سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

لاوروف تکلیف اس‌۳۰۰ سوریه را روشن کرد

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 293972
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش به قراردادهای تحویل سیستم‌های پیشرفته پدافند موشکی اس‌۳۰۰ به سوریه پایبند خواهد بود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت؛ سرگئی ، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو به تعهد خود در قبال قرارداد تحویل سیستم‌های دفاع موشکی اس‌۳۰۰ به سوریه پایبند خواهد بود.

وی در گفت‌و‌گویی با شبکه خبری دولتی "روسیا ۲۴ تی‌وی" گفت: "ما به تمام قراردادها و تعهدات‌مان بر اساس آنها پایبند خواهیم بود. تاکنون، قراردادها تمام نشده‌اند و سیستم‌ها به‌صورت کامل تحویل داده نشده‌اند".

روسیه ماه گذشته تأیید کرد که قرار است سیستم‌های پدافند موشکی اس‌۳۰۰ را به سوریه بفروشد. این سیستم‌ها دارای پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین تکنولوژی روز هستند.

روسیه در جریان بحران داخلی سوریه کنار بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، قرار گرفته و تاکنون جلوی تصویب چندین قطعنامه سازمان ملل علیه وی را گرفته است.

لاوروف همچنین اعلام کرد که با هرگونه درخواستی برای کناره‌گیری اسد در کنفرانس آتی ژنو مخالفت خواهد کرد. وی گفت چنین درخواست‌هایی که از جانب برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح می‌شوند "توهین مستقیم به ما و آمریکایی‌ها" هستند.

تاکنون تاریخ دقیق این نشست مشخص نشده است. لاوروف معتقد است که کشورهای غربی از توانایی کافی برای کشاندن مخالفین به پای میز مذاکرات برخوردار نیستند.

لاوروف بار دیگر به پیشنهادها برای ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اعتراض و اعلام کرد که برنامه‌های غرب برای تسلیح شورشیان سوری باعث خواهد شد بخش اعظمی از این تسلیحات در اختیار گروه جبهه النصره قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *