پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتشار تصاویری از خشونت پلیس امریکایی

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 287116
تصاویر ویدئویی منتشره نشان از خشونت و بی رحمی پلیس امریکا دارد که این تصاویر موجی از هراس و نگرانی را در میان کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، براساس اخبار منتشره روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت) در اینترنت، این تصاویر نشان می‌دهند که افسران پلیس در شهر کوچک کوتاتی در کالیفرنیای شمالی با زور وارد یک خانه می‌شوند، به درخواست صاحب منزل برای نشان دادن حکم تفتیش منزل بی اعتنایی می‌کنند و یک خانم و شوهرش را با شوکر هدف قرار می‌دهند.
 
پلیس هنگام صحبت با ساکنان این خانه از طریق یک پنجره بزرگ مدعی می‌شوند که آنها در پاسخ به گزارش همسایه درباره خشونت در این خانه به دنبال تفتیش خانه هستند.
 
سپس این خانم و آقا تاکید می‌کنند که هیچ خشونتی در این خانه روی نداده است و از باز کردن در تا زمانی که آنها حکم تفتیش خود را نشان ندهند، امتناع می‌کنند.
 
یکی از افسران پلیس می‌پرسد: «چرا شماها از خانه بیرون نمی‌آیید؟»
 
مرد ساکن خانه در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «زیرا ما در یک کشور پلیسی زندگی نمی‌کنیم، آقا. و حکومت نظامی در این کشور برقرار نیست.»
 
سپس افسران پلیس در حالی که اسلحه در دست دارند، با لگد در را باز می‌کنند و به این زوج می‌گویند که روی زمین دراز بکشند. زمانی که آنها در اعتراض به این تهاجم از این کار امتناع کردند و به پلیس گفتند که «شما حق ورود به اینجا را نداشتید»، یکی از افسران پلیس با شوکر ابتدا خانم و سپس آقای ساکن در این خانه را هدف قرار داد که به دنبال آن صدای جیغ زن ساکن در این خانه به گوش می‌رسید.
 
گزارش ها حاکی از آن است که این حادثه در تاریخ دهم می روی داده است. در این تاریخ مایکل پاریش رئیس پلیس کوتاتی به خبرنگاران گفت که تماسی با این اداره پلیس در ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه بامداد گرفته شده است و همسایه این خانه گفته است که وی صدای جر و بحث شدید از این خانه شنیده است.
 
در حادثه ای دیگر از خشونت و بی رحمی افسران پلیس کالیفرنیا، پلیس کرن کانتی به دنبال ضرب و جرح و کشتن مردی که چهار فرزند داشت، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. این مرد که در حالت مستی در گوشه خیابان به خواب فرو رفته بود، مورد ضرب و جرح نیروهای پلیس قرار گرفته است.
 
به دنبال این حادثه، افسران پلیس چندین نفر از ساکنان منطقه را که صحنه ضرب و جرح این مرد را به وسیله تلفن همراه خود ضبط کرده بودند، بازداشت و تلفن های همراه آنها را توقیف کرده است.
 
چندین نفر از شاهدان این حادثه در گفتگو با خبرنگاران گفتند که چندین افسر پلیس قربانی، دیوید سال سیلوا، را مورد با باتون از ناحیه سر ضرب و جرح قرار دادند و به درخواست های وی برای حفظ جانش بی تفاوت بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *