جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۴
۷

یک پرده جدید از انتخابات خرداد ۸۸ افشا شد

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 288808
«وزارت خارجه آمريکا در انتخابات سال ۲۰۰۹ ايران به بخش فارسي VOA دستور داده بود از ميرحسين موسوي نخست‌وزير سابق حمايت کند.»
یک پرده جدید از انتخابات خرداد ۸۸ افشا شد
به گزارش جهان، کیهان نوشت: اين خبر را کنت تيمرمن از عناصر تندروي فعال در حوزه براندازي و رئيس «بنياد دفاع از دموکراسي در ايران» منتشر کرد. وي ضمن مقاله‌اي در واشنگتن‌تايمز نوشت: انتخابات در ايران يک نمايش است اما ظاهرا روي سخنان و موضع‌گيري‌هاي برخي مقامات آمريکا تاثيرگذار است.

ريچارد آرميتاژ فوريه [بهمن] گذشته در جريان جلسه تاييد صلاحيت خود به وضوح ايران را يک «دمکراسي» خطاب کرد و در ادامه وزير دفاع جديد آمريکا چاک هگل هم اين اشتباه را تکرار کرد. اودر جلسه سنا اظهار داشت که چه مورد قبول ما باشد يا نباشد جمهوري اسلامي در ايران يک دولت منتخب و مشروع است.
هر چند که در ادامه جلسه سناتور دمکرات ميشيگيان کارل لوين، او را مجبور به تصحيح اظهارنظر خود کرد.

وي که از حاميان گروه‌هاي اپوزيسيون تندرو است مي‌افزايد: وزارت امور خارجه آمريکا هم همواره در اين مورد اشتباه خود را تکرار مي‌کند. در جريان مبارزات انتخاباتي «نمايش انتخابات» سال ۲۰۰۹ [۱۳۸۸]، وزارت ياد شده به بخش فارسي صداي آمريکا دستور داد تا از نخست‌وزير سابق ميرحسين موسوي حمايت کند.

درحالي که ميرحسين موسوي تا آخر و حتي پس از رسوايي فتنه‌گران در روز عاشورا از آشوبگران وابسته به گروهک‌ها حمايت کرد، تيمرمن موسوي را متهم به عقب‌نشيني کرد.

تيمرمن با بيان اينکه هرکس متعهد به حاکميت نباشد نمي‌تواند در جمهوري اسلامي رئيس‌جمهور شود، مي‌نويسد: نبايد درباره هاشمي رفسنجاني هم اشتباه کرد.

وي تصريح مي‌کند: حالا ديگر وقت آن است که به اين نمايش خاتمه داد. در عوض حمايت از نمايش انتخاب رفسنجاني، آمريکا و متحدين ما بايستي تقاضا کنند که رژيم ايران طبق استانداردهايي که خودشان به طور جهاني با آن موافقت کرده‌اند انتخابات آزاد و منصفانه را برگزار کنند. شکست در برگزاري چنين انتخاباتي آزادي‌هاي ما را با خطر مواجه مي‌کند، زيرا توانايي اين رژيم براي عدم بررسي اهداف برنامه هسته‌اي آن بيشتر خواهد شد.

وندي شرمن معاون وزيرخارجه آمريکا اخيرا با انتقاد از رد صلاحيت هاشمي و مشايي گفته بود آمريکا انتخابات ايران را آزاد و عادلانه نمي‌داند. مشابه همين مضمون از سوي جان‌کري تکرار شد با اين تفاوت که او حمله به شوراي نگهبان را نيز چاشني اظهارات خود کرد.

يادآور مي‌شود در فتنه سال ۸۸ مقامات آمريکايي از جمله هيلاري کلينتون و اوباما علنا از قانون‌شکني موسوي و تحريک وي به اغتشاش حمايت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کو چشم بینا و گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز. فرموديد که موسوی تحريک به اغتشاش کرده. اگر ممکنه بفرماييد که ايشان چطور اينکار را کردند. مثلاً آيا سراغ داريد که ايشان در جايی خطاب به مردم گفته باشند که بياييد بريزيد در خيابانها و فلان شعار را بدهيد؟ جالب است که آنچه اينروز ها در رسانه های داخل ايران در مورد سال 88 و حوادث پس از آن ذکر ميشود گويی در زمان يا مکان خاصی اتفاق افتاده که ما اصلاً در آن حضور نداشتيم!
دوست عزيز، 4 سال برای تحريف تاريخ خيلی کم است، زود شروع کرديد!
همین حرفو ما باید به شما بزنیم.
دوست عزیز! 4 سال برای ماست مالی کردن زوده.
بیانیه های ایشونو که بخونید متوجه می شید.
مهدی
از قدیم گفتن اون کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد اما اونیکه خودش رو زده بخواب نمیشه بیدار کرد .
اعلام پیروزی در انتخابات قبل از باز پایان انتخابات و تابع قانون نبودن و دم از باطل شدن انتخابات زدن و لشگرکشی خیابانی روز 25 خرداد کردن و اومدن بین مردم و از نپذیرفتن نتیجه انتخابات و هزاران مورد دیگه رو اگر دعوت به آشوب حساب نمیکنید پس شما مشکل تعقل دارید و برید یه ذره روی خودتون کار کنید و عاقل بشید . من هم با حرف شما موافقم که زوده چیزی گفت چون اگر درست گفته بشه و بیشتر برای مردم خیانتهای اینها برملا بشه ممکنه از سراسر کشور به سمت محل نگهداری اینها حمله بشه و مردم اینها رو تکه تکه بکنن ...
خفته خفته را کی کند بیدار
من ادعا نمی کنم موسوی و کروبی مهره غرب بودن اما این روشنه که غربیا با دیدن دنیا طلبی و قانون شکنی این دوتا روشون سرمایه گذاری کردن
تحت تاثیر قرار گرفتم از این تحلیلتون