شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پرتاب ماهواره شریف‌ست در نیمه اول امسال

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 291321
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل ماهواره شریف‌ست خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول امسال به فضا پرتاب شود.
به گزارش جهان، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس گفت: ماهواره شریف‌ست تکمیل شده است و در حال حاضر این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.

وی افزود: البته تا زمانی که نوبت پرتاب برای ماهواره شریف‌ست صورت گیرد از فرصت استفاده کرده و اقداماتی را در زمینه توسعه این ماهواره انجام می‌دهیم.

روستا آزاد ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای جامعه معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است امکان پرتاب این ماهواره کم است و امیدواریم در شش ماه اول امسال پرتاب این ماهواره به فضا صورت گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی سفیر یک ـ بی به فضا پرتاب می‌شود، اضافه کرد: این ماهواره پس از پرتاب در مدار ژئو و ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهد گرفت.

وی درباره ویژگی‌های این ماهواره گفت: وزن ماهواره دانشجویی شریف‌ست کمتر از ۵۰ کیلوگرم است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت‌های دقیق علمی و پژوهشی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *