پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
با انتقاد از عدم تلاش آمریکا برای تاثیر بر مخالفان سوری

ایران نباشد کنفرانس ژنو۲ موفق نخواهد بود

شرط کناره‌گیری اسد غیرقابل قبول است
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 290691
معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از آمریکا از عدم تلاش کافی برای تاثیرگذاری بر مخالفان سوری، شرط آنها برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد، بدون حضور ایران این نشست موفق نخواهد بود.
ایران نباشد کنفرانس ژنو۲ موفق نخواهد بود
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت» نوشت: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا به اندازه کافی از نفوذ خویش بر گروه‌های مخالف در سوریه برای فراهم ساختن شرایط به منظور برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه استفاده نمی‌کند.

ریابکوف گفت: به نظر ما آمریکا به اندازه کافی روی برنامه اعمال نفوذ بر روی ساختارهای مخالفان سوری کار نمی‌کند تا اولا آنها را برای شرکت نمایندگانشان در کنفرانس بین‌المللی برای کمک به حل بحران در سوریه که ما هر دو روی برگزاری آن کار کرده‌ایم، ترغیب کند و در ثانی آمریکا برای اتمام حجت با آنها در مورد تحمیل پیش شرط برای این منظور تلاش کافی بکار نبرده است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، یکی از شروط اصلی مخالفان سوری، حداقل برای بخش قابل توجهی از مخالفان سوری خارجی، درخواست برای کنار رفتن بشار اسد از سمت ریاست جمهوری است که این مسئله غیرقابل قبول است و بر اساس چنین مسئله‌ای نمی‌توان به توافق رسید.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین به اختلاف بین مقامات مسکو و واشنگتن در مورد دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی سوریه اشاره کرده و گفت: این موضوع هنوز حل و فصل نشده است. در وزارت امور خارجه روسیه این عقیده حاکم است که بدون حضور ایران این کنفرانس موفقیت آمیز نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *