پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰

پوستر سران فتنه در سخنرانی یک کاندیدا!

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 290280
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که افتخار فناوری هسته ای از آن دولت سازندگی و اصلاحات است گفت: عده ای به فناوری هسته ای افتخار می کنند که سر سفره آماده نشسته اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر حسن روحانی عصر امروز در همایش ستاد جوانان حامی وی در سراسر کشور که در حسینیه جماران برگزار شد با تشریح روند رسیدن به انرژی صلح آمیز هسته ای در جمهوری اسلامی در دوران وی اظهار کرد: متاسفانه عده ای می آیند و به دروغ می گویند در آن زمان فناوری هسته ای تعطیل شده است. بهتر است شما جوانان بدانید که در دولت آقایان هاشمی و خاتمی فناوری هسته ای تکمیل شد.

وی افزود: اولین سانتریفیوژ در دولت آقای هاشمی وارد کشور شد و اولین غنی سازی اورانیوم در تابستان 1381 صورت پذیرفت.

روحانی تصریح کرد: در آن ایام بنده به همراه مهندس موسوی و عده ای از متخصصان برای بازدید و تایید انجام غنی سازی از مرکز کالا الکتریک بازدید کردیم و در آنجا برای اولین بار غنی سازی اورانیوم مورد تایید قرار گرفت.

وی با تشریح پروسه غنی سازی و رسیدن به چرخه فناوری هسته ای در کشور گفت: برای اولین بار در پاییز 1381 به منظور بازدید از اولین بخش UCF اصفهان بنده به همراه هیئتی با مهندس موسوی به اصفهان رفتیم و تست UOTU که اولین بخش UCF بود در پایئز 81 صورت گرفت. همچنین در طول سال های 82 و 83 UCF اصفهان، زیر زمین نطنز، آب سنگین اراک و کیک زرد بندرعباس به نتیجه رسید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که سفره که آماده شد تازه به دوران رسیده ها از راه رسیدند خطاب به افراد مورد خطابش اظهار کرد: شما به انرژی هسته ای افتخار می کنید؟ افتخار این فناوری از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

روحانی ادامه داد: عده ای آمدند شعار دادند، سخن گفتن اتهام زدند اما ما صبر کردیم و سختیها را به خاطر کشور به جان خریدیم البته سکوت نکردیم سخن گفتیم و حرف زدیم بنده هم جز اولین منتقدان از سال 85 تاکنون بوده ام.

وی گفت: با حمایت شما تمام قفلهایی که در این 8 سال بر روی زندگی مردم بسته اند را باز خواهیم کرد. شما دانشجویان عزیز و جوانان قهرمان کسانی هستید که برای نجات کشور، نجات اقتصاد و بهبود زندگی مردم با دلی مجروح به صحنه آمده اید. لذا ما کشورمان را به عظمت و سربلندی مجدد بر خواهیم گرداند.

وی با طرح این سوال که چرا همه جا باید فضای امنیتی حاکم باشد و این موضوع در خیابانها، دانشگاهها، مدارس و مراکز دیده شود اظهار کرد: باید این فضای امنیتی را بشکنیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود با گرامی داشت سالگرد ارتحال امام و با اشاره به خاطرات روزهای وفات ایشان در سال 68 خاطرنشان کرد: اگر امروز شما جوانان در حسینیه جماران از آزادی، عزت و سربلندی سخن می گویید ادامه همان راهی است که امام دنبال می کرد جای او خالی است که بعد از بیست و چند سال ببیند حسرت آن ایام در دل جوانان ما شعله می کشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رسیدن قیمت نفت در بالاترین سقف خود در طول تاریخ ایران که به 147 دلار در بشکه رسید و با انتقاد از اینکه زندگی معیشتی مردم در عرض چند ماه به یک سوم تغییر پیدا کرد یاد آور شد: در هیچ سالی در تاریخ ایران به یاد ندارم که این همه فشار بر مردم وارد آمده باشد دشمنان ما در سی و چند سال اخیر تلاش کردند ما را در فشار و تهدید قرار دهند اما دولتهای گذشته با تدبیر و مقاومت از این موضوع عبور کردند.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ  تلاش کردند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند اما موفق نشدند در دولتهای گذشته هر زمان توطئه ای علیه ایران طراحی شد با تلاش و کوشش ما نقش بر آب شد اما امروز متاسفانه سایه شوم تحریم بر سر مردم ما سایه افکنده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توضیح خود به مجری تلویزیونافزود: مگر می شود تاریخ را تحریف کرد.

روحانی  با اشاره به عملکرد جمهوری اسلامی در برابر واقعه 11 سپتامبر گفت: آن روزی که حادثه 11 سپتامبر به وقوع پیوست در سایه تدبیر و مذاکراتی که با رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب صورت گرفت تصمیم گرفتیم که به مردم آمریکا تسلیت بگوییم این در شرایطی بود که همه لبه های تیز اتهام به سمت جمهوری اسلامی ایران بود. در آن شرایط بحث در این بود که سکوت کنیم یا نه اما با تدبیری که به کار گرفته شد توطئه دشمن خنثی و افکار عمومی جهان آرام گرفت.

وی با ابراز تاسف از تزلزل جایگاه ایران در صادرات نفت افزود: جمهوری اسلامی دومین صادرکننده نفت در جهان بود اما امروز عراق جای ما را در این رده بندی گرفته و ما را به رده سوم فرستاده است. این موضوع به دلیل این است که همسایگان ما از این فرصت به خوبی استفاده می کنند اما کوچکترین استفاده ای را نمی بریم به عنوان مثال قطر از سفره مشترک با ما در پارس جنوبی روزانه 500 هزار بشکه نفت استخراج می کند اما ما حتی برداشت نمی کنیم آیا این به معنای عزت است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مردم ما استحقاق زندگی آرام تر و بهتر با رفاه بیشتر با عزت، آزادی و امنیت بیشتر را دارند تصریح کرد: این کار به دست شما جوانان امکان پذیر است. مبادا شما را مایوس کنند اگر کسی پای صندوق رای نرود میدان را به رقیب واگذار کرده است.

روحانی اظهار کرد: من یک کلمه مبهم می گویم امسال یعنی سال 92 مثل سال 88 نخواهد شد. شما را از صندوق رای دور نکنند و همه پای صندوقها حاضر شویم انشاالله پیروزی را صاحب خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر گلی در این 8 سال به سر مردم زده اید دیگر بس است ما با شور، هیجان و امید به سمت 24 خرداد حرکت می کنیم. زنده باد ایران، زنده باد اسلام، زنده باد تدبیر و امید.

 در حاشیه این مراسم شعارهایی در حمایت از سران فتنه  و همچنین در حماست از حسن روحانی سر داده شد.

 همچنین حاضران در این مراسم سرود یار دبستانی من و ای ایران را با در دست داشتن پوسترهایی از روحانی و دو کاندیدای شکست خورده انتخابات 88 جمع خوانی کردند.

در مراسم مذکور کلیپی که به مناسبت سالگرد امام راحل تهیه شده بود و به قسمتهایی از زندگی امام به ویژه در پایان عمر و مراسم تدفین ایشان اختصاص داشت پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *