جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کتاب‌هایی خواندنی درباره پیامبر کربلا

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 293927
در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) بسته‌ای مشتمل بر کتاب‌هایی درباره معرفی پیامبر کربلا ارائه می‌شود.
به گزارش جهان، پایگاه اینترنتی کتابستان در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) بسته‌ای مشتمل بر کتاب‌هایی درباره حضرت علی اکبر را منتشر کرده است.

۱- حضرت علی اکبر از ولادت تا شهادت/ لطیف راشدی/ نشر پیام علمدار

از مجموعه دایرة المعارف اهل بیت(ع) است که حاوی زندگی‌نامه و معرفی حضرت «علی اکبر»(ع) می‌باشد و با استناد به منابع تاریخی، روایی و مقاتل شیعه، سامان یافته است. ضمن معرفی پدر و مادر وی، زندگی‌نامه او از زمان ولادت تا قبل از شهادت و چگونگی شهادتش در کربلا، مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر اشاره به اسامی و القاب وی، صفات و ویژگی‌های او خصوصا با توجه به حضورش در میدان کربلا، تشریح شده است.

۲- علی اکبر پیامبر حسین بود/ نشر شهر/ مهدی قزلی

«علی اکبر پیامبر حسین بود» عنوان کتابی است که زندگی حضرت علی اکبر(ع) را مرور می کند. این کتاب نوشته مهدی قزلی است و با همکاری فرهنگسرای خاتم(ص)، توسط نشر شهر منتشر شده و طراح جلد کتاب نیز مجید زارع است.

این کتاب اولین شماره از سری کتاب های پیامبر است. اینسری کتاب ها تا پایان سال جاری، هر ماه، دو شماره منتشر می شود و هدف اصلی آن معرفیاهل بیت پیامبر(ص) با زبانی عامیانه به عموم مردم است.

در بخشی از کتاب می خوانید: «مسیحی دوان دوان آمد به مسجد النبی. گفتند از مسجد بیرون برو ،اینجا جای مسلمانان است. گفت: «دیشب خواب دیدم پیامبر شما و مسیح را. مسیح گفت: مسلمانشو. حالا آمده ام خدمت نزدیکترین شما به پیامبرتان تا مسلمان شوم.»

همه حسین را نشان دادند. مرد خوابش را برای حسین گفت. حسین علی را صدا زد. مرد علی را که دیدگفت: «خودش است. پیامبر است.«

خودش را انداخت روی پای علی و گفت: «خوش آمدی یارسول الله!

۳- ۵۵ درس زندگی از سیره‌ی عملی حضرت علی‌اکبر (ع)/ امیرحسین علیقلی/ نشر عابد

نویسنده در این کتاب با نگاهی اجمالی به زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) (۳۷ـ۶۱ق)، به معرفی پنجاه و پنج درس زندگی در غالب سیرة عملی و رفتاری آن حضرت پرداخته است. از درس‌های مطرح شده در کتاب می‌توان به: معاشرت نیکو با دیگران؛ ولایت‌پذیری؛ جهاد با نفس؛ استقامت و صبر در برابر مصائب؛ اخلاص در عمل و...، اشاره کرد.

۴- پدر عشق پسر/ سیدمهدی شجاعی/ نشر نیستان

کتاب پدر، عشق و پسر اثری دیگر از سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی‌اکبر بن الحسین علیهما السلام به تصویر کشیده می‌شود. وقایع از زاویه‌ اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی‌اکبر (ع) است.

فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ای از زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد.

گفتنی است که هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌گانه نمایانده می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه‌ی کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کند. داستان از چگونگی رسیدن عقاب به حضرت علی‌اکبر شروع می‌شود و مجلس دوم تصویری از ولادت آن حضرت ارائه می‌دهد. مجالس بعدی به ماجراهای.....

۵ - حضرت علی اکبر علیه السلام/ عبدالرزاق مقرم/ مترجم:حسین طارمی/ نشر کلینی

۶- آئینه محمد صلی الله علیه وآله/ محمد باقر انصاری/ نشر دلیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *