کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جریان اصولگرایی فرصت را برای نقد درون گفتمانی مغتنم بشمارد

مدعیان تقلب در انتخابات سال ۸۸ توبه کنند

26 خرداد 1392 ساعت 17:37

جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی طی بیانیه ای از مدعیان تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ خواست تا با امید بخشش خداوند و کرامت ملت ایران، از این گناه توبه کنند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، در این بیانیه ضمن تبریک به ملت ایران و منتخب ملت تصریح شده است: این حماسه بزرگ پیش از هر چیز بیانگر کارایی و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر تدام آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، و نشانه ای برای مشارکت موثر مردم در فرایند های سیاسی و همچنین گردش نخبگان در چارچوب اندیشه سیاسی اسلام است.

در این بیانیه با اشاره به دو جریان اصلی در فضای سیاسی کشور آمده است: این انتخابات همچنین نشان داد، دو جناح اصلی سیاسی در کشور بیش از هر چیز به بازنگری در مواضع و عملکرد گذشته خود نیاز دارند.

این بیانیه ادامه داده: جریان اصولگرایی در بیست و چهارم خرداد ماه خود را مشخصا با سه کاندیدا به مردم عرضه کرد، این در حالی بود که بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان اصولگرایی در کشور نسبت به این تکثر در انتخابات و عواقب آن برای این جریان هشدار داده بودند.

متن بیانیه که به دفتر خبرگزاری ارسال شده به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ (فصلت-۳۰)

ملت سرفراز ایران

حماسه بزرگ سیاسی ملت ایران به امامت رهبری فرزانه و به پشتوانه خون های ریخته شده در راه حق و عدالت رقم خورد. این صحنه زیبای ایستادگی ملتی است که مقاومت و پایداری اش هیچگاه به خاطره مبدل نخواهد شد و همواره همچون خود او زنده و بالنده، راهنما و راهبر آزادگان و ظلم ستیزان عالم، باقی می ماند، انشاء الله.

این حماسه بزرگ پیش از هر چیز بیانگر کارایی و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر تدام آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، و نشانه ای برای مشارکت موثر مردم در فرایند های سیاسی و همچنین گردش نخبگان در چارچوب اندیشه سیاسی اسلام است. حضور پر شور مردم در کنار آرامش و ثبات حاکم بر کشور و همچنین امنیت مثال زدنی در ابراز نظر و عقیده، قبل و بعد از انتخابات، نماد بارز پیشرفت اسلامی ایران عزیز است. این موفقیت بزرگ را به ملت ایران، مقام معظم رهبری و همه نامزد های محترم و حامیانشان به ویژه رئیس جمهور منتخب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تبریک گفته و در محضر این ملت قهرمان مواردی را یاد آور می شویم.

۱-نتیجه انتخابات با این حد از دقت و ظرافت و امانت داری، که نشانگر پاسداری نظام سیاسی از رای مردم و پاسخگویی مسئولین در قبال انتخاب مردم است، فریاد بلندی است از مظلومیت نظام اسلامی و ملت مسلمانی که چهار سال پیش به خیانت در امانت متهم شدند. فریاد بلند مظلومت همه چند صد هزار نفر از برادران و خواهران ما که در اخذ و شمارش آراء ملت دخیل بودند و به دروغ، به تقلب متهم شدند. اکنون بهترین هنگامه برای برائت از این دروغ بزرگ است. همه آنانی که مبدع این تهمت سهمگین بودند و همه آنانی که در برابر گناه کبیره سکوت کردند، در برابر خداوند بزرگ و ملت ایران مسئول اند. این جشن بزرگ ملی فرصتی است برای آنان تا از این گناه توبه کنند و به بخشش خدای متعال و کرامت ملت ایران امیدوار باشند.

۲-مردم آگاه و عظیم الشان ایران همواره نشان داده اند که در بزنگاه های تاریخ انقلاب اسلامی، آنچنان اند که هم دشمنان خیال اندیش را به تحیر فرو می برند و هم در دل دوستان و دلسوزان این کشور بذر امید به آینده می افشانند. این انتخاب نیز کنشی از همین سنخ است. چه بهتر آنکه مدعیان روشنفکری و اندیشه مندی، در این برهه حساس، این مهم را بفهمند و پس از این نیز بر خردمندی این ملت معترف و مفتخر باشند.

۳-همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه ا...) بارها تأکید کرده اند، رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه ملت ایران است. همه گروه ها و چهره های سیاسی چه در موضع همراهی با جریان پیروز انتخابات باشند و چه در موضع نقد، مبتنی به این مطالبه مقام معظم رهبری، موظف اند، عملکرد سیاسی خود را در راستای تعالی و تقویت دولت آینده، تنظیم کنند. از سوی دیگر بدیهی است رمز موفقیت رئیس جمهور منتخب و دولت او، در استفاده از همه ظرفیت ها و قابلیت های جامعه ایران است و هر گونه تنگ نظری و قشری نگری در این مسیر مانعی بزرگ بر سر راه موفقیت های آینده خواهد بود. رئیس جمهور منتخب از نظر ما، چهره ای شناخته شده، با گذشته ای روشن در تاریخ جمهوری اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز است، که یادآوری مواضع و رویکردهای گذشته اش، به ویژه در قضایای فتنه تیر ۱۳۷۸، سبب افتخار و امیدواری است.

۴-این انتخابات همچنین نشان داد، دو جناح اصلی سیاسی در کشور بیش از هر چیز به بازنگری در مواضع و عملکرد گذشته خود نیاز دارند. گذشته جریان اصلاح طلبی به ویژه مواضع برخی چهره های این جریان در وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ مهم ترین عامل در راستای اکتفای این جریان به حمایت از نامزدی به دور از افراطگرایی بود. نامزدی که فاقد خاستگاه مشترک جناحی و سیاسی با جبهه اصلاح طلبان به حساب می آید. این رخداد نشانه خوبی است تا این جریان سیاسی نتایج عملکرد نادرست خود، به ویژه در فتنه ۱۳۸۸ را درک کند و از فرصت پیش آمده برای ترمیم لطماتی استفاده کند که برخی بزرگان آن نه تنها به خود و حامیان سیاسی شان که بر پیکره انقلاب اسلامی و ایران عزیز وارد کردند.

۵-جریان اصولگرایی در بیست و چهارم خرداد ماه خود را مشخصا با سه کاندیدا به مردم عرضه کرد، این در حالی بود که بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان اصولگرایی در کشور نسبت به این تکثر در انتخابات و عواقب آن برای این جریان هشدار داده بودند. ضمن آنکه بعد از کناره گیری افتخارآمیز آقای دکتر حداد عادل و در روزهای پایانی منتهی به انتخابات، ضرورت اجماع و وحدت در جریان اصولگرایی، از هیچ منظری قابل تردید نبود. این جنبش همانگونه که پیش از این نیز در بیانیه های خود اعلام کرده است، مسئولیت این ناکامی در جلب اعتماد ملت را بر عهده همه آنانی می داند که با عدم درک صحیح از فضای سیاسی کشور، بر سر راه اجماع اصولگرایان مانع تراشی کردند. وقت است تا این جناح سیاسی فرصت را منتغم دانسته و به نقد درون گفتمانی خود روی آورد.

جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی ضمن تبریک مجدد به مناسبت این حماسه بزرگ، اعلام می دارد، این پیروزی متعلق به همه ملت ایران است، ملتی که ۳۴ سال در برابر همه فشارها و نامردمی های دشمنان خارجی و خیانتکاران داخلی ایستادگی کرده و مسیر پیشرفت روز افزون اسلامی را تا به اینجا ادامه داده است. امیدواریم این مسیر با ارج نهادن به این حضور حماسی و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، در آینده نیز، با قدرت بیشتر ادامه یابد.

والعاقبت للمتقین


کد مطلب: 293195

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/293195/جریان-اصولگرایی-فرصت-نقد-درون-گفتمانی-مغتنم-بشمارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com