جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سازمان بهداشت جهانی گزارش داد

یک‌سوم‌زنان‌جهان‌ازخشونت‌فیزیکی‌رنج‌می‌برند

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 294068
سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی از خشونت فیزیکی علیه یک سوم زنان در جهان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سازمان جهانی بهداشت با صدور گزارشی با همکاری شورای پژوهش‌های پزشکی آفریقای جنوبی از قربانی شدن یک سوم زنان توسط خشونت‌های فیزیکی یا جنسی خبر داد.

این گزارش با عنوان "برآورد جهانی و منطقه ای خشونت علیه زنان، شیوع و تاثیرات ناشی از خشونت شریک زندگی و خشونتهای جنسی" منتشر شده است که نخستین پژوهش نظام‌مند در سطح جهان با موضوع شیوع خشونت علیه زنان است.

یافته های این پژوهش نشان می‌دهد حدود ۳۵ درصد از زنان در جهان خشونتهای فیزیکی و خشونت‌های جنسی را تجربه کرده‌اند، خشونت خانگی از سوی شریک زندگی شایع ترین نوع این خشونت‌هاست.

در این گزارش به تاثیرات زیان آور جسمی و روحی ناشی از اعمال خشونت خانگی (از سوی همسر) علیه زنان اشاره شده است که طیف گسترده ای از تاثیرات را از جمله فوت، جراحت، افسردگی، مشکلات ناشی از مصرف الکل، بیماری های عفونی جنسی، بارداری ناخواسته، سقط جنین و کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد شامل می شود، نتایج این گزارش همچنین نشان داد خشونت جنسی علیه زنان باعث می شود قربانیان به اختلالهایی از قبیل مصرف الکل، افسردگی و اضطراب دچار شوند.

بیشترین میزان شیوع خشونت خانگی (از سوی همسر) به ترتیب در کشورهای جنوب شرق آسیا (۳۷.۰۷درصد)، کشورهای شرق دریای مدیترانه (۳۷ درصد) و کشورهای آفریقایی (۳۶.۶ درصد) قابل مشاهده است.

در این گزارش از کشورها خواسته شده است به منظور توقف خشونت علیه زنان، تلاش خود را افزایش دهند، مجموعه ای از تدابیر را اجرا کنند و خدمات فوق العاده ای را در این زمینه برای زنان آسیب دیده فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *