پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نامه دانشجویان به نامزدهای اصولگرا و تقدیر از حداد؛

نامزدهای اصولگرا موجبات شکست گفتمانی را فراهم نکنند/ ازشرایط حساس این مقطع تاریخی غافل نشوید

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 292147
جمعی از دانشجویان در نامه ای خطاب به نامزدهای اصولگرا از آنان خواستند که حسب وظیفه، موجبات شکست گفتمان اصولگرایی را فراهم نکنند که در اینصورت این اشتباه استراتژیک و جبران نشدنی هرگز از یاد ملت نخواهد رفت.
نامزدهای اصولگرا موجبات شکست گفتمانی را فراهم نکنند/ ازشرایط حساس این مقطع تاریخی غافل نشوید
به گزارش جهان، متن کامل این نامه به شرح زیر است:
" اَلا و لایحمل هذا العـَلم  اِلّا اَهل البَصَر و الصَبر "
 کمتر از سه روز دیگر تا خلق حماسه سیاسی باقی مانده است و با انصراف دکتر حداد عادل و از پی آن انصراف دکتر عارف، بار دیگر یقین حاصل کردیم که انتخابمان اصلح بود.
 
ما جمعی از دانشجویان، به سهم خود بعضی دلایل مبنی براصلح بودن او را برمی‌شماریم و ضمن تقدیر از عملکرد حقیقتا انقلابی و مکتبی او، از سایر نامزدهای اصولگرا درخواست می‌کنیم در تشخیص اولویت این لحظات حساس، به شیوه او اقتدا کنند و در جهت وحدت اصولگرایان قدم خیر بر دارند.
 
حدادعادل با اقدام اخیر خود نشان داد که حقیقتا حزب اللهی و وفادار به عهد خویش با انقلاب است. شعار‌های مبتنی بر عقلانیت، واقع‌بینی و انصاف كاندیداها تأثیر بسیاری بر نقش‌آفرینی مردم خواهد داشت. انقلابی‌بودن، مجرّب‌بودن، مقاوم و اهل تدبیر بودن، وعده‌های بی‌مبنا ندادن و برخورد منصفانه با مسائل و امكانات و تهدیدات، تقویت انتخابات درخور نظام مردم‌سالاری دینی ما را در پی خواهد داشت که دکتر حداد عادل تحقق عینی آن است.
 
 حدادعادل در مناظرات نشان داد که ذره ای از مدار انصاف و اخلاق خارج نمی شود. نشان داد که منافع ملی و مصالح نظام را به هیچ قیمتی فراموش نمی‌کند نه به بهای نقد! و تخریب رقیب و نه به بهای دفاع از عملکرد خویش، نه برای خوشایند هواداران و نه برای جلب رای.
 
حدادعادل می توانست شعارهای سطحی بدهد شعارهایی که هیچ تضمینی برای اجرا ندارد و یا شعارهایی که هیجان و احساس شور را در هوادارانش به اوج برساند و بر این موج سوار شود اما ترجیح داد به آرای حلال قناعت ورزد و به همگان درس اخلاق انتخاباتی دهد؛ و آنقدر نیکو عمل کرد که در نقد او و برای کاهش محبوبیت او مخالفانش می گفتند او زیاد از حد اخلاقی است...
 
با کمال تاسف این جمله عمق تفکر ماکیاولی نفوذ کرده در سیاست ما را می رساند. کسانی که پرونده درخشان مجلس هفتم را نادیده می گیرند معنای مقاومت را به خوبی درک نکردند مجلسی که به گفته رهبر انقلاب از دل سنگلاخها رویید و به گفته خود دکتر حداد، با پیروزی اصولگرایان در مجلس هفتم گویی که از زیر آوار بیرون آمده بودند. گرچه بعضی دوستان این روزها، روزهای سخت مجلس ششم را از یاد برده اند و شکرانه نعمت احیای گفتمان انقلاب را نمی دانند و قبله را گم کرده اند.
 
گرچه بعضی سیاسیون و هوادارانشان کورانهای فتنه 88 را از یاد برده اند و فراموش کرده اند اولین کسی را که عمارگونه به بازگوی حقیقت در فضای غبارآلود پرداخت. دفاع جانانه و تمام قد دکترحدادعادل از نظام ، رهبری و مردم ایران در تاریخ ثبت شد و همت جهادی او در روشنگری در یاد مردم ماندگار شد و او را به کاسبی از فتنه بی نیاز کرد.
 
گرچه به دولت تقوا و تدبیر _در یک کلام به دولت اسلامی که مقدمه تمدن اسلامی ست_ دل بسته بودیم اما در شرایط دشوار فعلی که مخالفان گفتمان اصولگرایی راه وحدت و اجماع در پیش گرفته اند؛ با تقوا و تدبیر دکتر حداد مبنی بر کناره گیری، از انتخاب اصلح به نفع صالح مقبول عدول می‌کنیم، باشد که با حفظ گفتمان اصولگرایی با هر اندازه ضعف و نقص، به اقتدار نظام جمهوری اسلامی بیفزاییم.
 
انصراف غلامعلی حداد عادل از گردونه رقابت های انتخاباتی را می توان نمونه بارز اقدامی انقلابی و مبتنی بر اخلاق انتخاباتی در قاموس نظام اسلامی ارزیابی کرد. این انصراف نشان داد در عرصه رقابت های انتخاباتی،‌ زمانی که غالب سیاسیون،‌  انصراف را نوعی عقب نشینی و دست برداشتن از شعارها می دانند،‌ وقتی پای اصول در میان باشد و اصولگرایی خدشه پذیر گردد‌، منفعت در ترجیح مصالح اصولی بر منافع فردی خواهد بود. 
 
باید اذعان كرد كه انقلاب و نظام اسلامی مانند هر پدیده‌ای در معرض آسیب‌‌ها و تهدیدات و نقاط ضعفی است كه باید آن‌‌ها را شناسایی كرد و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ انقلاب را انجام داد. حفظ جهت‌گیری الهی، توجه به روحیه‌ی تسلیم‌ناپذیری مدام مسئولان، عزم جدی در جهت وفاق و انسجام اجتماعی و عقلانیت معنانگر می‌تواند راه‌های صعود به قله‌ی پیشرفت و عدالت را برای ما تسهیل كند. و از آسیب های بزرگ، انشعاب اصولگرایی در شرایط خطیر است. گرچه تکثر و تنوع سلایق اصولگرایی لازمه پاسخگویی به ذائقه های متنوع است اما زمانی که خطر اصلاحات جدی باشد بر همگان لازم است که از سلایق حداکثری خویش به نفع حفظ گفتمان اصولگرایی عدول کنند. گفتمانی که معتقدیم مصالح نظام را ذبح نخواهد کرد! 
 
اما سخنی با سایر نامزدهای اصولگرا:
 
امروز تحقق حماسه سیاسی اولا در گرو حضور پرشور ملت شهید پرور ایران است و ثانیا در گرو لحظه شناسی پرچمداران اصولگرایی حاضر در عرصه انتخابات. حضور همه آقایان جهت هرچه پرشور و باشکوه برگزار شدن یازدهمین انتخابات نظام مردم سالار ایران اسلامی قابل تقدیر است اما در این ساعات کوتاه باقیمانده  تا خلق حماسه سیاسی و با توجه به تغییر آرایش صحنه انتخابات _که دور از ذهن نبود_ بر تمام مدعیان و هواداران اصولگرایی است که نامزدهای حاضر در عرصه را در اخذ یک تصمیم انقلابی و سرنوشت ساز یاری نمایند و در تشویق به کناره گیری آنان بکوشند چرا که خطر بازگشت اصلاحات و حاکمیت مدعیان اصلاح طلبی بر کشور به وضوح احساس میشود. کمتر از48 ساعت باقی مانده و حفظ مصالح ملت و نظام اسلامی در گرو لحظه شناسی و تکلیف مداری و ولایتمداری شماست. اساس انقلاب اسلامی بر شاخصه هایی همچون نفی منفعت گرایی شخصی و ترجیح مصالح انقلابی بر مصالح جمعی و گروهی و فردی استوار است. 
 
از تمام نامزدهای دلبسته و منتسب به اصولگرایی نیز می خواهیم که از شرایط حساس این مقطع تاریخی غافل نگردند و منافع کشور و ملت ولایتمدار ایران اسلامی را بر منافع جزئی خود و همفکرانشان ارجحیت دهند و بدانند که بار سنگینی به دوش آنهاست.

اگر بپذیریم نامزدهای اصولگرای حاضر در عرصه انتخابات از حداقل‌های اصولگرایی برخوردارند (که معتقدیم، هستند) پذیرفته نیست با اقداماتی نابخردانه و با تکثر نامزدهای اصولگرا منجر به شکست آرا و تفرقه حامیان این تفکر ولایی شویم و اگر خدای ناکرده چنین شود گناهی بزرگ و نابخشودنی به گردن ما و شماست. هر یک از شما آقایان به دلایلی وارد عرصه انتخابات شده اید که به گفته خود شما مهم ترین دلیل خدمت به مردم و نظام اسلامی است.
 
امروز باتوجه به زمان کم باقیمانده تا جمعه حماسه ساز بر شما واجب است که موجبات نگرانی و دلهره را از دلبستگان گفتمان اصولگرایی دور کنید و با انتخاب یکی از میان خودتان به مردم ثابت کنید شیفتگان خدمت هستید و نه خدای ناکرده تشنگان قدرت. با تلاش در جهت وحدت اصولگرایان به هودارانتان نشان دهید همانطور که احساس تکلیف کردید و آمدید، امروز هم بر حسب تکلیف کنار می روید و حال آنکه عرصه خدمتگزاری همچنان باز است.
 
در آخر ضمن تشکر مجدد از حضور، مواضع، منش و کناره گیری انقلابی دکتر حداد عادل، از سایر نامزدهای اصولگرا می خواهیم که حسب وظیفه، موجبات شکست گفتمان اصولگرایی را فراهم نکنند که در اینصورت این اشتباه استراتژیک و جبران نشدنی هرگز از یاد ملت نخواهد رفت.
 
ما نگران نوشداروی پس از مرگ سهراب هستیم...
  
والعاقبـه للمتقین
21/03/1392
 
 اسامی امضاکنندگان:
 
علی عبدی تهران-  
 مصطفی عابدی تهران-
 مجید سبزه تهران-
 محمد مقدم تهران- 
سید محمد محسن امام تهران-
 امیر بنایی تهران- 
سبحان لطف آبادی تهران-
 امین رشیدی تهران-
 مصطفی میر‌آخوری تهران –
محسن شهمیر‌زادی تهران-
محمد فرامرزی تهران-
وحید قاسمی تهران-
امین گود‌رزوند تهران-
مجید شریفی تهران-
 ضیا ‌نصرتی تهران-
 رضا ارجمندی تهران- 
محمد‌امین حسنی تهران- 
علیرضا لغائیا‌ن تهران-
 محسن مشهدی تهران- 
مرتضی رحیمی تهران-
 نیلوفر میر‌حیدری تهران-
رضا اسلامی تهران-
 محمد کاظم عبدالحمید‌ی تهران-
محسن صنعتکار تهران-
 سعید هراسا‌نی تهران- 
حسن رضایی تهران- 
مجتبی جعفری تهران-
 محمد لاله تهران-
 سعید ابراهیمی تهران-
 محسن شمیرانی سمنان-
دکتر عبدالمجید سیفی علامه بروجردی-
عبدالرضا‌ سیفی-
 محمد حسین عسگری آزاد-
 مهدی رمضانی آزاد-
امیر حسین محمدیان-
خانم الهی تهران-
 خانم شیخی تهران-
  مرضیه سخا‌یی تهران-
سپیده نوروزی تهران- 
نرگس کریمی اصفهانی تهران-
 زینب ابراهیم زاده  تهران- 
زهرا شمیرانی تهران-
 ا‌لناز جمالیا‌ن تهران-
زهره ربیعی تهران-
 ملیحه بخشی زاده تهران-
 فرنوش مومنی تهران-
 شهرزاد بخشی اصفهان-
زهرا نعمت اللهی علامه طباطبایی- 
طیبه سادات مولایی الزهرا
زینب اخگر الزهرا
مریم شمیرانی سوره-
 خدیجه محسنی سوره- 
زهره محمدباقری سوره-
 ابنا نجاح سوره-
 زینب مقدم سوره – 
حدیثه اسماعیلی سوره- 
نیره سادات سجادی علم و صنعت-
الهام سیفی تهران-
 مریم سوقندی سوره-
 اشرف خسرو‌شاهی سوره-
زهرا صوفیان اصفهان-
 فهیمه آقابابایی اصفهان- 
الهه ناطقیان اصفهان-
 عطیه توسلی اصفهان-
 شیدا اکبری اصفهان- 
ستاره قریشی اصفهان-
 فاطمه رضایی زاده اصفهان- 
فاطمه کاظمی منش  اصفهان- 
مریم شوشتری اصفهان- 
فاطمه پدیدارفر اصفهان-
 مریم محمدی اصفهان- 
زهرا پزشکی اصفهان- 
سمانه عابدی اصفهان-
 مهسا راحتی اصفهان-
 مهسا سجاد اصفهان-
 سمیرا تاخیری اصفهان-
 راضیه یاری اصفهان- 
زهرا کریمی اصفهان
سارا کیانی اصفهان
اعظم جان نثاری اصفهان
لیلا آقایی اصفهان
فهیمه امینی اصفهان
فاطمه نجات بخش اصفهان
 هاجر کشتکار اصفهان
بهناز فیاض اصفهان 
اعظم حیدری اصفهان
مریم نیلی اصفهان
عاطفه طباطبایی اصفهان
سمانه هدایت اصفهان
زهره حسن نژاد علوم پزشکی بابل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *