جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۳
۳۲

خانم ما 'عروسک' استخدام می‌کنیم!

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 289159
بعد از یک سال با تکمیل فرم استخدام نیرو در یک داروسازی برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسئول نیروی انسانی داروسازی این بود: خانم شما چادری هستید، ما عروسک استخدام می‌کنیم.
خانم ما
به گزارش جهان، وبلاگ انعکاس نوشت:
در رشته مورد علاقه ام که به نوعی با تحقیق و پژوهش عجین است مشغول به تحصیل شدم ، در پایان ۴سال بر اساس واحدهایی که باید می گذراندم باید در یک آزمایشگاه  ۲ماه دوره کارآموزی را می گذراندم.

با معرفی یکی از آشنایان به یک مجموعه بزرگ غذایی- بهداشتی  به عنوان کارآموز معرفی شدم ،در موعد مقرر در دفتر مدیر کارخانه آماده شدم و پس از یک مصاحبه کوتاه وارد فضای کارخانه شدم از آنجا که کارخانه خیلی بزرگ بود و البته در حال تعمیر با کلی پرس و جو به آزمایشگاه شیمی رسیدم ،اما مدیر آزمایشگاه از بابت هماهنگی لازم جهت گذراندن دوره کارآموزی اظهار بی اطلاعی کرد؛مدیر هم پس از بازگشت پاسخگو نبود ، بعد از چند روز از طریق فردی که معرفم بود علت را جویا شدم ،گویا دلیل پیچاندنم”چادرم”بود؟!

بالاخره در یک کارخانه نیمه خصوصی داروسازی به عنوان کارآموز مشغول شدم.آزمایشگاه شیمی آن دارای ۱۲پرسنل بود که تنها ۱نفر آقا و ۱نفرخانم  این مجموعه دارای تحصیلات شیمی بودند، با علاقه فراوان در این مجموعه مشغول به کار شدم به خصوص اینکه  کارمند خانم  آزمایشگاه هم با حضور من از تنهایی درآمده بود.

البته بر اساس کارم دو نفر پرسنل شیمیدان مجموعه بر کارم نظارت داشتند و کارهای روزمره ام را برنامه ریزی می کردند و در عین حال نیز گوشزد کرده بودند که هر زمان که این دونفر مرخصی بودند من هم مرخصی بگیرم و در آزمایشگاه حاضر نشوم. خوشبختانه مدیرا ن آزمایشگاه از کارم راضی بودند و وعده دادند که با توجه به نیاز کارخانه به کارشناس شیمی به استخدام داروسازی درخواهم آمد با نمره ۷۵/۱۹ به این دوره پایان دادم ،اما بعد ار ارائه مدرک کارشناسی با استخدام ام مخالفت شد علت را جویا شدم  کارمند خانم آزمایشگاه دلیل را اینگونه بیان کرد : ار آنجا که شما در آزمایشگاه مشغول کار خودت بودی و با بقیه گل نگفتی و گل نشنیدی با عنوان” امل بودن” از نظر ۱۰ نفر کارمند آزمایشگاه برای کار در آزمایشگاه ردصلاحیت شدید؟!

خلاصه بعد از یکسال با تکمیل فرم استخدام نیرو در داروسازی مذکور مجددا برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسوول نیروی انسانی داروسازی این بود: “خانم ما عروسک استخدام می کنیم.”؟!

خواهرم؛ چادرت!

و این حکایت همچنان باقی است در مراکز مختلف تحقیقاتی بصورت موقت به کار پژوهش مشغول شدم .اما  در تلاشی که برای استخدام در یک شرکت دولتی و دو نهاد خصوصی با وجود داشتن رزومه تحقیقاتی قابل قبول داشتم در جریان مصاحبه موفقیتی کسب نکردم و در جواب اینکه “اگر بدون چادر در محل کار حاضر می شوید” آنجا را ترک می کردم …

جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و پوشش چادر بعنوان فرهنگ ایرانی – اسلامی و عرف جامعه محسوب می گردد اما با تمام این اوصاف قانون نانوشته ای در شرایط استخدامی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است  با این عنوان که خانم چادری استخدام نمی کنیم.

متاسفانه عده ای از دوستان چادری ام ترجیح دادند که با کنار گذاشتن چادرهایشان، نمره قبولی در مصاحبه استخدامی را اخذ کنند . چرا؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یکی داروخانه ها رو بگیره. بعضی شون در داروخانه ها انقدر پوشش بدی دارن ادم فکر می کنه تو اروپا داره خرید می کنه
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ نظارت درستی در خصوص شرکتهای خصوصی و حتی ادارات دولتی برای مساله پوشش وجود ندارد. اگه کوچکترین اعتراض یا اقدامی بخواهد انجام شود می روند سراغ "نبود آزادی در ایران". با این وضع حجاب زنان، قطعا مردان بوالهوس نیز به کمتر از این "عروسکها" برای همکار شدن رضایت نمی دهند. اینگونه دینداری در حکومت دینی تبدیل به جرم نقص متدینین می گردد.
قابل توجه مسئولین نیروی انتظامی !!
بازم بگید همه چی آرومه
نهادهای فرهنگی کارشون رو انجام نمیدن اونوقت همه چیز رو بیندازید گردن نیروی انتظامی
شهروند طبری
با سلام
خداییش تو تنهایی خودتان فکر کنید آیا واقعا نیازه که خانمها سرکار برن؟!من با مشاغل زنانه در محیط زنانه مشکلی ندارم وواجب هم می دانم ولی انصافا کار کردن زنها مد شده وناتوانی دولت در ایجاد عدالت اجتماعی هم بعضی از خانمها را به سرکار برده است و تربیت فرزند وشوهرداری خوب هم که فراموش شده
پرسش
Iran, Islamic Republic of
جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود.

لطفا جهت اطلاع مخاطبان این اصل از قانون اساسی را منتشر کنید.

با تشکر
من هم با نظر شما موافقم.
زن باید در محیط زنانه کار کنه تا از توانایی هاش استفاده شه نه این که در محیط های مردانه و مختلط از توانایی های جسمی و زیبایی های ظاهریش.
چه دلیلی داره که منشی یک دکتر، مهندس، معمار و ... مرد یک زن باشه، به جز به خاطر صداش و زیباییش؟؟!!!
البته این به خود زنها هم بستگی داره، تا وقتی که یک زن با حقوق کم تر و بی سر و صدا تر و با ویژگی های فوق الذکر دنبال هم چین کاریه و به این کار تن می ده، دیگه هیچکی دنبال یک مرد که برای چرخوندن زندگیش احتیاج به این کار داره نمی ره.
France
زنان بسیاری به دلیل حفظ عفت و متانت خود با تبعیض شغلی به اشکال مختلف رو به رو هستند. قوانین و مقررات مشخصی برای دادخواهی و رسیدگی به این گونه بیعدالتی ها لازم است.
France
در غرب، آزادی پوشش اصل است و برای حمایت از این اصل، زنانی که پوشش آزاد دارند مورد حمایت قانون قرار می گیرند. در جمهوری اسلامی حفظ حجاب اصل است ولی زنان با حجاب مورد حمایت قانون قرار نمی گیرند!
یک داروخانه نزدیک محل کار ما هست از بس به همدیگه مشغولند بارها و بارها دارو را اشتباه داده اند!!!
با آخرين مدل آرايش ميان دارو ميپيچند ! نظام پزشكي گندشو درآورده
علی بازگانی
Iran, Islamic Republic of
خواهر چادر تراحفظ کن حجاب از شغل برای شماواجب تر است خدا کمک می کند
شرمنده موقع انتخاباته، اصلا وقت نداریم
United States
اون دوستي كه گفت انگار در اروپا داره خريد ميكنه بايد گفت بابا به خدا در اروپا فقط زنهاي فاسد اينجور خودشون آرايش ميكنن و آدمهاي معمولي اينطور نيستند
محمد
جدا راست میگن ایشون.
در کنفرانسی که در تهران برگزار شد خانمی از آمریکا در حاشیه جلسه پرسید چرا در ایران اینقدر تعداد فاحشه زیاد است (بلانسبت) و وقتی که با شوکه شدن ایرانی ها مواجه شد ادامه داد که در غرب تنها فاحشه ها با این نوع آرایش در خیابان ظاهر می شوند و کارمندان و زنان خانه دار اصلا اینگونه نیستند.(از لحاظ آرایش عرض کردم نه پوشش)
Iran, Islamic Republic of
مسئولین توجه کنند
واقعا گریه داره...
چرا فکر میکنید در مراکز دولتی اینطور نیست متاسفانه حراست و گزینش بعد از طی مراحل استخدامی هیچگونه نظارتی بر حجاب خانمهاندارند و روز به روز وضعیت حجاب خانمها در دانشگاهها و سازمانهای دولتی بدتر میشه .اداره که خیابون نیست هر کی هر جور دلش میخواد بیاد
برادر دینی شما
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهر عزیز

من چیزی ندارم بهت بگم فقط میدونم کار درست رو انجام دادی و مطمئن باش خدا جزای خیرش رو بهت میده.
فقط همین رو بدونید من به عنوان یک پسر خیلی برام سخته از این کوچه و خیابونها رد بشم یک زمانی سرمو میانداختم پایین راه میرفتم ولی الان دیگه نمیدونم باید بکجا نگاه کنم!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
خواهرم سلام بر شما
انشاالله سفید بخت باشید که روی حضرت زهرا س را سفید کردید.
علي
Iran, Islamic Republic of
انتشار اين گونه اخبار تكميل پازل دشمنان براي مايوس كردن دختران چادري است. لطفا مراقبت كنيد
يه زن چادري
اشتباه مثبت دادم
اتفاقا اين خبرها براي بيدار كردن خانم هاي چادري است
ابراهیم
اجرت با حضرت زهرا (س)
ایستادگی شما ستودنی است
آفرین آفرین . . .
مرتضی
حقیقتا مطلب عنوان شده ناراحت کننده و متاسفانه یکی از واقعیت های جامعه امروزی ما است.. یک سوال:
تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که اگر شما به قشری از جامعه که خیلی به موضوع حجاب اهمیت نمی دهند، تذکری بدهید ... در پاسخ به تذکر شما خواهی شنید که این آزادی منه (!!!!!!!!) ولی در برخورد همان قشر ذکر شده با یک خانم چادری دیگر این حق آزادی برای آن زن مسلمان که حجاب را انتخاب کرده قائل نیستن!!!!!!
در پایان :
دلا ز طعن حسودان مرنج و واثق باش
که بد به خاطر امیدوار ما نرسد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به داستانی که بیان شده بود بد نیست من نیز داستانی را عرض کنم که در کتاب عاشقی و محجوری نقل شده است در این داستان بیان می شود پدر ایت الله مرعشی نجفی 40 شب جمعه در 40 مسجد مختلف زیارت عاشورا می خواندند به نیت دیدن امام زمان(عج) در آخرین شب جمعه نوری را مشاهده می کنند به سمت نور می روند که از خانه ای خارج می شد در آن خانه امام زمان (عج) را زیارت می کنند که بر بالین جنازه ای نشسته اند امام به ایشان می فرمایند نیازی به اینهمه مشقت نیست مانند این زن باشید تا ما به دیدار شما بیاییم این زن در دوران کشف حجاب چندین سال به خاطر حفظ حجابش از خانه خارج نشد . به این خواهر عزیز عرض می کنم فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ و به ایشان به خاطر اراده ی قوی و صلابت در اعتقاد تبریک می گویم.
سید امیر علی حیدری
باید این شرکت ها و موسسه ها معرفی بشند و برخورد قانونی باهاشون بشه
این موضوع فقط مختص محیط کار نیست. اگر دختری چادری هم نباشه اما با حجاب باشه و مانکن و عروسک نباشه و با هزار رنگ و روغن آرایش نکرده باشه همین مشکلات رو داره. اما با این همه به نظرم من و امثال این خانم هیچ وقت نباید عرصه رو خالی کنیم. اتفاقا اینقدری تلاش میکنیم تا در حوزه تخصصمون به درجاتی برسیم که همین افراد منت کارمونو بکشن.
براي آن مدير و مجموعه واقعا متاسفم ان شاء الله كه شما مستدام و ثابت قدم به راه فاطمي (س) خود ادامه دهيد موفق باشيد خواهر گرامي .ضمنا امل و بي فرهنگ اونا هستند
Iran, Islamic Republic of
اقا اسلام دین عمله. خدا لعنت کنه اونهایی رو که میخوان جنبه عملیاتی رو از اسلام بگیرن.
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، خواهرم اولا چادر و حجاب مصونیت است و این در اماکن عمومی و محل عبور و مرور خیلی هم عالی است اما در محل کار بخصوص در آزمایشگاه بسیار خطر ناک است لذا بهتر است با مانتوی خیلی پوشیده ( که بدن نما نباشد ) و حفظ پوشش سر و گردن از نگاه های هرزه در امان باشید و هم حجاب داشته باشید و هم به کار خود برسید .
ثانیا در حال حاضر تعداد زیادی خانم در محل کار ما هستند که چادریند ولی در هنگام حضور در محل کار با مانتو های خیلی مرتب و آزاد تردد می کنند که دست کمی از چادر ندارد .
عضوی از جامعه
سلام

چی بگویم که سوختیم از دست اون هایی که مثل کبک سر فرو بردندوکینه بدل دارند و متاسفا نه مورد حمایت هم هستند
سامان
خب من هم بودم عروسك استخدام ميكردم چون تو اين دور و زمونه عقل مردم به چشمشونه به خاطر همين عروسك بايد استخدام كنن تا مشتري بيشتري و بازار گرمي بيشتري بشه


ديگه حرفي ندارم
یه. خانوم
Iran, Islamic Republic of
من شما رو یه ادم حزب باد میبینم
امثال شما از کسایی که با هدف کشف حجاب این کارا رو میکنند بدترن