چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا:

آیت الله بهجت دارای مقام معرفت الله بود

جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 287278
مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد تقی بهجت فومنی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله بهجت دارای مقام معرفت الله بود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این مراسم که با حضور حضرات آیات عظام نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی، امینی،‌اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی نیا به تشریح ویژگی‌های شخصیتی آیت الله بهجت پرداخت و از وی به عنوان عارف بالله یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن درباره شخصیتی مثل آیت الله بهجت دشوار است گفت: آیت الله بهجت دارای مقام معرفت الله بود و زندگی او در عبودیت و بندگی باری تعالی خلاصه شده بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم یادآور شد: بسیاری از علما در حوزه‌های شیعی و در کشورهای مختلف تربیت می‌‌شوند و فقط یکی از آنها آیت الله بهجت شده است، این مسئله توجه طلاب علوم دینی به شخصیت آیت الله بهجت را ضروری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید انسان خود را در معرض نسیم‌هایی که بر آدم می‌وزد قرار دهد تاکید کرد: اگر خود را در مسیر نسیم‌های الهی قرار دهیم می‌توانیم به مراتب بالای عرفان دست پیدا کنیم.

آیت الله فاطمی نیا صفای باطن آیت الله بهجت را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مسئله ریاضت شرعی تاکید کرد: علما و بزرگان دین در ریاضت شرعی به جمع بین علم و معرفت دست می‌یابند.

فاطمی‌نیا عبودیت، بندگی، بی اعتنایی به مادیات و سلوک در میسر الی الله را از دیگر ویژگی‌های آیت الله بهجت دانست و خاطرنشان کرد: باید انسان راه صحیح و حرکت در مسیر الی الله را با پیروی و همراهی با علمای ربانی طی کند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ آیت الله بهجت دارای کرامات بسیاری بود و بنده خود شاهد برخی از این کرامات بوده‌ام ولی ایشان از بیان این کرامت خشنود نمی‌شدند.

شایان ذکر است آیت الله محمد تقی بهجت 27 اردیبهشت ماه سال 88 پس از عمری بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال به دیار حق شتافت. پیکر مطهر این مرجع بزرگ شیعه با حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد. مزار این مرحوم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) بسیار مورد توجه ارادتمندان به ساحت مرجعیت و روحانیت شیعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *