جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵

رسانه های جهان سخنان رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 290898
اکثر رسانه‌های مطرح جهان و منطقه ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام (ره) فرمایش ایشان مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آینده نباید برای خشنودی غربی‌ها به آنها امتیاز دهد را تیتر خبر خود کردند.
رسانه های جهان سخنان رهبر انقلاب را چگونه بازتاب دادند؟
به گزارش جهان، رسانه‌های خبری مطرح جهان و منطقه ضمن انعکاس فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال اما خمینی (ره) محورهای مهم بیانات ایشان را منتشر کردند. بخش اعظمی از اخبار این رسانه‌ها به توصیه‌های رهبر انقلاب به کاندیداهای انتخابات اتی ریاست‌جمهوری مبنی بر عدم امتیازدهی به غرب و مرجح شمردن منافع ایران بر منافع خارجی‌ها متمرکز بودند:

آسوشیتدپرس: رهبر ایران کاندیداها را از امتیازدهی به غرب برحذر داشت

خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نوشت که ایشان کاندیداها را از امتیازدهی به غرب برحذر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن اشاره به سخنان امروز (سه‌شنبه) رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی (ره) نوشت: "رهبر ایران از کاندیداها خواست تا به غرب امتیاز ندهند."

به نوشته آسوشیتدپرس، بیانات آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، پس از آن مطرح شدند که چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند بر بهبود روابط ایران با سایر کشورها متمرکز خواهند شد.

العربیه: رهبر ایران از کاندیداها خواست امتیازی به غرب ندهند

العربیه نیز مانند آسوشیتدپرس بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرهیز از هرگونه امتیازدهی به غرب را به‌عنوان تیتر خبر خود برگزید.

پایگاه اینترنتی تلویزیون العربیه با اشاره به برگزاری مراسم یادبود ارتحال امام خمینی در مرقد مطهر ایشان و نیز سخنرانی مقام عظمای ولایت در این مراسم نوشت: "آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز سه‌شنبه هشدار داد که رئیس‌جمهور آتی کشور باید از امتیازدهی به غرب اجتناب کند. وی اعلام کرد این امر باعث کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای تهران نخواهد شد".

العربیه در ادامه نوشت: "[آیت‌الله] خامنه‌ای تصمیم گیرنده نهایی در ایران بوده در مسائل کلیدی، شامل برنامه هسته‌ای مجادله برانگیز این کشور، سخن نهایی را می‌گوید. این برنامه منبع نگرانی زیادی برای غرب است زیرا تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران از این برنامه برای تولید تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند".

به گزارش این شبکه خبری تلویزیونی و اینترنتی: "[آیت‌الله] خامنه‌ای در حالی که کاندیداها را به‌صورت مستقیم مورد خطاب قرار داده بود بیان کرد که صرف‌نظر از پیروز انتخابات کاندیداها باید قول دهند که منافع ایران را مرجح به منافع خارجی‌ها بدانند".

تودی‌زمان ترکیه: رهبر ایران از کاندیداها خواست در جهت خشنودی غرب اقدام نکنند

روزنامه تودی‌زمان ترکیه در خبری پیرامون سخنان مقام معظم رهبری به سه محور عدم امتیازدهی به غرب از سوی رئیس‌جمهوری آتی، ضرورت تقویت اقتصادی کشور و همچنین تلاش دشمنان برای تأثیرگذاری بر انتخابات در بیانات ایشان اشاره کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ تودی‌زمان ضمن اشاره به سخنان امروز (سه‌شنبه) رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی (ره) نوشت: "رهبر ایران از کاندیداها خواست برای راضی ساختن غرب به آنها امتیاز ندهند. این سخنان پس از آن مطرح شدند که چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند بر بهبود روابط ایران با سایر کشورها متمرکز خواهند شد."

به نوشته این پایگاه اینترنتی خبری ترک: "اظهارات [آیت‌الله] خامنه‌ای که حرف آخر را درباره مسائل کشوری می‌گوید خطوط قرمز کاندیداها را مشخص می‌کند."

در ادامه بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب منتشر شده است: "اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نیاز خود را کم کند، مشکلات خود را برطرف کند که امروز مسأله اقتصاد مسأله‌ اصلی است، بتواند اقتصاد خود را روبراه کند، دشمن در مقابل ملت ایران بی‌دفاع خواهد ماند."

تودی‌زمان ترکیه به این نکته نیز اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب هشدار داد دشمنان درصدد ضربه زدن به فرآیند انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در ایران هستند. ایشان همچنین تأکید کرد که در این انتخابات از هیچ کاندیدای مشخصی حمایت نمی‌کنند.

واشنگتن پست: رهبر ایران تلاش برای تضعیف انتخابات توسط کشورهای خارجی را محکوم کرد

روزنامه واشنگتن پست نیز در کنار بسیاری از رسانه‌های غربی به بازتاب بیانات امروز مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: "رهبر ایران از تلاش کشورهای خارجی برای تضعیف انتخابات این کشور به شدت انتقاد کرد."

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: "رهبر ایران سخنان منتقدان داخلی و خارجی را که مدعی هستند این انتخابات مهندسی شده و یا غیرمشروع است به شدت تکذیب کرد."

واشنگتن پست به نقل از مقام معظم رهبری در ادامه افزود: "رای دادن به نفع هر کدام از ۸ کاندیدای این انتخابات، رای به جمهوری اسلامی و همچنین رای اعتماد به نظام و فرایند انتخابات است."

این روزنامه آمریکایی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها اشاره کرد و نوشت: "رهبر ایران از کاندیداهای این انتخابات خواست تا وعده‌های غیرممکن ندهند به طوری که اگر خرداد سال آینده حرفهای آنها را پخش کردند، شرمنده نشوند."

رویترز: رهبر ایران گفت که نظری به هیچ‌یک از کاندیداهای ۸ گانه انتخابات ندارد

خبرگزاری رویترز نیز همچون دیگر خبرگزاری‌های مشهور بین‌المللی، بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را بازتاب داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، بیشتر به این موضوع توجه کرده است که معظم‌له، تصریح فرمودند که نظری به هیچ‌یک از کاندیداهای ۸ گانه انتخابات ندارند.

گزارش خبرگزاری رویترز به نسبت گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری آسوشیتدپرس، با نگاه خصمانه‌تری تنظیم شده است و تلاش کرده که به مسائل اختلافی در ایران بپردازد.

فتنه ۸۸ و مساله رد صلاحیت‌ها از جمله رد صلاحیت دو تن از چهره‌های سیاسی، تقریبا محور تمام این گزارش را تشکیل می‌دهد.

رویترز یک خبرگزاری بریتانیایی است.

بلومبرگ: رهبر عالی ایران مردم را به «حماسه سیاسی» فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی که به بیانات رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در بیست و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) اختصاص داشت، نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران از همه ایرانیان خواست تا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کرده و «حماسه سیاسی» به‌وجود آورند.

بنابراین گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که هدف، حضور شکوهمند در پای صندوق‌های رای است و اظهار داشت: «شما به هر کس رای دهید، رایی به جمهوری اسلامی و نشان‌گر اعتماد به نظام سیاسی خواهد بود.»

بلومبرگ همچنین به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرده که طی آن معظم‌له تاکید کردند که به هیچ‌یک از هشت کاندیدای انتخابات، نظر ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *