پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده درباره خبر احضار احمدی‌نژاد

لاریجانی: من از رئیس‌جمهور شکایت نکردم

این حرف‌ها شیطنت است
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 293463
رئیس مجلس با اشاره به اینکه شکایتی از رئیس‌جمهور به دادگاه ارائه نکرده است، گفت: الان زمان طرح چنین حرف‌هایی نیست و معلوم است که شیطنتی انجام شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در نشست علنی پارلمانی در تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در روز گذشته نامه‌ای را با بیش از ۲۰۰ امضاء به عنوان تبریک به منتخب ملت امضاء و برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردند.

وی با خطاب به علی لاریجانی رئیس‌مجلس یادآور شد: شما هم در دیداری که با منتخب ملت داشتید، برای همکاری بین این دو قوه تاکید کردید اما متاسفانه روز گذشته رسانه‌های شیطنتی کردند و نوشتند که رئیس‌جمهور فعلی با شکایت رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به دادگاه احضار شده است.

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: بنده به عنوان یک عضو از کمیسیون اصل ۹۰ هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم، همچنین آقای پورمختار هم فرموده بودند ‌اطلاعی از این موضوع ندارند بنابراین این خبر یک شیطنتی بود که برخی رسانه‌ها انجام دادند و البته اگر هم این خبر راست بود، دلیلی برای انتشار آن به این نحو وجود نداشت.

کوچک‌زاده در ادامه تصریح کرد: این یک ناپختگی یک جزء یا یک زیرمجموعه در دستگاه قضایی را نشان می‌دهد و رئیس دستگاه قضا نیز باید تذکر دهد تا از همین ابتدای کار شرایط را برای فضای تفاهم آلوده نکند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز با تاکید بر اینکه تذکر شما بجاست، گفت: این مورد را به گونه‌ای منعکس کردند که گویا شکایت رئیس مجلس است، در حالی که ما شکایت شخصی نداریم و ممکن است کمیسیون اصل ۹۰ تخلفی را ملاحظه کرده و به دستگاه قضا ارجاع کرده باشد و یا کمیسیونی طبق ماده ۲۲۶ آئین‌نامه تخلفی را دیده و مجلس هم به آن رای داده و طبق آئین‌نامه این مسئله به طور روتین به دادگاه منعکس شده است.

وی همچنین تاکید کرد:‌ بنابراین اینکه این مسئله را اینچنین منعکس کنند، خلاف واقع است و البته الان زمان طرح چنین حرف‌هایی نیز نیست و معلوم است که شیطنتی انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *