جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حدادعادل در مجلس ششم قاطعانه در مقابل استبداد سکولارها ایستاد/ او شخصیتی دانشمند و مدبر است

خاطره‌ای جالب از مدیریت وحدت بخش حدادعادل
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 291634
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ویژگی‌های مثبت حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حداد در مجلس ششم با قاطعیت در مقابل عملکرد باندی، انحصارطلبی و استبداد جریان سکولار ایستاد.
حدادعادل در مجلس ششم قاطعانه در مقابل استبداد سکولارها ایستاد/ او شخصیتی دانشمند و مدبر است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حدادعادل کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: برخی قاطعیت را برخورد چماقی و پرخاشگری معنا می‌کنند در حالی که قاطعیت، ایستادگی بر حق مردم بدون پرخاشگری است. آقای حداد ضمن ایستادگی بر حقوق مردم مانع از این بود که دعوا و تنش در عرصه رسانه مطرح شود.

وی افزود: حدادعادل، شخصیتی فاضل، دانشمند و علمی است که پیشینه مدیریتی اش نشان می‌دهد که فردی مدیر در امور اجرایی است و با تدبیر امور را جلو می‌برد.

آشتیانی ادامه داد: حداد در مجلس ششم با قاطعیت در مقابل عملکرد باندی، انحصارطلبی و استبداد جریان سکولار ایستاد و در اداره مجلس هفتم بدون توجه به گرایش افراد در درون خانواده نیروهای انقلاب از تمامی نیروهای توانمند انقلابی
حداد در مجلس ششم با قاطعیت در مقابل عملکرد باندی، انحصارطلبی و استبداد جریان سکولار ایستاد و در اداره مجلس هفتم بدون توجه به گرایش افراد در درون خانواده نیروهای انقلاب از تمامی نیروهای توانمند انقلابی استفاده کرد و همواره از عملکرد باندی و حرکت در حلقه بسته دوری می‌کرد.
استفاده کرد و همواره از عملکرد باندی و حرکت در حلقه بسته دوری می‌کرد.

وی اضافه کرد: عملکرد وی به گونه‌ای بود که در تمامی سالهای مجلس هفتم و علی الخصوص در سال پایانی عملکرد مجلس هفتم و مدیریت آن مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که حضرت آقا از اداره مجلس با عنوان «عملکرد تحسین برانگیز» یاد کردند و حتی در ابتدای مجلس هشتم از نمایندگان خواستند مجلس هشتم مانند مجلس هفتم اداره شود.

نماینده مردم قم در مجالس هفتم، هشتم و نهم با اشاره به اداره عالمانه مجلس هفتم توسط حدادعادل، اظهار داشت: برخی قاطعیت را برخورد چماقی و پرخاشگری معنا می‌کنند در حالی که قاطعیت، ایستادگی بر حق مردم بدون پرخاشگری است. حداد ضمن ایستادگی بر حقوق مردم مانع از این بودند که دعوا و تنش در عرصه رسانه مطرح شود.

وی افزود: مشاهده می‌کنید که اکنون چگونه تضاد و تنش بیرونی بین روسای قوا، مشکلاتی را برای کشور موجب شده است و این در حالی است که آقای حداد در اداره مجلس، تضادهای بین مجلس و دستگاه اجرایی را با رایزنی و گفتگو حل می‌کرد تا با آرامش، منطق و اخلاق بتوان مشکلات مردم را پاسخ دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روحیه حدادعادل در کارجمعی گفت: روحیه کار تیمی و احترام به خرد جمعی کاملا در پیشینه کاری و مدیریتی وی وجود دارد و در تمام امور قائل به این است که با کار‌شناسان اهل فن و همه جریانهای انقلابی مشورت کند و وقتی به نتیجه رسید بدون توجه به هیاهو‌ها موضوع را جلو می‌برد.

وی با اشاره به مناظرات
آقای حداد در اداره مجلس، تضادهای بین مجلس و دستگاه اجرایی را با رایزنی و گفتگو حل می‌کرد تا با آرامش، منطق و اخلاق بتوان مشکلات مردم را پاسخ دهیم.
تلویزیونی گفت: حدادعادل در تمامی رقابتهای انتخاباتی تلاش کرد تا از انقلاب و ارزشهای انقلاب حمایت نماید که در مناظرات هم مشهود بود بدون توجه به رای، از انقلاب و ارزش‌ها به صورت اخلاقی و علمی دفاع کردند.

حجه الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به خاطره‌ای از مجلس هفتم گفت: یک روز که آقای احمدی‌نژاد وزیر جدید معرفی کرده بود، نمایندگان تصمیم گرفتند به یکی از آن‌ها رأی ندهند.  رابطه دولت و مجلس در وضعت تنش آمیزی قرار گرفته بود و شرایط جوری بود که مجلس آمادگی تشنج را داشت و برخی از نمایندگان می‌خواستند واکنش تندی از سوی حدادعادل بیان شود که حدادعادل با یک شعر، فضای مجلس را از تشنج به آرامش کشاند.

وی ادامه داد: به محض اینکه آقای احمدی‌نژاد وارد شد و در صندلی مقابل حدادعادل، نشست خطاب به وی گفت: «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» همه نمایندگان خندیدند و خود احمدی‌نژاد هم خندید و التهاب مجلس کاهش یافت. بعد‌ها در قم وقتی حدادعادل به دیدار مرحوم آیت‌الله مشکینی رفت به همین اتفاق در مجلس اشاره کردند و گفتند: «رادیوی من باز بود و مذاکرات مجلس را گوش می‌کردم این یک مصرعی که تو خواندی به اندازه یک کتاب در فضای مجلس مؤثر بود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *