جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ركوردهاي جالب در ساخت خط 3 مترو

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 294095
40 هزار تن ميلگرد معادل 4 برابر برج ايفل براي احداث بخش جنوبي خط 3 مترو استفاده شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، هم زمان با پایان عملیات احداث بخش جنوبی خط 3 متروی تهران به طول 12 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و جاده ساوه در جنوب غرب تا چهارراه حضرت ولی عصر (عج) در مرکز شهر، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای چند آمار مقایسه ای در خصوص این پروژه ارائه کرد.
 
در این اطلاعیه با اشاره به استفاده از دستگاه حفار مترو موسوم به TBM به منظور حفاری این مسیر، آمده است : خط 3 متروی تهران با 35 کیلومتر طول، در مسیر خود 28 ایستگاه دارد و بخش قابل توجهی از این خط به عنوان طولانی ترین خط متروی پایتخت با همین غول های آهنی حفاری شده و می شود.
 
در این پروژه تا کنون 2/1 میلیون متر مکعب خاک برداری انجام شده است. همچنین در پروژه مذکور 40 هزار تن میلگرد به کار رفته که معادل 4 برابر برج ایفل است و نیز 330 هزار متر مکعب بتن ریزی در آن انجام شده که معادل 11 برابر برج میلاد است.
 
خاک برداری صورت گرفته در این پروژه معادل وزن 12 هزار و 750 فروند هواپیمای بویینگ 747 است. در پروژه مذکور 330 هزار متر مربع یعنی 34 برابر مساحت یک زمین فوتبال استاندارد یا با نگاهی دیگر، 40  برابر وسعت یک استخر المپیک قالب به کار رفته است.
 
گفتنی است ثبت رکوردهای استثنایی در احداث بخش جنوبی خط 3 متروی تهران در حالی به دست آمده که دستگاه حفار مترو در عمق 120 متری دل زمین مشغول به کار بوده و این دستگاه عظیم هفته گذشته در چهارراه امیر اکرم در مرکز شهر از دل خاک بیرون کشیده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *