شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
حماسه‌ای که تحقق یافت؛

چه کسی برنده انتخابات است؟

يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 293052
چه کسی برنده انتخابات است؟
جهان نيوز - گروه سیاسی:
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 24 خردادماه 1392 در سراسر کشور برگزار شد. پس از رقابتی سخت میان هشت کاندیدا و سپس شش کاندیدا، حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان منتخب ملت ایران برگزیده شد.

انتخابات یازدهم با وجود اهمیت بالایش در آرام ترین شرایط برگزار شد و کمترین گزارشی از تخلف و تشنج در انتخابات گزارش نشد. امروز و با فروکش کردن تب انتخابات این سئوال مطرح است که براستی چه کسی برنده انتخابات یازدهم بود؟

1. قطعا ملت ایران برنده اول و اصلی انتخابات بود ملتی که حماسه آفرید و در جای جای ایران اسلامی با حضور در پای صندوق های رای، حساب معضلات و مشکلات داخلی را از منافع ملی و بین المللی جدا کرد. ملتی که ثابت کرده است که مشکلات اقتصادی تاثیری بر آرمان های اسلامی اش نداشته و نخواهد داشت. ملتی که ثابت کرد به نظام خود اعتماد دارد و گوشش بدهکار ادعاهای بیگانگان نیست.

2.  رهبری معظم انقلاب اسلامی پیروز مسلم انتخابات 24 خرداد است. هیچ کس نمی داند که حضرت آیت الله خامنه ای در 24 خرداد به چه کسی رای داده اند اما همگان مطلعند که ایشان در اولین روز سال 92 تاکید کردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی اثر و آنان را ناامید خواهد کرد.
و نیز در دو روز مانده به انتخابات فرمودند: حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی، از هر چیز دیگر برای کشور مهمتر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات، و دشمن را بار دیگر ناکام و ناامید خواهد کرد.

بنابراین حضور "گسترده" و "حداکثری" مردم در انتخابات خواست رهبری در این دوره –و البته در سایر دوره ها- بوده است که تحقق پیدا کرد. درست رودرروی رهبری ایران، جبهه ای قرار داشت که ماه‌ها و بلکه سال‌ها تلاش می کرد مردم پای صندوق نیایند و سعی می کرد بذر تردید را در دل مردم بکارد اما در نهایت این مبارزه این "خط رهبری" بود که پیروز میدان شد.

3. نظام اسلامی و دستگاه های مختلف دست اندرکار انتخابات دیگر برندگان انتخابات هستند. بالاخره چهار سال بود که اقلیتی پرسروصدا در بوق و کرنا می کردند که جمهوری اسلامی اهل خیانت است اما برگزاری انتخاباتی که با اعتراض هیچ کدام از نامزدها و ستادهایشان روبرو نشد و حتی باعث شد تا یکی از سران "القای تردید" در انتخابات قبل، تاکید کند که هیچ شبهه ای در انتخابات وارد نیست و "ایران دموکراتیک ترین انتخابات را برگزار کرد" خود دلیل روشنی بر صداقت و امانت نظام اسلامی در گذشته و حال است و نیز دلیلی است بر باطل بودن ادعای دروغین تقلب که ماه ها کشور را با التهاب روبرو کرده بود. مشخص نیست که کسانی که روزی به نظام مردمی ایران تهمت تقلب زده بودند و امروز در عمل بر ادعای دیروز خود مهر ابطال زدند در پیشگاه تاریخ چه جوابی خواهند داشت؟

4. همه نامزدها، هواداران و اعضای ستادهایشان پیروز انتخابات هستند چرا که آنها با رقابتی اخلاقی و در چارچوب قانون، موفق شدند الگویی از رقابت اسلامی را به نمایش بگذارند و باعث شدند تا بیش از 36 میلیون ایرانی در سراسر دنیا پای صندوق های رای بیایند. براستی اگر هدف از شرکت و مشارکت در انتخابات ادای دین و عمل به تکلیف بوده باشد امروز همه پیروز انتخابات هستند و شکست معنایی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *