، ‎ محمدرضا حياتي در خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سيما قرائت کرد. بر اساس اين خبر فوري، ستاد انتخابات وزارت کشور با صدور اطلاعيه‎اي از يک اشتباه محاسباتي به ميزان «هفت‎دهم درصد» در جمع‎بندي آراء نامزد‎ها خبر داد
پيروزي لب مرزي حسن روحاني را بايد آخرين ميخ بر «تابوت تقلب» دانست که روز ۲۴ خرداد ۹۲، روي شانه‎‎هاي رأي‎دهندگان دلبسته به جمهوري اسلامي تشييع شد، نمازش را شيخ خواند و زير انبوهي از «اعتماد ملت به نظام» دفن شد.
و با عذرخواهي از مردم و کانديداها، تأکيد کرد: «حسن روحاني پيروز نهايي نيست و انتخابات به دور دوم کشيده شده است.»

پرده دوم: مي‎شد بشود اما نشد

اين اتفاقات و پيامد‎هاي بعدي آن‎ که مي‎توانست تا ماه‎ها و حتي سال‎ها کشور را در تفرقه و درگيري فرو ببرد، هرگز رخ نداد. يا نه، مي‎شد به راحتي و بدون دردسر يکي دو درصد از آراء دکتر روحاني را هنگام شمارش بين ديگر نامزد‎ها تقسيم کرد. حتي وزارت کشور اين اختيار را داشت که ساعت رأي‎گيري در تهران را بيشتر از ساعت ۲۲ تمديد نکند تا اکثر راي‎دهندگان يک ساعت پاياني که حاميان روحاني بودند، از دادن رأي محروم شوند و ده‎ها روش کم‎هزينه ديگر براي جلوگيري از پيروزي شيخ حسن روحاني! اما جمهوري اسلامي باز هم نشان داد که اهل خيانت در آراء مردم نيست و صيانت از آراء تک‎تک ملت را وظيفه شرعي و قانوني خود مي‎داند.

کانديدا‎هاي اصول‎گرا هم بسيار راحت‎تر از آن‎چه تصور مي‎شد با پيروزي «لب مرزي» حجت‎الاسلام حسن روحاني کنار آمدند و دقايقي پس از اعلام نتيجه قطعي آراء انتخابات، موج پيام‎‎هاي تبريک از جبهه اصول‎گرايي به‎سوي آقاي روحاني جاري شد. در عرض تنها ۲ ساعت پنج پيام تبريک نثار شيخ شد و هرگز اسمي از هفت‎دهم درصدي که او را رئيس‎جمهوري کرد، به ميان نيامد.

از ادعا تا عمل

اين «مردم‎سالاري ديني» که صحنه‎اي ديدني از اخلاق، قانونمداري و ظرفيت بالاي سياسي کانديدا‎هاي بازنده بود، نشان داد که توصيه‎‎هاي اصول‎گرايان به بازنده‎‎هاي انتخابات خرداد ۸۸ نَه از روي حب و بغض سياسي که از روي صدق بيان شده است. اصول‎گرايان سال ۸۸ بار‎ها از سران جريان اصلاحات خواستند که اگر مستنداتي براي تأييد ادعاي تقلب دارند، ارائه کنند؛ در غير اينصورت دست از شورش عليه جمهوريت بکشند و تن به حق و انتخاب مردم بدهند. حتي هيچ‎کسي، از آنان انتظار تبريک و ديدار با کانديداي پيروز را نداشت؛ چه رسد به پاس‎داشت قانون که آن روز‎ها حسابي ذليل شده بود!

به‎ جاي تبريک حضوري و اعلام حمايت از کانديداي پيروز، خيابان‎‎هاي تهران و برخي ديگر از شهر‎ها تا ماه‎ها صحنه اغتشاش و درگيري شد، روز قدس در حمايت از رژيم صهيونيستي و ۱۳ آبان در حمايت از آمريکا شعار داده شد، عاشورا صحنه سوت و کف آشوب‎گران شد و فرصت بزرگ ارتقاي جايگاه ايران در دنيا و خدمت به
رهبري راست مي‎گفتند. انتخابات ۲۴ خرداد حتي بسياري از اصول‎گرايان را هم غافلگير کرد. با آن همه جوسازي، توهين و تهمت‎‎هايي که به نظام زده شد، باور مشارکت ۷۲ درصدي سخت بود اما واقعيت همين بود. روشن شد که مردم باور ندارند جمهوري اسلامي در رأي‎شان خيانت مي‎کند.
مردم جايش را به يک تلخ‎کامي عمومي داد.
آن روز اختلاف آراء کانديداي اول و دوم نه ۲۶۱ هزار که «۱۱ ميليون راي» بود. برخي نيز از جمله آيت‎ا... هاشمي رفسنجاني برخلاف اين‎روز‎ها نگفتند که «ايران دموکرات‎ترين انتخابات دنيا را برگزار کرد و هيچ شبهه‎اي نمي‎توانند به آن وارد کنند. » (۲۷/ ۰۳/ ۹۲)

ارمغان فتنه

جمهوري اسلامي با آن شاهکار ۸۵ درصدي مشارکت، مي‎توانست بسياري از موانع بين‎المللي و تبعا داخلي را کنار بزند و جهشي خيره‎کننده در دنيا داشته باشد اما مظلومانه به تقلب در انتخابات آن هم با حجم باورنکردني ۱۱ ميليون رأي متهم شد، آشوب و تفرقه کشور را فرا گرفت و زمينه براي تحريم‎‎هاي سنگين و به‎زعم غرب «فلج‎کننده» آماده شد. «فتنه ۸۸» شيريني فتح‎المبين ۲۲ خرداد را از کام ملت گرفت و به ‎جايش تلخي و تحريم برايشان به ارمغان آورد.
شايد هيچ‎کسي به اندازه رهبر بصير انقلاب، انتظار آمدن انتخابات رياست‎جمهوري يازدهم را نکشيد. او انگار مي‎دانست قريب به اتفاق مردم دروغ تقلب را باور نکرده‎اند و شايد به همين دليل بود که همان سال وعده انتخابات بعدي را دادند: «ان‎‎‎شاءاللَه خواهيد ديد در انتخابات آينده همين مردم با وجود همين بازيگري‎‎‎اي که مخالفان و دشمنان و غافلان و بي‎‎‎خبران داخلي کردند، يک حضور مستحکمِ قوي‎‎‎اي در انتخابات خواهند داشت. «(۱۳۸۸/۶/۲۰)

رهبري راست مي‎گفتند. انتخابات ۲۴ خرداد حتي بسياري از اصول‎گرايان را هم غافلگير کرد. با آن همه جوسازي، توهين و تهمت‎‎هايي که به نظام زده شد، باور مشارکت ۷۲ درصدي سخت بود اما واقعيت همين بود. روشن شد که مردم باور ندارند جمهوري اسلامي در رأي‎شان خيانت مي‎کند.

اين واقعيت را البته بسياري از سران و فعالان اصلاح‎طلب باور نداشتند وگرنه بدون اطمينان از امنيت و صحت آراء، اين چنين شتابان پاي صندوق‎‎هاي رأي نمي‎شتافتند.

دعوت مهم

دو روز قبل از انتخابات هم واقعه مهمي رخ داد. رهبري براي نخستين‎بار کساني را هم که «موافق نظام جمهوري اسلامي نيستند» يا آن عده‎اي را که «قهر» کرده بودند، بزرگوارانه به جشن انتخابات دعوت کردند. «مخالفت» آن‎ها را محترمانه به رسميت شناختند و ندا دادند که ايران کشور آنان هم هست. ايشان به اين موضوع نينديشيدند که آنان به چه‎کسي رأي خواهند داد و کيسه کدام کانديدا سنگين‎تر مي‎شود. اين دعوت پاياني شد بر کدورت‎ها و ترديد آن عده قهرکرده
کانديدا‎هاي اصول‎گرا هم بسيار راحت‎تر از آن‎چه تصور مي‎شد با پيروزي «لب مرزي» حجت‎الاسلام حسن روحاني کنار آمدند و دقايقي پس از اعلام نتيجه قطعي آراء انتخابات، موج پيام‎‎هاي تبريک از جبهه اصول‎گرايي به‎سوي آقاي روحاني جاري شد. در عرض تنها ۲ ساعت پنج پيام تبريک نثار شيخ شد و هرگز اسمي از هفت‎دهم درصدي که او را رئيس‎جمهوري کرد، به ميان نيامد.
تا به‎همراه خيل عظيم ملت جشن مردم‎سالاري بگيرند.

روي ديگر اين دعوت و ده‎ها توصيه و تأکيد رهبر انقلاب درباره حضور حداکثري مردم پاي صندوق‎‎هاي رأي، يک پيام مهم ديگر بود که از دل «اعتماد به نظام» خارج مي‎شود. برآيند همه سخنان اين بود که اگر طالب تغيير و تحول در جمهوري اسلامي هستيد، تنها مسير و البته بهترين، کم‎هزينه‎ترين و قابل‎اعتمادترين راه از مسير مردم‎سالاري ديني و انتخابات مي‎گذرد. اگر هم کسي انحرافي و خطايي در اين راه مي‎بيند، مي‎داند که اصلاحش را بايد در کتاب قانون جست‎وجو کند نه در کف خيابان.

مخالفان نظام خيال ميکردند که ملت اين ندا‎هاي رهبري را پس مي‎زند و باور نخواهد کرد. کار مخالفان از رسانه و کارشناس گذشت و به مقامات ارشد کاخ سفيد رسيد؛ جايي که وزير خارجه آمريکا گفت انتخابات ايران را قبول نداريم که البته جواب شنيد: «خب به درک که قبول نداريد! اگر قرار بود ملت ايران منتظر بماند که شما چه ‎چيزي را قبول داريد و چه‎چيزي را ميل داريد، آن‎طور عمل بکند، که کلاهش پسِ معرکه بود. ملت ايران نگاه مي‎کند ببيند خودش چه‎چيزي را احتياج دارد و مصلحت او در چيست، آن را دنبال خواهد کرد.»( ۱۳۹۲/۳/۲۴)

در روز انتخابات شعبه‎‎هاي رأي‎گيري پر شد از ملت. گويي جمعيت فوج فوج مي‎آمدند و ابتدا رأي اعتماد مي‎دادند به نظام، بعد هم به کانديداي مطلوب‎شان. حتي عده‎اي از مدعيان تقلب هم پاي صندوق آمدند و رأي دادند؛ انگار مي‎دانستند ماجراي سال ۸۸ علت ديگري داشت.

ارتقا در رنکينگ مردم‎سالاري

حمايت جمهوري اسلامي از آراء شکننده کانديداي پيروز، ترديد‎هاي سال ۸۸ را هم زدود و اعتماد را در سراسر وجود ملت جاري ساخت. مردم اکنون باور دارند که رأي‎شان از ابتدا همان که نوشته‎اند، خوانده شده و آن‎چنان‎که محمدعلي ابطحي گفت: «تقلب، تنها «رمز آشوب» بود، نه چيز ديگر.»

دكترحسن روحاني را بسياري از مردم و گروه‎ها حمايت کردند. از جمله بخشي از افراطيون مدعي تقلب به او رأي دادند. اما شيخ که از وقايع سال ۸۸ خبر داشت، در تبليغاتش بار‎ها اعلام کرد که نظام اهل تقلب در آراء مردم نيست. او باور داشت که اگر با اختلاف 0.7 درصدي هم رئيس‎جمهوري شود، جمهوري اسلامي به هيچ قيمتي پشتش را خالي نمي‎کند.

پيروزي لب مرزي حسن روحاني را بايد آخرين ميخ بر «تابوت تقلب» دانست که روز ۲۴ خرداد ۹۲، روي شانه‎‎هاي رأي‎دهندگان دلبسته به جمهوري اسلامي تشييع شد، نمازش را شيخ خواند و زير انبوهي از «اعتماد ملت به نظام» دفن شد. مراسم ختم آن هم با اخلاق‎مداري و قانون‎شناسي کانديدا‎هاي بازنده به جشن ملي بدل شد و نظام را چندين رتبه در رنکينگ مردم‎سالاري ديني بالا برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"اگر تدبیر رهبر انقلاب نبود معلوم نبود شاهد این روزهای خوب برای ملت باشیم."
این جمله را حسن روحانی پس انتخاب خودش به عنوان رییس جمهور یازدهم گفته و بسیار هم بجا فرموده اند اما بهتر است درباره نحوه تدبیر حضرت آقا هم کمی توضیح دهند. توضیحاتی که از سر رودربایستی با سرانو مباشران فتنه هرگز به آن اشاره نخواهد کرد و نخواهد گفت که اگر آقا در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد 88 نگفته بودند "امروز اگر چهارچوبهای قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت." و شورش علیه یازده میلیون رای اختلاف را پذیرفته بودند، آیا کسی می توانست در مقابل شورش علیه دویست و هفتاد هزار رای اختلاف بایستد!؟
محمد ابراهیم
دوست عزیز و ارجمند
دوره قبل هم امام سید علی حفه الله همین نقش را ایفا کردند و د روز جمعه در نماز جمعه چقدر مودبانه و عالمانه از همه نامزدها تقدیر کردند اما دو نفر از نامزدها مجددا از مردم خواستند که ادامه دهنده اعتراضات باشند.

حکایت ما و فقته گران حکایت دو زنی است که ادعا مادر بر فرزندی را داشتند و خدمت امام علی ع رفتند اما در نهایت تصمیم گرفت کودک را توسط ششیر دو نیم کند تا هر نیمه برای یکی از د و زن باشد
یکی از دو زن کوتاه آمد و التماس کرد امام چنین نکند
چرا ؟ چون مادر واقعی بود
آنانی که دلسوز انقلابند حاضرند بمیرند اما این نظام اسلامی اسیبی نبیند
لذا سکوت و تابع محض ولایت بودن از نشانه های حس مادری به این نظام است
الان که چی؟؟؟؟؟؟؟؟میخواید باخت مضحک اصولگرایان را کم جلوه دهید!!!!!!!
چه ربطی داره؟!!!!!!!!!!111
عسکری
دوست عزیز در دین اسلام برد و باخت معنایی ندارد . آنچه مهم است ادای تکلیف است و بس . ما اکنون برای آقای روحانی همانقدر احترام قائلیم که برای کاندیداهای اصولگرا قائل بودیم . ایشان اکنون رئیس جمهور همه 76 میلیون ایرانی است و باید باعث افتخار و سربلندی ایران عزیز باشد .
Iran, Islamic Republic of
برای ما اصلاً باخت معنا نداره، ما وقتی بازنده ایم که به وظیفه و تکلیفمون عمل نکرده باشیم. این فرهنگیه که امام به ما یاد داده.
این استدلال برای شما قابل هضم هست؟ ما واقعاً نه احساس بازنده بودن میکنیم نه به قول شما احساس سوختن و نه هیچ چیز دیگه.
Iran, Islamic Republic of
راي آقاي روحاني 3 برابر نفر دوم بود نه 1 در صد بيشتر دوم اينكه برگزار كننده انتخابات دولت اصولگرا و شوراي نگهباني بود كه هاشمي را رد صلاحيت كرده بود و اعتراض به آقاي هاشمي فقط باعث انبساط خاطر مي شد.اين سناريويه كودكانه نشان مي دهد كه آقايان هنوز نتوانسته اند واقعيت را درك كنند.
Iran, Islamic Republic of
درسته
آقای محترم مهم سه برابر کمتر یا بیشتر نیست بلکه معیار قانون است که اگر آرای ایشان 0.7 در صد کمتر میشد انتخابات به دور دوم میکشید و نتیجه دور بعد راهم نمی شد پیش بینی کرد . اما آقای هاشمی رفسنجانی بعنوان بخشی از حاکمیت نظام از مقام خود سوء استفاده کرده و در یک اقدامی بی سابقه از یکی از کاندیداها حمایت کرده است که این خلاف قانون است. اگر آقای احمدی نژاد از یکی از کاندیداها حمایت میکرد قطعا نتیجه انتخابات طور دیگری رقم میخورد. بنابراین شما بهتر است یکبار قانون را مرور کنید تا اسیر فتنه انگیزی فتنه گران نشوید.
سید
Iran, Islamic Republic of
هنوز قانون رو نمیدونی چرا نظر میدی اینکه 3 برابر بود مهم نیست کسی در انتخابات ریاست جمهوری در دور اول رئیس جمهور میشه که 50% +1 کل اراء رو به خودش اختصاص بده که آقای روحانی 50+0.7% از کل آراء رو کسب کرد .
چه حال ی داری جهان نیوز تو؟
محمد
United States
آفرین ، زیبا بود
همین که خود طرفدارای موسوی با این انتخابات به یقین رسیدن دست خودشون تا مرفق به خون بی گناهانی مثل ندا آقا سلطان آلوده شده برامون کافیه خدایا شکرت که مارا از این فرقه جنایتکار دروغگوی غرب زده قرار ندادی
محمد
Iran, Islamic Republic of
اين ها توجيه عملكرد گذشته شماست اما واقعيت چيز ديگري است.
چرا ول کن نیستید بابا مردم گرفتار زندگی هستند و گرفتار ناملایمات این چند ساله - ترا خدا بس کنید بس کنید مردم باهوش هستند بخاطر 7دهم تشکر ای دست پاک چشم پاک و ای رای پاک
رضایی
Iran, Islamic Republic of
کی از خواب بیدار میشوید؟؟؟؟
ناشناس
همه این مطالب نشون میده شما هنوز در شک شکست به سر میبرین. انتخابات با همه خوادثش تموم شده، بیاین به فکر مردم و بدبختیشون باشیم.
lمحسن امین
فارغ ار مسائل سیاسی ، لطفا" در مقایسه آمار در مقاله یا اختلاف رای نفرات اول و دوم هر دو انتخابات رو باهم بسنجید که همجنس و قابل مقایسه اند و یا درص اختلاف هر دو رو به نسبت بالای 50% ، شما 256000 بالا 50% رو با 11میلیون بار قبل مقاسیه میکنید در صورتی که باید اونو با 12 میلیون این بار مقایسه کنید . تا مطلب از اعتبار علمی برخوردا باشه .
rasoul
حالا خنک شدی با این حرفت؟
پورتقی
فقط خدا می داند که هدف جهان نیوز از این فتنه پردازی و نفاق چیست بهتر است از مردم خجالت بکشید و اینقدر موش ندوانید. شما که ادعا دارید مطیع رهبر باشید .
آیا وقت آن نرسیده که موانع ظهور را برطرف کنیم؟
پس همه یک صدا در سراسر ایران و در شب نیمه شعبان، که شب قدر اهل بیت(ع) است به احیا و ندبه میپردازیم باشد که با اشک چشم، تمنای دل و توبه از گناهانمان لایق دیدار شویم.
از معدود مقالات سایتتون بود که ازش خوشم اومد
اگر چه سو مدیریت در ناکامیهای دولت دهم بی تاثیر نبود ولی ضایع کردن پتانسیل رای چهل میلیونی سال 88 بزرگترین عامل همه ناکامیهای سیاسی و اقتصادی سالهای 89 تا 91 بود لذا متهم اصلی این مشکلات همانهایی هستند که فتنه بر پا کردند
درست است.
عده ای تحریم ها را گردن دولت احمدی نژاد می اندازند، در صورتی که تحریم ها ناشی از تهمتی است که فتنه گران به صداقت و امانتداری نظام زدند و باعث شدند دشمن امیدوار شود.
در دنیای سیاست یک لبخند هم کلی تاثیر و بازخورد دارد. چگونه می توان قبول کرد که لشگر کشی خیابانی تاثیر نداشته باشد.
اگر امروز کشور در تحریم به سر می برد ناشی از حماقت و دروغگویی عده ی قلیلی فتنه گر است.
حرفتون کاملا درسته . اما متاسفانه بعضی بخاطر بغضی که از این دولت دارن چشمشان را به روی حقیقت بسته اند .
این اصلاح طلبان بودند که باختند .... کمی فکر کنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آخی میبینم هنوز افسردگی رهاتون نکرده.میتونید انجمن افسردگان رانده شده از قدرت را راه بندازید
عباس
خدا لعنت کند مدعیان تقلب را ، از بزرگ تا کوچک آن را