کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوخت فیس بوکی برای یک خودرو!

7 خرداد 1392 ساعت 12:38

گروهی از دانش‌آموزان آمریکایی خودرویی ساخته‌اند که سوخت آن با پیام‌های شبکه‌های اجتماعی تامین می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ایده این خودرو توسط شرکت Minddrive بوده که از آموزش تجربی نوجوانان در معرض خطر استفاده می‌کند.

اینبار این دانش‌آموزان یک فولکس‌واگن کارمان غیای ۱۹۶۷ را بازسازی کرده و آنرا به یک خودروی برقی تبدیل کردند. آنها موتور این خودرو را با یک بسته باتری لیتیوم یونی و موتور برقی تعویض کردند.

این دانش‌آموزان پس از آن یک رایانه شخصی تبلت را در صفحه مدار خودرو نصب کردند که بر واتهای اجتماعی حاصل از حسابهای سایتهای اجتماعی شرکت Minddrive نظارت کرده و بر اساس آن جریان نیرو را کنترل می‌کند.

 https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000289/nf00289384-1.jpg

ابتدا یک رسانه اجتماعی به روزرسانی شده و علامتی را به جعبه کوچکی در خودرو می‌فرستد و آنرا از سوخت اجتماعی برای حرکت آگاه می‌کند.

به عبارت دیگر این خودرو با تعاملات رسانه‌های اجتماعی مانند هشتگ کردن عبارت Minddrive در توئیتر، پسندیدن (لایک کردن) صفحه این شرکت در فیس‌بوک یا پیام گذاشتن بر روی تصاویر آن در اینستاگرام نیروی خود را به دست می‌آورد. برای مثال یک پیرو در توئیتر پنج وات و لایک کردن در فیس بوک، یک وات انرژی تامین می‌کند.

از این طریق، کاربران تشویق می‌شوند که با حسابهای کاربری رسانه های اجتماعی این شرکت تعامل داشته باشند تا سوخت خودرو تامین شود.

پس از تکمیل ساخت این خودرو، سازندگان قصد دارند آنرا در یک سفر از کانزاس سیتی تا واشنگتن آزمایش کنند.


کد مطلب: 289384

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/289384/سوخت-فیس-بوکی-یک-خودرو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com