جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

پناهیان: باید مخلصانه رأی داد

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 290978
مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: اگر مردم به خاطر خدا رأی دهند یعنی پانزده خرداد هنوز زنده است و نفس مقدس حضرت امام خمینی(ره) بر ما اثر گذاشته است.
پناهیان: باید مخلصانه رأی داد
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز (چهارشنبه) در همایش پنجاهمین سالگرد یوم‌الله پانزده خرداد در مهدیه تهران اظهار داشت: همانگونه که در روایت آمده است که «علمای امت من از انبیاء گذشته مقامشان بالاتر است» حتماً مقصود علمایی مثل امام (ره) بوده است.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه قیام باید برای خدا باشد تصریح کرد: امام (ره) برای خدا قیام کرده‌اند و به ملت هم این مسئله را عنوان کردند و در نهایت تاریخ ورق خورد چرا که قیام به خاطر خدا بود.

وی بر همین اساس یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند برای شهدای پانزده خرداد تا ابد عزای عمومی اعلام می‌کنم و درباره هیچ واقعه دیگری ایشان اینقدر تعابیر بلند ندارند به این دلیل که شهدای پانزده خرداد به خاطر خدا قیام کردند و به خیابان آمده و با این ندا که یا مرگ یا سید روح‌الله به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه شهدای پانزده خرداد به قدری مخلص بودند که حتی بحث‌هایی چون آزادی‌خواهی و استقلال مملکت در ذهنشان نبود اظهار داشت: آنها برای نایب امام زمان قیام کردند و در واقع اینگونه نبود که برای آزادی و آبادی مملکت قیام کرده باشند، البته نه اینکه این قیام برای آزادی و آبادانی بد باشد و در واقع لازم است و کسی که در این راه هم کشته شود، شهید است اما قیام پانزده خرداد مقدس‌تر بود چرا که برای نفس ولایت و شخص ولی خدا قیام کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در عین حال اخلاص را دارای درجه دانست و گفت: باید دید قیام پانزده خرداد چه اثری داشت؛ طی پانزده سال مقدمات بزرگترین پیچ تاریخی شکل گرفت و مقدمات تغییر مسیر تاریخ به وجود آمد و امام برای یادآوری مقام شهدای پانزده خرداد تا ابد عزای عمومی اعلام کردند؛ از این رو شهدای پانزده خرداد اوج اخلاص را به نمایش گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه اخلاص اوج قله دین است و چیزی جز با اخلاص قبول نمی‌شود، یادآور شد: در اولین جنگ هم که نبرد هابیل و قابیل بود، قابیل اخلاص نداشت، خداوند هم از وی قبول نکرد اما هابیل دارای اخلاص بود و از سر اخلاص نیز به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه کار خوب اگر برای خدا نباشد قبول نمی‌شود، گفت:‌ حتی گاهی موجب مجازات نیز خواهد شد.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه اخلاص یک جایگاه رفیعی دارد اظهار داشت: باید مخلصانه رأی داد و به خاطر خدا انتخاب کرد چرا که اثر این اخلاص خیلی فرق خواهد کرد؛ خیلی از افراد نگران میزان مشارکت و یا نگران آب و نان هستند اما بنده نگرانی از آن بخش‌ها ندارم بلکه مخلصانه رأی دادن و مخلصانه تشخیص دادن مهم است؛ خداوند عزت اسلام و مسلمین را حفظ می‌کند و تصمیم گرفته است اسلام را عزت دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال 57 بخش‌های اصیل قیام، قیامی بود که شهید کافی با نفس قدسی خود در مهدیه تهران از امام حرف زد و از اینجا تظاهرات به سمت خیابان انقلاب شکل گرفت.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه در روز قیامت برخی به دلیل شرکت در رأی‌گیری ثواب بسیاری نصیبشان می‌شود اما عده‌ای آن ثواب را ندارند که به آنها گفته می‌شود شما به خاطر نان و آب خود شرکت کردید؛ اگر شرکت در جنگ برای خدا نباشد خداوند آن را قبول نخواهد کرد.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه اگر مردم به خاطر خدا رأی دهند یعنی پانزده خرداد هنوز زنده‌ است، افزود: این نشان می‌دهد ما ادامه پانزده خردادیم و نفس مقدس امام (ره) بر روی ما اثر گذاشته است؛‌ رمز موفقیت امام (ره) نیز این بود که برای خدا قیام کرد.

به گزارش فارس در این مراسم که با حضور پرشور مردم برگزار شد مراسم مرثیه‌خوانی نیز به مناسبت شهادت امام موسی‌ابن جعفر(ع) نیز صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *