پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۱
۱۷

انتقاد شدید شریعتمداری از احضاریه دادگاه برای احمدی‌نژاد

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 293432
آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!
انتقاد شدید شریعتمداری از احضاریه دادگاه برای احمدی‌نژاد
به گزارش جهان، حسين شريعتمداري در یادداشتی در شماره امروز روزنامه کیهان با عنوان "احضاريه!" نوشت:

ديروز پايگاه اطلاع‌رساني دولت از احضاريه‌اي که دادگاه براي دکتر احمدي‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش اين پايگاه «شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور را با شکايت علي لاريجاني، رئيس‌مجلس شوراي اسلامي به دادگاه احضار کرده است». تاريخ رسيدگي به اين شکايت 5 آذرماه 1392 يعني نزديک به 4 ماه بعد از پايان مسئوليت 8ساله رئيس‌جمهور محترم تعيين شده است!
خبر شکايت از رئيس‌جمهور و احضار ايشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت و در داخل کشور اين پرسش را پديد آورد که چه کساني و با چه انگيزه‌اي دست به اينگونه اقدامات مي‌زنند؟! آيا مسئولان محترم قوه ‌قضائيه از صدور و ابلاغ اين احضاريه براي رئيس‌جمهور محترم باخبر بوده‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگيزه و چه ضرورت فوري و فوتي در ميان بوده است که تأخير در صدور و ابلاغ اين احضاريه را جايز ندانسته! و براي ابلاغ آن در شرايط حساس کنوني کشور عجله داشته‌اند؟! آنهم احضاريه‌اي که با تاريخ تشکيل دادگاه بيش از 6ماه فاصله دارد؟!
اين اقدام دستگاه قضايي، در شرايط حساس کنوني که انتخابات پرشور و حماسي اخير، دشمنان بيروني نظام را با حيرت آميخته به عصبانيت
آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!
روبرو کرده است حرکتي فراتر از يک «اقدام نسنجيده» است و اگر کار برخي از نفوذي‌هاي بدخواه مردم و مسئولان محترم قضايي نباشد به يقين پاي بي‌تدبيري در ميان است که شايسته دستگاه قضا نيست و در هر حال حرکتي جفاکارانه در حق رئيس‌جمهوري است که اگرچه طي چندماه اخير نمونه‌هايي از اقدامات و مواضع غيرقابل دفاع داشته است ولي خدمات بي‌وقفه و فراوان ايشان در بسياري از زمينه‌ها با هيچ دولت ديگري حتي قابل مقايسه هم نيست. آيا شرط انصاف و رسالت تقدير از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدي‌نژاد، ارسال احضاريه براي ايشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضايي کشور از اين اقدام بي‌خبر بوده‌اند و کساني دور از چشم-ان‌شاءالله تيزبين!- آنها براي دومين شخصيت بلندپايه نظام برگه احضاريه به دادگاه فرستاده‌اند، اين افراد چه کساني هستند؟! و از اين اقدام چه انگيزه‌اي داشته‌اند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضايي مصلحت‌انديش نيست و نمي‌تواند در انجام وظيفه و رسالت قضايي خود کوتاهي کند! که در اين صورت بايد پرسيد، اولا؛ چرا احضاريه براي دادگاهي که 6ماه ديگر نوبت آن است، امروز فرستاده مي‌شود؟ آيا مسئولان محترم قضايي احتمال مي‌داده‌اند بعد از پايان دوره مسئوليت آقاي احمدي‌نژاد، دسترسي به ايشان نداشته باشند؟! که اگر اينگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پايان دوران رياست‌جمهوري دکتر احمدي‌نژاد فرصت داشته‌اند! و اساسا مگر شخصيتي مانند احمدي‌نژاد مي‌تواند بعد از پايان مسئوليت، مجهول‌المکان! باشد؟! ثانيا؛ آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد که هنوز تیزی قلمت با عدالت آمیخته است
من بعنوان یک فرد از ملت ایران که به هیچ گروهی و جناحی هم تمایلی ندارم از صبر و بردباری و ظرفیت بالای شخصیتی ایشان در برابر تمام تخریب ها و انتفادات و جفاهایی که درحقشان شد کمال قدردانی و تشکر را دارم واقعا جای تاسف دارد که با شخصیتی مردمی که زحمات و خدمات بسیاری برای اقشار محروم جامعه داشته اینطور برخورد غیر منصفانه ای بشود هنوز هم علیرغم تمام تخریبهایی که در حق ایشان شد معتقدم که هیچکس احمدی نژاد نمیشه ماتابه حال چنین رئیس جمهور متواضع و مردمی و ساده زیستی و با هوش ذکاوتی نداشته ایم هرگز از جایگاه کبرو غرور با مردم رفتار نکرده و همواره خود را خدمتگزار ونوکر مردم میداند امیدوارم هرجا که باشد سلامت و موفق بوده و روزی مردم قدرزحمات او را بداند
ابراهیم
به نام خدا
احسنت بر جناب شریعتمداری که همیشه موقع شناس هستند.ایا واقعا ضرورتی در این کار بوده است.چگونه می شود فرزندان هاشمی با رفتارهای نابخشودنی اینگونه در میتینگهای انتخاباتی حاضر شوند و رییس جمهوری که هشت سال از زندگی خود را شبانه روز برای این مملکت صرف نموده ...
درست است که اقای احمدی نژاد در یکی دو سال گذشته عملکردهای اخلاقی ضعیفی داشته اند (که این عملکرد اگر ایشان اندکی دقیق شوند در عدم موفقیت اصولگراها در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها خود را بروز داده است) ولی ایشان هنوز جایگاه بالایی در بین اقشار زیر دست جامعه دارند وهنوز اقبال زیادی از ایشان میباشد که در اینده و با گذشت زمان این خدمات بیشتر مشخص خواهد شد.
برادران لاریجانی باید بدانند همین افراط و تفریطها در برخورد با شکست خوردگان مختلف جناحها در اینده تبدیل به یک حرکت عمومی شده وافراد پیروز امروز مورد نفرت در اینده واقع میشوند.
همانطور که اقای احمدی نژاد رسواگر پیروز دیروز-امروز اینگونه مورد هجمه واقع میشود.
این سنت الهی است و سنت الهی در مورد همه ثابت است.
پندار
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف درستی است نباید در این مملکت سنت بد بدرقه شدن مسئولان و مدیران برجسته باب شود ایا کسی ضمانت میدهد که چند سال اینده مجدد مردم احمدی نژاد را به ریاست جمهوری انتخاب نکنند؟! اقای لاریجارنی زیاد به رایهای نمایندگان مجلس برای ریاست مجلس مغرور نشوید
عبدالغفور کاوسی
با وجود اینکه تقریبا در تمام موارد با نظر استاد شریعتمداری هم نظر هستم اما در این مورد فکر میکنم که قوه قضائیه باید با شدت با بی اخلاقی های رئیس جمهور برخورد کنه. فکر میکنم این مطالبه اکثر مردم هم باشه که از دست برخی کارهای ایشون دل پرخونی دارند
حسين حق گو
Iran, Islamic Republic of
بي گمان حجم كار عمراني كه در دولت دكتر احمدي نزاد انجام شد با كل پروژه ها وطرح هاي بعد از انقلاب برابري ميكند وآحاد ملت قدر دان فرزند ساده زيست ساعي وتلاشگر ونستوه خود در مقابل استعمارگران غربي خواهند بود هر چند دكتر احمدي نژاد نيز خصوصا در واپسين سال خدمت خود اشتباهاتي را انجام داد ونتوانست آنگونه كه شايسته حسن ظن وحمايت هاي بي شائبه رهبري معظم بود جواب درخوري ارائه نمايد اما در مجموع كارنامه داخلي وخارجي آقاي دكتر احمدي نژاد از ايشان يك اسطوره ستودني خواهد ساخت كه تاريخ در مورد ايشان به قضاوت خواهد نشست
راضیه
باز خدا رو شکر ما این شریعتمداری رو داریم که حرف دلمونو بزنه...
رضا
کاش برای دادگاه مهدی هاشمی هم اینقدر قاطعانه برخورد میکردند
United States
آقای شریعتمداری درود بر انصاف و درایت شما. ای کاش کسانی که دم از نظام و ولایت می زنند، با این اقدام نسنجیده، بهانه دست بدخواهان و دشمنان داخلی و خارجی نمی دادند
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای قوه قضاییه متاسفم و از آقای شریعت مداری که حرف دل ما را زد تشکر می کنم
محمد یونس
Iran, Islamic Republic of
تازه داشت یه کم فضای سیاسی کشور تلطیف و آرام میشد . مثل اینکه یه عده خیلی بدشون نمیاد فضا ملتهب باشه و از این وضعیت خیلی خیلی سود میبرند !!!!!!!!!!!!!!!!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید تاسف خورد و تامل کرد در آن جلسه استیضاح وزیر کار و....
صدیقه
بمیرم واسه مظلومیتش ... که تو این مدت فقط خردش کردند ...

با خیلی از کارای احمدی نژاد موافق نیستم ولی این عمل هم انصاف نیست ... به والله انصاف نیست
اگر میشه موضعتونو مشخص کنید. اگر جرمی بوده باید رسیدگی بشه.
عباسی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این سرعت عمل رو برای محسن و فایزه هاشمی هم که فیلمشون پخش شده بود هم انجام نشد!!! ثانیا باید اول به جرم کسانی که احمی نژاد آنها را رسوا کرد رسیدگی کرد...وگرنه هیچ مظلومی نمی تواند دادخواهی بکند و از این به بعد هر مظلومی که شیون کرد را باید احضار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
من احمدی نژادی نیستم و با بسیاری از رفتارهای نسنجیده ایشان هم مخالفم اما این دیگر بی انصافی است حق ایشان این نبود.
سوالم از مسئولین باتدبیر! سایر قوا این است که شما که دم از سیاست و تدبیر و اخلاق میزدید منظورتان همین رفتارها بود؟ملت بعد از این همه فشار داخلی و بی تدبیری های امثال شما، با تمام قوا پشت سر نظام و ولایت ایستاد و دهان مستکبرین عالم را به حول و قوه الهی خرد کرد، باشد که بعضی مسئولین کمی سعه صدر بیاموزند!
خدا با احمدی نژاد است
با این مسایل بیشتر به حقانیتش پی میبرم