سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

روسیه مقابل شورای امنیت ایستاد

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 290454
دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند، روسیه با پیش نویس بیانیه شورای امنیت برای "اعلام وضعیت نگران کننده" در شهر القصیر مخالفت و از تصویب آن ممانعت کرده است.
روسیه مقابل شورای امنیت ایستاد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دیپلمات‌های سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفتند: نماینده روسیه در سازمان ملل پیش نویس بیانیه شورای امنیت در خصوص نگرانی نسبت به محاصره شهر القصیر سوریه توسط ارتش این کشور و حزب الله لبنان را رد و با تصویب آن مخالفت کرد.

بیانیه مذکور یک بیانیه محکوم کننده بود؛ برای انتشار اینگونه بیانیه‌ها از سوی سازمان ملل، باید اتفاق آراء درباره آن وجود داشته باشد.

این دیپلمات‌ها که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند: روسیه اعلام کرده است که صدور چنین بیانیه‌ای کار درستی نیست چرا که شورای امنیت زمانی که مخالفان وارد شهر القصیر شده و این منطقه را به کنترل درآورده بودند چنین اقدامی را انجام نداد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل که رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز هست پیش نویس این بیانیه را به اعضای شورا ارائه کرد که در آن نسبت به اوضاع شهر القصیر به ویژه تاثیر درگیری‌های این شهر بر غیرنظامیان سوری ابراز نگرانی شده بود.

در پیش نویس این بیانیه از نیروهای نظامی سوریه و گروه‌های مخالف خواسته شده تا به منظور ممانعت از قربانی شدن غیرنظامیان تمام تلاش خود را به کار بندند.

در این پیش نویس همچنین از دولت سوریه خواسته شده تا به سازمان‌های فعال بی‌طرف از جمله نهادهای وابسته به سازمان ملل اجازه داده شود تا هر چه سریعتر و بدون هیچ مانعی برای کمک به غیرنظامیان ساکن در القصیر وارد این شهر شوند.

یک دیپلمات روسی که خواست نامش فاش نشود نیز تاکید کرد که کشورش با این بیانیه مخالفت کرده است چون "سازمان ملل حتی نمی‌داند که چه زمانی شهر القصیر به دست مخالفان افتاده است."

دیپلمات‌های سازمان ملل همچنین تاکید کردند که روسیه به اعضای شورای امنیت اعلام کرده است، بهترین راه برای پایان درگیری‌های سوریه شیوه‌های دیپلماتیک است.

پیشتر روسیه و چین پیش نویس قطعنامه‌ای علیه نظام سوریه در شورای امنیت را وتو کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *