پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کره‌شمالی‌آزمایش‌موشکی‌‌آمریکا رامحکوم کرد

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 289008
کره شمالی امروز (یکشنبه) با محکوم کردن آزمایش اخیر موشک بالستیک آمریکا گفت که تحرکات نظامی "تقویت نیروی نظامی‌" را توجیه می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در بیست و دوم ماه مه، آمریکا موشک بالستیک بین قاره‌ای "مینیتمن 3" را برای بررسی دقت تسلیحات خود از پایگاهی در کالیفرنیا شلیک کرد.

برنامه اولیه آزمایش در اواسط ماه آوریل در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی به تاخیر افتاد.

رودونگ سینمون، یکی از روزنامه‌های مهم کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: متاسفانه واقعیت امروز شبه جزیره کره حکومت ما را وادار می‌سازد تا به هر وسیله‌ای که شده ظرفیت دفاعی‌مان را تقویت کنیم و ما این حقیقت را پنهان نمی‌کنیم که در حال توسعه موشک‌های بالستیک برای به دست آوردن پیروزی نهایی در جنگ همه جانبه علیه آمریکا هستیم.

روزنامه رودونگ سینمون با "تهدید موشکی" خواندن پرتاب اخیر موشک آمریکا عنوان کرد، آزمایش موشکی آمریکا با این استدلال این کشور که آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی را نقض قوانین بین‌المللی عنوان می کند، در تضاد است.

ایستگاه رادیویی پیونگ یانگ کره شمالی با انتقاد از آزمایش موشکی آمریکا گفت، این آزمایش سیاست دوگانه آمریکا را نشان می دهد.

کره شمالی مانورهای نظامی سالانه سئول- واشنگتن را در ماه مارس به شدت محکوم و اعلام کرد آنها تمرین‌های عملیاتی‌ هستند که کره شمالی را هدف گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *