جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
قاب حماسه/

عکس / وقتی فرمانده سپاه کوچک بود

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 290289
وی فعالیت های نظامی خود را، از نخستین روزهای دفاع مقدس، در سپاه سوسنگرد، با مسئولیت یگانِ آتشبار آغاز کرد و امروز با درجه سرلشکری فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.
به گزارش جهان نيوز، محمد علی جعفری که در سال های دفاع مقدس، به نام نظامی اش، "عزیز جعفری" شهرت پیدا کرد،مطابق با آن چه در کتاب خاطراتش (با نام "کالک های خاکی") آورده است، درتیرماه 1335 در روستای "نجف آباد" از توابع شهر دارالمومنین "یزد" متولد شد. این روستا، با توسعه شهر یزد، امروز با نام "حمیدیا" ، یکی از محلات این شهر است. او در سال 1355 در رشته مهندسی معماری دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا، با رتبه سوم پذیرفته شد.

وی فعالیت های نظامی خود را، از نخستین روزهای دفاع مقدس، در سپاه سوسنگرد، با مسئولیت یگانِ آتشبار آغاز کرد و  امروز با درجه سرلشکری فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده دارند. عکس زیر که برای نخستین بار در فضای سایبر منتشر می شود، سردار محمدعلی جعفری را در سن دوازده سالگی نشان می دهد. وی در آن زمان، دانش آموز دبستان "جامعه اسلامی یزد" بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *