شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اشک‌ تمساح‌ شاهزاده‌ برای‌ زنان‌ عربستان

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 288968
ولید بن طلال، میلیاردر و شاهزاده عربستانی با اشاره به صعود یک دختر عربستانی به قله اورست خواستار اعطای حق رانندگی به زنان این کشور شد.
اشک‌ تمساح‌ شاهزاده‌ برای‌ زنان‌ عربستان
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ولید بن طلال برادرزاده پادشاه عربستان، در صفحه شخصی اش در تویتر با تقدیر از اقدام یک دختر جوان عربستانی در صعود به قله اورست، نوشت: "هنادی الهندی" خلبان هواپیما شده است و "رها محرق" توانست به بلندترین قله جهان "اورست" صعود کند، این در حالی است که زنان عربستانی حق رانندگی ندارند. فارغ از اینکه در صورت اعطای چنین حقی به زنان از وجود ۵۰۰ هزار راننده خارجی در کشور بی نیاز خواهیم شد.

اشاره ولید بن طلال به هنادی الهندی، اولین خلبان زن عربستان است که بن طلال او را به عنوان خلبان هواپیمای شخصی اش به خدمت گرفته است.

بسیاری از فعالان فضای مجازی از مواضع اخیر ولید بن طلال حمایت کرده اند. اما برخی نیز پیامهایی انتقاد آمیز نوشته اند.

برای نمونه سلطان الغامدی در این باره می نویسد: سایر کشورهای عرب به زنان حق رانندگی داده اند. اما با این وجود، از وجود رانندگان بی نیاز نشده اند. حتی ولید بن طلال نیز همچنان دارای راننده شخصی است.
"رقیه المحارب" نیز در این باره می نویسد: باید پرسید ولید بن طلال که برای زنان عربستانی و محرومیت آنها از حق رانندگی اشک تمساح می ریزد، تاکنون چند مدرسه برای آموزش دختران عربستانی در مقابل دریافت هزینه مناسب و چند بیمارستان برای مداوای آنها بنا کرده است؟

ورزشکار زن عربستانی به نام رها محرق به همراه یک گروه ۶۴ نفره، یکشنبه هفته گذشته به عنوان اولین زن عرب، قله اورست بلندترین قله جهان را فتح کرد.

یادآور می شود وزیر دادگستری عربستان، نیز اخیرا در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرده است که هیچ گونه قانون یا بخشنامه ای درباره ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان وجود ندارد. اظهارات این وزیر عربستانی با واکنش های فراوانی همراه شده است.

وزیر دادگستری عربستان در این گفت وگو مدعی بود: موضوع رانندگی زنان به "تمایل جامعه" برمی گردد.

این درحالی است که زنان در صورت رانندگی در عربستان بازداشت می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *