پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لاریجانی: نمایندگان کاندیداها راضی هستند

انتخابات خوب و بدون مشکل برگزار شد
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 292853
رئیس مجلس با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خوب و سالم برگزار شد گفت: با نماینده کاندیداها در شورای نگهبان صحبت داشتم و از وضعیت راضی بودند.
لاریجانی: نمایندگان کاندیداها راضی هستند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از ستاد انتخاباتی وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر حسب اطلاعاتی که امروز بنده از شورای نگهبان و از وزارت کشور گرفته‌ام، ملت عزیز ما با هوشمندی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری حرکت ماندگاری را داشته‌اند، گفت: این حضور عامل مهمی برای ادامه حرکت انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: گزارش‌هایی که به ما رسیده حاکی از این است که مردم حضور گسترده‌ای در صندوق‌های رای دارند و این نشان می‌دهد که حرکت مردم همچنان باشادی و خشنودی ادامه دارد و یکی از دلایلی که انتخابات طول کشیده است این است که انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار با هم برگزار می‌شود و نگارش اسامی برای انتخابات شوراها وقت زیادی می‌برد و فکر می‌کنم که همچنان به تمدید وقت احتیاج باشد تا مردم رای خود را به صندوق بریزند.

رئیس مجلس تاکید کرد: از شما اصحاب رسانه تشکر می‌کنیم که در ایام انتخابات حرکات خوب و سازنده‌ای داشته‌اید و تلاش زیادی داشتید.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که میزان مشارکت مردم را نسبت به انتخابات‌های گذشت چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: البته در حال حاضر نمی‌توان ارزیابی دقیقی ارائه داد. ولی با توجه به گزارش‌هایی که از شورای نگهبان و وزارت کشور به ما می‌رسد، انتخابات پرشور برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با کاندیداها صحبتی داشتید، گفت: خیر. اما با نماینده کاندیداها در شورای نگهبان صحبت داشتم و از وضعیت راضی بودند.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی محقق خواهد شد، گفت: انشاءالله امیدواریم که اینگونه شود و با توجه به حرکتی که مردم شروع کردند انشاءالله حماسه سیاسی محقق خواهد شد. هدایت‌ها و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب در کشور همواره موثر بوده و ایشان همیشه همواره تدابیر حکیمانه داشتند.

لاریجانی با تقدیر از مسوولان انتخابات، اظهار داشت: تا این ساعت گزارش‌هایی رسیده است که حاکی از سلامت انتخابات است و مشکلی در مسیر انتخابات وجود نداشته و این به همت مسئولان امنیتی بوده است. از همه کسانی که در پای صندوق‌ها به امر برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، افزود: هنوز دوستان ارزیابی دقیقی به ما ارائه نکردند و حرفهای متفاوتی نقل می‌شود و هیچ ارزیابی متقنی ارائه نشده است.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به کاندیداها و هواداران بعد از اعلام نتایج چیست اظهار داشت: فکر می‌کنم که فهم مشترکی در میان کاندیداهای ریاست جمهوری ایجاد شده است و در این انتخابات مشهود بود و اصرار همه آنها قبل و بعد از برگزاری انتخابات حرکت در مسیر قانونی بود. این می‌تواند موجب رشد سیاسی در طرفداران و هواداران آنها باشد و فکر می‌کنم که این حرف محقق شود.

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات گفت: انصافا حرکت مردم در انتخاباتنسبت به انقلابشان بسیار هوشمندانه و صمیمانه بود. چرا که احترام زیادی برای آرمانهای انقلاب اسلامی قائل بودند و حرکت آنها نشان داد که یک همفکری مشترک در ملت به وجود آمده است که انتخابات یک رکن مردمسالاری دینی است و مردم خودشان از این امور صیانت می‌کنند و این ارزشمند است.

رئیس مجلس افزود: دریافت من این است که ملت بزرگ ایران درک دقیقی از شرایط بین‌المللی و شرایط داخلی داشتند و عزم خود را جزم کردند تا این مسایل را حل کنند و حتما این پشتوانه عظیمی برای ریاست جمهوری آینده است تا بتواند تا با حضور افراد کاردان و با تجربه بتواند مسائل داخلی و مسائل فرهنگی و بین‌المللی را حل کند.

لاریجانی ادامه داد: در این زمینه مجلس شورای اسلامی به همکاری با دولت آینده توجه خواهد داشت و بویژه این کمک در خصوص مسائل معیشتی و تمرکز بر این موضوع بیشتر خواهد بود و لذا بنده از عزم ملی مردم عزیز تشکر می‌کنم چرا که با دوراندیشی در انتخابات شرکت کردم.

رئیس مجلس در خصوص وضعیت ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: بخش‌هایی که بنده دیدم و از مسوولان آن سوال کردم نگاه خوبی به حضور مردم داشتند و کمکهای خوبی انجام دادند و هیچ جا مشکلی نبود البته در بعضی جاها تعرفه کم بود که تعرفه مورد نیاز را به آن شعب رسانده بودند.

لاریجانی با تایکد بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هیچ مشکلی نداشته است، افزود: انتخابات خوب و سالم برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *