جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

میرحسین گفت ریشه‌انحرافات هاشمی است

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 286943
مدیرعامل خبرگزاری فارس در نشستی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه سخنرانی و به سوالات دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از سایت مرصاد نیوز، سید نظام الدین موسوی در نشست دانشجویان دانشگاه آزاد که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: مدل امام خمینی برای نظام ایران مردم سالاری دینی بود به همین دلیل تاکید موکد داشتند که انقلاب با حضور حد اکثری مردم هم ثبت خیابانی شود و بعد از آن هم با رفرندام همگانی مردم مورد تایید قرار گیرد.
 
موسوی افزود: لذا این است که می بینید در تمام دنیا آمریکا و همپیمانانش با لشکر کشی می خواهند دمکراسی پیاده کنند اما در مورد ایران با تمام توان می خواهند که مانع حضور مردم پای صندوق های رای شوند.
 
وی با اشاره به متحدین آمریکا در خاور میانه گفت: همپیمانان عربی آمریکا در منطقه معلومند، امیر قطر که با کودتا علیه پدرش بر سر کار آمد تا حسنی مبارک و رئیس جمهور تونس و … که ملتهایشان دیدید که با آنها چه کردند.
 
وی افزود: اما در ایران با حضور گسترده مردم و کاندیداها از همه سلائق باعث ترس و واهمه آنها شده است لذا می ترسند و می خواهند مردم نیایند و هرکاری در این راستا انجام می دهند و البته راهکارهایی برای آن دارند.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: اولین راهکار آنها این است که بازی انتخابات را به عنوان یک مولفه قدرت نرم و تایید نظام مخدوش کنند و راهکار دیگر آنها بدین ترتیب است که عناصری را در روند سیاسی انتخابات وارد کنند که به آنها نزدیک تر باشند و البته تلاش هم می کنند که حتی انتخابات برگزار نشود و ما اینها را در چند انتخابات ریاست جمهوری گذشته تجربه کردیم.
 
موسوی با اشاره به حضور همه سلایق در انتخابات پیش رو گفت: من خاطرم هست که نظام در سال 84 برای همکاری با همه کاندیداها برنامه داشت چون حضور آنها را خواست مردم می دانست حتی در جاهایی افرادی بودند که ادبیات ساختار شکنانه داشتند اما نظام به خاطر مردم آنها را وارد انتخابات کرد ولی به هر حال عده ای از این موضوع استفاده دیگری می کنند.
 
موسوی تصریح کرد: با نگاهی به گذشته می بینید که تمام مجالس و دولت ها با سلائق مختلف اجازه کار مختار داشتند و غیر از در موارد ساختار شکنانه نظام با آغوش باز همه آنها را پذیرا بود. این سیستم یک فرصت است که دشمن برای تبدیل آن به تهدید طمع کرده است این است که حضرت آقا در توصیف فتنه می گویند دشمن در روزی که سرفرازی نظام بود خنجر می زند و شیرینی حضور را تلخ می کند.
 
موسوی موضوع تقلب و عدم سلامت در انتخابات را از سوی کسی که از اول فک میکرد تقلب می شود ولی ورود پیدا می کند و بعد از استفاده از همه ظرفیت ها می گوید من قبول ندارم را مضحک دانست.
 
میر حسین گفت ریشه انحرافات کشور هاشمی است
 
وی ادامه داد: من دو بار با موسوی دیدار داشتم یک بار در سال 78 و در حادثه کوی دانشگاه که تصمیم داشتیم ابعاد موضوع را واکاوی کنیم و به ایشان گفتیم اینها عدول از خط امام است، شما چون ادعای خط امام را دارید بیایید روشن گری کنید؛ ایشان گفت: “من بعضی حرفهای شما را قبول دارم ولی مبنای حرف شما رو قبول ندارم اینها معلول است. من  ریشه انحرافات را آقای هاشمی رفسنجانی می دانم. توسعه و تضاد را بخوانید تا خیانت آقای هاشمی را به اقتصاد و وضعیت کشور بفهمید.”
 
موسوی ادامه داد:  در سال 85 هم با آقای میرحسین موسوی دیدار داشتیم که می گفت “این موضوع شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست یکی از بهترین شعارهای انقلاب است و من سیاست خارجی دولت را قبول دارم و مدافع آنم”. این بود که بسیاری از نیروهای انقلاب برای رای دادن بین  آقای احمدی نژاد و آقای موسوی مردد بودند. اما این فرد تا آنجا پیش می رود که با دشمن برای براندازی هم صدا می شود.
 
موسوی با اشاره به انتخابات پیش رو همان آدم هایی که می گفتند تقلب شده و موسوی را به این روز انداختند را حریص ترین افراد برای حضور در انتخابات دانست.
 
وی گفت: اینجاست که انسان احساس می کند یک سرپنجه هایی برای دشمنی وجود دارد.
 
رئیس جمهور در مقام نظارت بر قوا نیست
 
موسوی با اشاره به مدون بودن قانون ها و سیاست های کلی سیاسی و اقتصادی نظام گفت: کاندیداتوری ریاست جمهوری جای تئوری پردازی نیست ما همه سیاست ها را مشخصا داریم و ریاست جمهوری باید با  تاکتیک مشخص در میدان عمل وارد شود.
 
وی تمام مشکلات را در جایی دانست که در که رئیس جمهور خودش را در جایگاه نظارت بر قوا می داند.
 
مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: در زمان آقای هاشمی این اعتقاد بود که یک نسل زیر چرخ توسعه له شوند بعد هم برای تغییر قانون پیشنهاد شد ریاست جمهوری ادامه پیدا کند که این موضوع با پیشنهاد عبدالله نوری و مهاجرانی مطرح شد.
 
موسوی احمدی نژاد را نیز دچار همین مشکل تک روی و خود بزرگ بینی عنوان کرد و آن را علت تداوم مشکلات دولت دانست.
 
وی در پایان با اشاره به ضرورت ورود نیروهای نخبه، جوان و پر انرژی در ریاست جمهوری اشاره کرد و کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی را یک برگشت به عقب عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *