جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امام گفت اقتصاد اسلامی، دولت‌ها اقتصاد سرمایه‌داری را دنبال کردند

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 290433
یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) درباره مسائل اقتصادی گفت: یکی از تاکیدات حضرت امام اجرای اقتصاد اسلامی در کشور بود ولی دولتهای گذشته اقتصاد را بر اساس سرمایه داری بنا کردند.
امام گفت اقتصاد اسلامی، دولت‌ها اقتصاد سرمایه‌داری را دنبال کردند
به گزارش جهان، میثم موسایی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید براینکه محورهای اقتصادی حضرت امام خمینی هنگام جنگ مطرح شد اظهار کرد: بیشتر مباحثی که حضرت امام در پیشرفت‌های اقتصادی مطرح کردند پیرامون جنگ اقتصادی و نظامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین محورهای اقتصادی در تاکیدات امام خمینی توجه به طبقه فرودست جامعه بوده است بیان کرد: همانگونه که محور رسیدن به اقتصاد مقاومتی مردم هستند حضرت امام نیز به این مسئله توجه ویژه داشته اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه دیدگاه امام درباره اقتصاد برگرفته از اسلام است یادآور شد: اقتصاد اسلامی می‌تواند پیشرفت در زمینه‌های مختلف اقتصادی را به همراه آورد.

موسایی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد کشاورزی یکی از تاکید حضرت امام بوده است بیان کرد: کاهش وابستگی به تامین خوراک از کشورهای دیگر، توجه به امر تولید ملی، تامین مواد اولیه کارخانه ها با داشتن دانش بومی در زمینه کشاورزی از مباحثی است که می توان از نگاه امام خمینی در راستای توجه به اقتصاد کشاورزی برداشت کرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در حال حاضر ظرفیت پیشرفت و توسعه را دارد عنوان کرد: با توجه به دیدگاه‌های حضرت امام می‌توان گامی در راستای موفقیت در زمینه اقتصاد برداریم.

موسایی با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی در دیدگاه های امام خمینی قابل لمس است اظهار کرد: رفع فقر, مقابله با بیکاری، تامین زندگی متوسط مردم جامعه، ممنوعیت مبادلات حرام از جمله مباحثی است که در راستای تحقق اقتصاد اسلامی می توان دنبال کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: حضرت امام خمینی با تاکید بر فقر زدایی، ضرورت اقتصاد اسلامی را اشاره داشتند که امروز سخنان ایشان می تواند راه‌کاری در راستای حل مشکلات اقتصادی باشد ولی در حال حاضر با وجود نرخ بالای بیکاری و شکاف طبقاتی بالا اقتصاد سرمایه داری را شاهد هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *