پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

چند جوان ایرانی مقیم خارج از کشورند؟

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 287730
دبیر جشنواره جوان برتر ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: از پنج میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور، یک میلیون و 500 هزار نفر آنها در سن جوانی قرار دارند که از این تعداد، تنها 290 نفر فرصت شرکت در جشنواره را داشتند.
به گزارش جهان، علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس اعلام شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در حدود یک و نیم میلیون جوان ایرانی در کشورهای خارجی مقیم هستند.

وی درباره استقبال جوانان برای حضور در جشنواره جوان برتر ایرانیان خارج از کشور افزود: شورای عالی ایرانیان تاریخ شرکت در جشنواره را از 10 فروردین تا 5 اردیبهشت ماه اعلام کرد و جوانان مقیم خارج از کشور در این فرصت اندک امکان ثبت نام را نداشته و امیدوار بودیم که زمان ثبت نام تمدید شود که این امکان فراهم نشد.

شعبانی با بیان اینکه  از  290 نفر متقاضی شرکت کننده بیشترین افراد در محورهای علمی، فناوری و پژوهشی ثبت نام کرده اند،توضیح داد: در مرحله نخست داوری 147 پرونده به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند. ضمن آنکه ملاک انتخاب افراد اقامت دائم در خارج از کشور و اقامت بیش از یک سال بود.

وی با اشاره به اینکه در نهایت تنها 30 جوان انتخاب می شوند، درباره محورهای برگزاری همایش گفت: جشنواره در 10 محور علمی پژوهشی، فناوری نوین، اقتصاد، فرهنگ و هنر، رسانه، ورزشی، گسترش و ترویج زبان فارسی، دفاع از حقوق شهروندی، دین، معارف و اخلاق اسلامی تعریف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *