پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امیر قطر قصد کناره گیری دارد؟

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 288205
یک منبع قطری با اشاره به تصمیم حمد بن خلیفه آل ثانی برای کناره گیری از قدرت در آینده نزدیک به دلایل این موضوع پرداخته است.
امیر قطر قصد کناره گیری دارد؟
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه الشمس نوشت: یک قطری از تصمیم جدی حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر برای کناره گیری و واگذاری سمت خود به تمیم ولیعهد قطر خبر داد.

این منبع درباره علت این تصمیم بیان کرد: سبب نخست آن وضع جسمانی شیخ حمد است که با یک کلیه زندگی می کند و این کلیه را یکی از افراد آل ثانی به وی داده است و دیگری اصرار شیخه موزه همسر وی برای واگذاری این سمت به تمیم ولیعهد قطر در زمان حیات امیر قطر است.

شیخه موزه معتقد است که حضور امیر قطر می تواند مانع از مشکلات مربوط به جانشینی تمیم شود زیرا می تواند از تمیم در مقابل دیگر رقبا حمایت کند.

منبع مذکور افزود: به احتمال زیاد در شش ماه آینده و چه بسا در تابستان آینده هنگام تعطیلات عید این تصمیم اعلام خواهد شد. در حال حاضر حمد بن جاسم بن جبر با مخالفت با تصمیمات ولیعهد سعی می کند که تمامی اختیارات را به عنوان نخست وزیر در اختیار گیرد.

این منبع قطری از نگرانی حمد بن جاسم از روی آوردن شیخ تمیم به اقدامات انتقام جویانه علیه منافع وی و تاثیر کامل شیخه موزه بر تمیم خبر داد و بیان کرد: شیخ موزه دیده خوبی به حمد بن جاسم ندارد و از آن بیم دارد که فرزندش در نبود پدرش نتواند حمد بن جاسم را کنترل کند.

منبع قطری افزود: این در حالی است که نخست وزیر کنونی قطر نمی تواند همانگونه که به امیر قطر خدمت می کند به تمیم نیز خدمت کند.یکی از نقاط قوت حمد بن جاسم وابستگی وی به جناح قوی در خانواده حکومتی است.

این در حالی است که ناظران بر این باورند که کناره گیری حمد بن خلیفه تاثیر زیادی در دامن زدن به اختلافات درونی آل ثانی خواهد داشت.آنها معتقد هستند که اگر روزی بهار عربی به قطر برسد کانون آن جناح های درونی خاندان ثانی خواهد بود.این کارشناسان احتمال درگیری میان نسل شاهزاده تمیم که سن آنها بین ۲۸ تا ۳۵ سال است و موفق به میزبانی جام جهانی فوتبال شده اند و جناح مسن ترها را در آینده نزدیک زیاد دانسته اند.

ناظران به اختلافات اساسی شاهزادگان قطری اشاره کردند و افزودند: افرادی همانند شیخ میاسه دختر شیخه موزه همسر امیر قطر و امثال وی دید بازتری در مقایسه با دیگران دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *