جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس جمهور تونس:

به نقش تهران در حل بحران سوریه امیدواریم

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 288762
رئیس جمهور تونس، ایران را کشور اسلامی دوست توصیف کرد و گفت: ما به نقش ایران در حل بحران سوریه امیدوار هستیم.
به نقش تهران در حل بحران سوریه امیدواریم
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: منصف المرزوقی، رئیس جمهور تونس در اظهاراتی درباره رابطه کشورش با تونس گفت: ایران کشوری مسلمان و دوست ما است و می‌خواهیم که روابط محکم با ایران و همه کشورهای دوست داشته باشیم.

رئیس جمهور تونس درباره حمایت ایران از سوریه گفت: بیش از یک بار دیدگاه خود را به برادران ایرانی بیان کرده‌ایم و گفته‌ایم که «امیدواریم شما ایرانی‌ها بخشی از حل بحران سوریه باشید و با همه قدرت برای توقف خونریزی‌ها و شرایط تاسف بار سوریه تلاش کنید».

حاکمان عرب به فکر ایجاد اصلاحات واقعی باشند

رئیس جمهور تونس گفت: همه حاکمان کشورهای عربی درک می کنند که اکنون زمان حکمرانی به شیوه‌ها قدیمی نیست زیرا نظامشان به اصلاحات داخلی اساسی و نه اصلاحات ظاهری و فریب دهنده نیاز دارد اکنون ملت‌های عربی هرگز نمی‌پذیرند که نظام حاکم بر کشورها در قبضه شخصی یا حزبی معین باشد.

المرزوقی درباره قضیه فلسطین گفت: این تحولات بزرگ در منطقه ما وزن بین‌المللی را به کشورهای عربی باز می‌گرداند و پشتیبانی برای قضیه فلسطین خواهد بود؛ انقلاب مصر حمایتی برای برادران ما در نوار غزه بود.

انقلاب‌های عربی در آغاز راه خود هستند

رئیس جمهور تونس تصریح کرد: انقلاب‌های بهار عربی هنوز اهداف خود را محقق نکرده است و هنوز در آغاز راه خود قرار گرفته و ممکن است تحقق اهداف انقلاب سال‌ها و یا دهه‌ها به طول انجامد.

مرزوقی افزود: انقلاب طرحی است که می‌تواند موفق باشد و یا نباشد و موفقیت همه انقلاب‌ها در تحقق خواسته‌ها الزامی نیست اما درباره انقلاب تونس باید بگویم که انقلاب تونس در مسیر خود حرکت می‌کند و به مرحله خطر وارد نشده است.

وی افزود: تونس دوره انتقالی خود را سپری می‌کند و پیش نویس قانون اساسی را آماده کرده است و توافقات سیاسی زیادی برای برهه آتی حاصل شده است.

رئیس جمهور تونس همکاری بین کشورهای عربی را لازم خواند و گفت: در عین حال به هیچ طرف عربی و یا غیر عربی اجاره نمی دهیم که در مسائل داخلی ما نظری و یا دخالتی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *