جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱۱
۲۱

آقای هاشمی! می‌دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی‌زند؟!

يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 293166
اگر سطل آشغال آتش و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.
جهان نيوز - مسعود ده نمکی:
پیام آقای هاشمی بعد از انتخابات اخیر مبنی بر سلامت کامل انتخابات برای کسانی که چهار سال پش با پیام همسر مکرمه ایشان و همفکرانشان قاعده بازی مردم سالاری را به هم زدند و به جای تبریک به رقیب به آتش افروزی پرداختند شگفت انگیز است.

نه فقط حضرت ایشان بلکه عموم کسانی که پرچم مدارا و تسامح و تساهل و دموکراسی و تحمل مخالف و روشنفکری را مانند چماق بر سر منتقدین خود می کوبند تعریف دوگانه ای از دموکراسی دارند. در منظر این دوستان اگر نامزد پیروز فرد مورد نظر آنها باشد ایران بهترین شکل دموکراسی را دارد
اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی می گویند تفتیش عقاید است.
و اگر نامزد پیروز رقیب یا مخالف آنها باشد تقلب و مهندسی آرا نام می گیرد.

اساسا این گروه همه چیزشان شبیه هم است در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه اندیشه هم اینگونه رفتار می کنند مثلا در همین سینما اگر فیلم مد نظر آنها بفروشد می گویند مخاطب اندیشمند و فرهیخته ولی اگر فیلم از آن فرد هم فکر آنها نباشد می گویند فیلم عوام پسند است و مردم ساده پسندند.

اگر در مطالب و ابراز نظرشان توهین و فحش باشد می گویند آزادی بیان است ولی اگر جواب بدهی می گویند هوچیگری و نقد ناپذیری.

اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی می گویند تفتیش عقاید است.

اگر سطل آشغال آتش و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.

در
در یک کلام حوزه سیاست و فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است.
یک کلام حوزه سیاست و فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است.

انگار غربی ها هم این منش را دارند نمی دانم کدام یک از هم آموخته اند. القاعده خوب القاعده ای است که شیعه بکشد القائده بد القائده ای است که انسان غربی را بکشد. دیکتاتور خوب دیکتاتوری است که در بحرین شیعه بکشد.

آری این چنین است برادر!

اگر کسانی که در هردوره پیروزی رقیب را به این آسانی می پذیرند و به جای سطل اشغال آتش زدن پیام تبریک برای مخالف خود می فرستند روشنفکر نیستند، توصیه می کنم به این منش خود افتخار کنند ولو اینکه همیشه از نظر اصلاح طلبان و روشنفکر نمایان متهم باشند.

به هر حال امیدوارم مدعیان روشنفکری و دموکراسی آداب برد و باخت را در همه حوزه های فرهنگی و سیاسی یاد بگیرند. و انتخاباتشان مثل جشنواره سینمایی شان نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جاوید
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی خوب متنی زدید
دمتون گرم . حرف دل بود
Iran, Islamic Republic of
آفرين برملت ايران وصدآفرين به كساني كه به روحاني راي ندادند اما با سعه صدر وبزرگواري به ايشان وحاميانش تبريك ميگويند بياييد شكستهايمان را قبول كنيم وبا ايجاد شائبه تقلب جامعه را ملتهب نكنيم به اميدفردايي بهتربراي ايران اسلامي.
حامد
Iran, Islamic Republic of
خیلی به دلم نشست
حبیب
Iran, Islamic Republic of
متشکریم: خیلی خوب اومدی
ایمان عزیزپور
Iran, Islamic Republic of
برادر مسعود کوتاه بیا.الان که به افراط متهم میشی.
مهیار
Iran, Islamic Republic of
امت حزب الله، جمهوریت را فدای اشرافیت نمیکند و از آرای رقیبش چنان حمایت میکند که از ناموس خود. حسن روحانی از صندوق دولتی بیرون امد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند.
واقعا حرفهایتان بجا بود اگر باب میلشان نباشد به خیابانها می ریزند و مثل اوباش اموال بیت المال را به آتش می کشند.
علیزاده
من هم کاملا با آقای ده نمکی موافق هستم این جماعت خیلی شیبه خلقیهای اوایل انقلاب هستند اگر مردم به نفع آنها کاری می کردند می گفتند خلق قهرمان ولی اگر مخالف آنها عمل می کردند می گفتند مردم ناآگاه!!!
حسین
حرف دلمو زدی اقای ده نمکی
نقد بسیار قشنگ و به جایی بود
اصولگرایان شکست را می پذیرند و مانند امام خمینی و رهبر معظم انقلاب احترام به خواست ملت می گذارند و سطل آشغال و اتوبوس که از اموال بیت المال است را هیچگاه در قاموسشان نیست که آتش بزنند و اصولگرایان درس خوبی دادند و همه دشمنان قسم خورده دنیا را در تعجب و عصبانیت گذاشتند چون پیرو ولایت فقیه هستند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
هر چند حرف دل بود ولی حساب دکتر روحانی دربحث فرهنگ وسیاست با نظر اقایان متفاوت است وبخاطر این اعتدالشان بهشان رای دادیم
مهدی
بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید دوباره آن را فتح می کنیم مراقب باشد ایمان تان سقوط نکند(شهید جهان آرا)
حمید
آقا مهدی خیلی بجا بود
esmaili
هاشمی رفسنجانی گفته بود که ایران دمکراتیک ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد باید به اطلاع ایشان برسانیم ایران پس از انقلاب اسلامی همیشه دمکراتیک ترین انتخابات را داشته وبقول روزنامه کیهان این شما هستید که نتیجه انرا بشرط چاقو قبول دارید اگر شما یا کاندید مورد حمایت شما انتخاب شود دمکراتیک ترین انتخابات است واگر انتخاب نشود حتما تقلب شده وباید هواداران را به خیابانها کشاند . همسر مکرمه ایشان قبل از انتخابات گفته بود مگر برای اینها کاری دارد که اراء را جابجا کنند !
بسیار پاسخ به جا و حرف ملت ایران بود.
سید حسین
مگه نمیدونی؟! آقاجون هروقت نظرشون به کاندید پیروز نزدیک باشه اون وقت تقلب نشده...
حرف دل مارو زدی آقا مسعود. واقعا این حقایق الآن باید مطرح بشه واگرنه دیگه نمیشه.
United States
حتی یک مخالف گو دراین تایپک نیست!!!!
خیلی جالب بود امیدوارم همه قواعد بازی را رعایت کنند و این فرهنگ عمومی شود
بی سواد
خبر نیوز عزیز چرا فقط نظرات موافق را درج میکنید انصاف داشته باشید