جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

خشونت پلیس ترکیه علیه معترضان+فیلم

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 290983
خشونت پلیس علیه معترضان در ترکیه فراتر از حد انتظار بوده و این رفتار نیروهای امنیتی موجب تشدید خشم مردم علیه دولت رجب طیب اردوغان شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اعتراضات در ترکیه از 6 روز قبل با حمله نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان در «گیزی پارک» تشدید شد.

معترضان که از هفته گذشته در این پارک نزدیک به میدان تاریخی «تقسیم» تجمع کرده بودند، در روز جمعه گذشته مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

مردم در شهرهایی چون استانبول، ازمیر و آنکارا در حمایت از معترضان گیزی پارک تظاهرات کردند و هر روز بر دامنه اعتراضات افزوده شد.

فیلم

خشونت پلیس ترکیه در برخورد با معترضان به حدی زیاد بود که بسیاری از کشورها و نهاد‌های بین المللی نسبت به این مسئله انتقاد کردند.

بیش از هزار نفر در این درگیری‌ها زخمی و 5 تن کشته شده‌اند، همچنین مقامات آنکارا از دستگیری 1700 نفر توسط پلیس ترکیه خبر دادند.

با این حال رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با رد درخواست‌های معترضان، آنها را خرابکار و غارت‌گر نامید.

این اظهارات باعث خشم معترضان شده و با وجود عذرخواهی برخی مقامات رسمی و تلاش‌های عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه برای گفت‌وگو با معارضان، همچنان ادامه دارد.

معترضان اکنون یک خواسته اصلی دارند و آن کناره گیری اردوغان از سمت نخست وزیری ترکیه است.

کاربران می توانند گزیده‌ای از فیلم‌ها و تصاویر درگیری‌های اخیر در شهرهای ترکیه را مشاهده کنند.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *