پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازنگری در کمپ دیوید ضروری است

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 288780
یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین مصر با اشاره به ناامنی در منطقه سیناء برلزوم بازنگری در پیمان کمپ دیوید با اسرائیل تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «حمدی حسن» از اعضای ارشد اخوان المسلمین و عضو سابق مجلس مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تاکید کرد که اوضاع امنیتی سینا به گونه‌ای است که چاره‌ای جز تجدید نظر در پیمان کمپ دیوید باقی نمی‌گذارد اما هرگونه اقدامی در این خصوص باید با نظر و مشارکت مردم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ناامنی در سیناء و نبود نیروهای پلیس و ارتش در این محل این وضعیت به نفع هیچ کس نخواهد بود.

حمدی حسن افزود: سیناء نیازمند توسعه فراگیر و تامین امنیتی است زیرا ناامنی و محرومیت دو عاملی است که اوضاع این منطقه را دستخوش تنش می‌کند از همین رو تامین امنیت آن به عنوان یک ضرورت مطرح است.

این عضو اخوان‌المسلمین اظهارداشت: توسعه کانال سوئز نهضت بزرگ و فراگیری را در شمال و جنوب سیناء تحقق خواهد بخشید و قرار است سه تونل در این محل ایجاد شود که به تونل  احمد حمدی اضافه خواهد شد.

وی با انتقاد از مخالفان مصری آنان را شکست خورده توصیف کرده و گفت: این گروه هیچ گونه سیاستی در برخورد با مسائل ندارند زیرا سیاست نیازمند دستور کار و گفتگو و طرح و برنامه است که آنان ندارند و حتی بدون هیچ توجیه روشنی با طرح توسعه کانال سوئز مخالفت کرده اند.

حمدی حسن با ابراز نارضایتی از اینکه مخالفان حاضر نیستند در گفتگو هایی که رئیس جمهور پیشنهاد کرد از جمله در ارتباط با موضوع سربازان،  شرکت کنند اظهارداشت: با اینکه این موضوع نیازمند مشارکت و حضور ملی بود، مخالفان رئیس جمهور را تنها گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *