شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

«شهید فرهنگ» با خاطراتی متفاوت از آوینی

يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 291659
کتاب «شهید فرهنگ: شهید سیدمرتضی آوینی در آینه خاطرات» به کوشش یاسر عسگری منتشر شد.
«شهید فرهنگ» با خاطراتی متفاوت از آوینی
به گزارش جهان به نقل از فارس، کتاب «شهید فرهنگ: شهید سید مرتضی آوینی در آینه خاطرات» به کوشش یاسر عسگری از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

این کتاب روایت ۱۵۱ خاطره متفاوت از دوره‏های مختلف زندگی سید شهیدان اهل قلم است که توسط بستگان، دوستان، همکاران، همراهان و همفکران شهید بیان شده است. در ابتدای کتاب هم زندگی خودنوشت شهید آوینی می‏آید و در انتها هم گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید (در تاریخ ۲/۲/۱۳۷۲) آمده است.

اولین ویژگی خاص این کتاب نسبت به بقیه کتاب‌های مشابه، تنوع و تکثر خاطرات از این شخصیت برجسته و نظریه‏پرداز فرهنگی است و دوم اینکه خاطرات زندگی این شهید را از زبان افراد و شخصیت‏های مختلفی بیان شده است که هر کدام روایتگر وجوه مختلفی از حیات این شهید را بیان کرده‏اند. ضمناً صفحه‏آرایی جذاب هم کتاب را خواندنی‏تر کرده است.

چاپ اول این کتاب در ۱۷۶ صفحه، دو رنگ، قطع رقعی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۲۰۰ تومان منتشر شده است و در روزهای اخیر در سراسر کشور توزیع می شود. برای تهیه این کتاب می‏توان از فروشگاههای پاتوق کتاب دفتر نشر معارف (تهران: تلفن ۰۲۱۸۸۹۱۱۲۱۲ و قم: تلفن ۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴)، مراکز توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور یا سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) تهیه کرد.

گفتنی است پیش از این، دو مجلد مجزا از مجموعه «شهید علم» که به خاطرات شهید دکتر مجید شهریاری و داریوش رضایی نژاد (از شهدای هسته ای کشورمان) پرداخته است، از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر و توزیع شده‏ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *