شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱
در نشست خبری ائتلاف اسلامی زنان رخ داد؛

حمله‌زن‌اصلاح‌طلب‌به‌ نهادهای قانونی کشور

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 290352
عضو ائتلاف اسلامی زنان در نشست خبری این ائتلاف مدعی شد که شورای نگهبان برخلاف کرامت زنان رفتار کرده است و سیاست ازدیاد جمعیت به اشتباه اجرا می شود و نمایندگان مجلس سلیقه‌ای رفتار می‌کنند و دولت حقوق انسانی، قرآنی و ملی زنان را نادیده گرفته است!
حمله‌زن‌اصلاح‌طلب‌به‌ نهادهای قانونی کشور
به گزارش جهان به نقل از رسا، سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در نشست خبری ائتلاف اسلامی زنان با بیان این که ائتلاف اسلامی زنان به طور قطع و یقین با هدف ایجاد بستر برای بندگی خدا شکل گرفته است، اظهار داشت: با توجه به مسائلی که پیش آمده، لازم است نظراتمان را دوباره اعلام کنیم و این اصل کلی را بار دیگر یادآور شویم که آیا اتفاقات رخ داده ما را به بستر مناسبی هدایت می‌کند؟

وی با اشاره به مشترک بودن کرامت انسانی در زن و مرد ابراز داشت: زن و مردم از یک فطرت خلق شدند و جنسیت برای عالم خاک است و انسان اعم از زن و مرد، کرامت دارد و به انسان کریم زور نمی گویند و با او برخورد قیم مآبانه نمی کنند.

جلودار زاده با بیان این که حضور یک زن وزیر در کابینه دهم یکی از دستاوردهای ائتلاف اسلامی زنان بود، ضمن اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر این‌که زنان باید در مقدرات جامعه نقش داشته باشند، بیان کرد: فعالیت زنان مغایرتی با شرع ندارد و کارهایی از قبیل حذف وزیر زن در این اواخر انجام شده است که نشان می دهد نمی خواهند توانمندی و کارآمدی زنان را ببینند.

عضو ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به این‌که باید از زحمات خانم وحید دستجردی تشکر و قدردانی شود، با تأکید بر این‌که هدف ما در افتخار کردن به حضور زنان این نبوده است که زنان یک جایگاه دنیایی را بگیرند، اظهار داشت: در دوره هایی از تاریخ اسلام حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) جامعه‌شان را اداره می کردند و به زنان فعال در عرصه های مختلف از این جهت افتخار می‌کنیم که زن مسلمان می‌تواند در این فضای رقابتی غیرعادلانه وارد عرصه شود و حضور فعالی داشته باشد.

نماینده مجلس ششم شورای اسلامی با انتقاد از برخوردی که از سوی یکی از اعضای شورای نگهبان با زنانی که برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان حاضر شده بودند و حذف وحید دستجردی و برخوردهایی از این جنس را با زنان خلاف رعایت کرامت وجودی و انسانی آن‌ها دانست و اظهار داشت: در بازار کار، یک زن مسلمان که طالب کسب روزی حلال است در سخت ترین شرایط استثمار می شود و به جرم داشتن حجاب و زن بودن او با او برخوردهایی بدی می‌شود و مجبور است با ۱۵۰ هزار تومان حقوق بدون هیچ حق و حقوق دیگری کار کند، وقتی از این وضعیت شکایت می‌کند مشکل دارد، می خواهد برای خود کارگاه بزند دچار مشکل می‌شود.

وی مدعی شد: در بخش‌های دیگر نیز مانند برخوردی که با زنان در مورد حجاب شان می شود، به همین شکل مواجه رفتارهای غلط با زنان هستیم و من الان به عنوان یک زنی که در این جامعه هستم می بینم امتحاناتی که امروز بر سر راه زنان قرار گرفته، امتحانات بسیار سختی است به طوری که اگر جنس قاچاقی را از یک شهر به شهر دیگر ببرد چند میلیون دریافت می کند اما اگر بخواهد سوزن بزند یا قالی ببافد دستمزدش بسیار پایینی است.

جلودارزاده با تأکید بر این‌که رعایت حقوق و کرامت انسانی زنان برای ما یک اولویت است با انتقاد از رد صلاحیت‌ها در شورای شهر اظهار داشت: صلاحیت چند نفر از خواهران ما برای شورای شهر رد شده است و برخی از این‌ها گفته‌اند اشکالی که بر ما گرفته‌اند عدم التزام ما به اسلام بوده است.

عضو ائتلاف اسلامی زنان با بیان این که سال ها پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی زنان، سیاست های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی به تصویب رسید، کارکردن زنان در رشته هایی چون مهندسی معدن را بلامانع دانست و گفت: حقیقت شرع این است که عادل باشیم و تفاوت ها در احکام دیده شده است، دولت موظف است فرصت ها را ایجاد کند و افراد خودشان انتخاب کنند، اگر محیطی خوب یا بد است بگذارید خودشان انتخاب کنند و اگر در این زمینه‌ها برای زنان ما کار نیست دولت در اشتغال‌زایی بی عرضه بوده است.

وی با اشاره به حق بنیادین در مبانی دینی و قانونی ما مبنی بر حق آموزش بدون هیچ تبعیضی و فارغ از جنسیت تأکید کرد: در حوزه های معدن و کشاورزی زمینه هایی وجود دارد که به نظر می رسد زنان نمی توانند کارآمد باشند، اما این ها متوجه جنس زن نیست بلکه متوجه برنامه ریزی هاست که بستر مناسب فراهمی نشده است.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی از عملکردها در سیاست ازدیاد جمعیت انتقاد کرد و گفت: شما شرایط لازم و اعتبارات لازم را برای زنان فراهم کنید زنان خود تصمیم به فرزند دار شدن خواهند کرد.

جلودار زاده با بیان این که سیاست ها باید معقول و منطقی، اسلامی و ایرانی و با دنیای امروز تطابق داشته باشد اظهار داشت:وگرنه کسی نمی تواند با تشویق و این ها خانواده ها را تشویق کند که رو به ازدیاد جمعیت پیش روند من پبیشنهاد می کنم به جای فرستادن زن ها به خانه که مصرفش زیاد شود شرایطی را فراهم کنند زن خودش به داشتن فرزند دوم و سوم فکر کند .

وی افزود: سیاست‌هایی که منتهی به خانه نشین شدن زنان می شود سیاست هایی برای قرب به قدرت است وگرنه گسی نمی تواند خانواده ها را مجبور به فرندآوری بیشتر کند.

عضو ائتلاف اسلامی زنان از عملکرد عده ای به نام دین انتقادکرد و گفت: امروز متاسفانه می‌بینیم که زن علیه زن به نام دین اقدام می‌کند و زنان در جلساتی که با نام دین برگزار می‌شود، مثلا به تبلیغ یک کاندیدا می‌پردازند و به زنان می‌گویند به این کاندیدا به عنوان مصداق دین رای بدهید، این در حالی است که زنان ما باید خود به آگاهی برسند و تجربیات و پشتوانه یک کاندیدا را در نظر بگیرند.

جلودارزاده به زنان توصیه کرد: زن‌ها ببینند واقعا دین از آن‌ها چه می خواهند، نه این که ببینند که فردی به نام دین چه می گوید و به عملکرد و سابقه نامزدها دقت کنند.

وی افزود: اوایل انقلاب مردانی بدون حضور زنان قوانینی را تدوین کردند که حقوق زنان به نحو احسن رعایت می شد اما الان افرادی که قانون گذار هستند سلیقه‌ای و بر اساس خواسته های خودشان است.

عضو ائتلاف اسلامی زنان با اشاره به این فرمایش امام مبنی بر این که زنان باید در مقدرات اساسی سیاسی تأثیر داشته باشند، گفت: این بستر تا سال‌ها ادامه داشت و ما تا عضو شورا شدن یک زن روستایی هم پیش رفتیم ولی ۴ سال پیش یک سونامی آمد که اگرچه دولت دهم یک وزیر زن نیز داشت ولی تمام دستاوردهای ما را از بین برد و امروز کار به جایی رسیده است که کارد به استخوانمان رسیده و حقوق انسانی، قرآنی و ملی ما تضعیف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کجای صحبت‌هاش ایراد داشت؟