کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار درباره انتشار ویروس خطرناک کرونا

24 ارديبهشت 1392 ساعت 22:31

مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به انتشار ویروس سرماخوردگی "کرونا" به مسافران هشدار داد: در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی از خود درمانی پرهیز و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.


به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : ویروس کرونا از ویروس های سرماخوردگی است که شدت و سرعت ویروس آنفولانزا را ندارد و تاکنون 34 نفر در دنیا به آن مبتلا شده اند.

دکتر محمد مهدی گویا افزود : تا کنون 18 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

وی اضافه کرد: علائم ویروس کرونا شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است و باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : البته در تمام افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند این علائم شدید وجود ندارد .

وی افزود: معمولا افرادی که سامانه  ایمنی ضعیف یا یک بیماری زمینه ای دارند اگر مبتلا به این ویروس شوند علائم این بیماری برای آنها شدید تر و خطرناکتر خواهد بود.

دکتر گویا گفت:این بیماری سال گذشته اولین بار در عربستان شناخته شد و به طور همزمان در کشورهای قطر، امارات و انگلستان هم مواردی از ابتلا گزارش شده است .

وی افزود : در10 روز گذشته هم یک مسافر که از فرانسه به عربستان سعودی سفر کرده بود به این ویروس مبتلا و برای درمان در یکی از بیمارستانها بستری شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت:پس از بستری شدن این بیمار در بیمارستان یک نفر دیگر به دلیل تماس با این بیمار ،به بیماری کرونا مبتلا شده است.

دکتر گویا اظهار داشت: مسلم است قضاوت در مورد سرعت انتشار بیماری هنوز زود است ولی از شدت و سرعت ویروس آنفولانزا برخوردار نیست و هم اکنون سازمان های بهداشتی در دنیا در حال رصد و انجام تحقیقات روی این ویروس هستند.

وی با بیان اینکه مامورین بهداشتی کشورمان در فرودگاه ها اقدام به اطلاع رسانی درباره این ویروس کرده اند،تصریح کرد: علائم این بیماری به مسافران توضیح داده می شود تا اگر احتمالا علائمی شبیه بیماری سرماخوردگی دارند خود درمانی نکند و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : تا کنون سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل سخت گیرانه ای صادر نکرده و همه کشورها را به آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این ویروس توصیه کرده است.


کد مطلب: 286815

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/286815/هشدار-درباره-انتشار-ویروس-خطرناک-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com