جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۴۷
منشا محاسبات اشتباه رفسنجانی کجاست؟

90 درصد زائران می‌خواهند به هاشمی رای دهند!

يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب: 286430
بعضی را دیدم که بی اختیار از شدت شوق جلوی ماشین ایشان را سد کرده و بی اعتنا به هشدارهای اسکورت و محافظین شادمانی می کنند کسی را دیدم که از شدت خوشحالی می رقصیدند. عده ای شیشه ماشین ایشان را می بوسیدند.
90 درصد زائران می‌خواهند به هاشمی رای دهند!
به گزارش جهان، با وجود شکست های پی در پی و مستقیم و غیرمستقیم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در چند انتخابات گذشته، اما باز هم وی در آستانه ورود به نهمین دهه از زندگی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

این حضور غیرقابل انتظار رییس مجمع تشخیص مصلحت سئوالاتی را در ذهن بسیاری از ناظران سیاسی پدید آورد که چرا هاشمی کهنه کار پس از ثبت نام یاران و نزدیکانش در انتخابات و با وجود کهولت سن باز هم سودای ریاست جمهوری کرده است و چرا وی که در انتخابات 84 خود و در 88 نماینده اش طعم شکست را چشیده، دگر بار به میدان رقابت پا گذاشته است چه که این بار علاوه بر انتقادات پیشین به رییس دولت سازندگی، نقدهای دیگری همچون عملکرد اشتباه در فتنه 88 و برخی مسائل مربوط به فرزندانش نیز به او وارد شده است.

در این باره نگاهی به یادداشت اخیر غلامعلی رجایی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی که درباره اتفاقات روز ثبت نام هاشمی (شنبه 21 اردیبهشت) نوشته شده، می تواند پاسخگوی این سئوالات باشد.

وی در بخشی از یادداشت خود با اشاره به جلسه علی مطهری و چند نماینده دیگر با هاشمی می نویسد: بقیه حاضرین در ملاقات هم متفقاَ به آمدن ایشان اصرار کردند. در آخر برادر ایشان مهندس محمد هاشمی که تازه از سفر عراق آمده گفت در یک نظرسنجی که برای من آمده است از صد درصد زائران کاروانهایی که روزانه از مرز زمینی به عراق می روند نود درصدشان می خواهند در صورت نامزدی شما به شما رای بدهند. در آخر ملاقات حاج آقا با صراحت سخنانی گفت. از جمله اینکه قصد حضور نداشته است ولی اصرار بسیارمردم و گروه‌های مختلف مقاومت ایشان را برای نیامدن تمام کرده است.

رجایی همچنین به تجمع -البته غیرقانونی- حامیان هاشمی مقابل وزارت کشور اشاره می کند و اظهار می دارد: بعضی را دیدم که بی اختیار از شدت شوق جلوی ماشین ایشان را سد کرده و بی اعتنا به هشدارهای اسکورت و محافظین شادمانی می کنند کسی را دیدم که از شدت خوشحالی می رقصیدند. عده ای شیشه ماشین ایشان را می بوسیدند. ازدحام جمعیت چنان بود که ماشینها بسختی راه می رفتند. به هر تقدیر بود وارد وزارت کشور شدیم و آیت الله ثبت نام کرد.

وی تلویحا رای هاشمی را با رای خاتمی در سال 76 مقایسه می کند و می نویسد: ...کسی پیامک داد میلیونها سی دی در جهت تخریب شخصیت آیت الله آماده توزیع است. به اعتقاد من هر چه اینگونه کارهای تخریبی بیشتر شود مردم بیشتر به ایشان اقبال پیدا می کنند. درست همانگونه که در دوم خرداد 76 برای جناب خاتمی اتفاق افتاد.

گرچه طبیعی است که حامیان سینه چاک آقای هاشمی از کاندیداتوری ایشان ذوق زده باشند و حتی نمی توان بر ایشان خرده گرفت که بر چه اساسی این چنین محبوبیت تراشی برای هاشمی می کنید اما این سئوال را حداقل می توان پرسید که شما که دائما آمارهای رسمی کشور را زیر سئوال می برید، اکنون خود بر اساس کدام مکانیسم علمی و طبق کدام ضوابط و نظرسنجی حکم می دهید که 90 درصد زائران به هاشمی رای می دهند؟! آیا می ارزد که برای اقناع هاشمی به کاندیداتوری نظرسازی کرده و قول رای 90 درصدی به او بدهید تا خیالش از ریاست جمهوری راحت باشد؟ آیا طبیعی نیست که این پندار به وجود آید که منشا تصمیمات نسنجیده آقای رفسنجانی، مشاوره های غلط اطرافیان بوده باشد؟

اکنون می توان به علت بسیاری از تحلیل ها و قضاوت های اشتباه آقای هاشمی در سالیان اخیر و بویژه در چهار سال گذشته پی برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


111
پیروزی نماینده خط سازش در انتخابات باعث تشدید تحریم ها می شود
کمتر تخریب کنید، این دوره ایت الله هاشمی رئیس جمهور میشه
رازقی
United Arab Emirates
این خط این نشون هاشمی بیاد کاندیدا بشه تا بفهمه چند تا دونه رای داره. فقط اگه پیش بینی محمد هاشمی محقق نشد مثل موسوی خوادارانش جرزنی نکنند و محمد هاشمی هم از ملت ایران عذرخواهی کنه.
بابا اینقدر تحلیل غلط ندید به هاشمی این بنده خدا هم مثل موسوی میشه ها
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
اگرچه مي توان گفت كه تحليل هاي غلط اطرافيان در آمدن هاشمي و هزاران تصميم ديگر به نوعي تاثير گذار بوده، اما واقعا تصور مي كنيد هاشمي كسي است كه صرفا بر اساس مشاوره اقدام كند؟! فراموش نكنيم كه او يك سياستمدار كاركشته است. اما مهمترين دليلي كه باعث مي شود هاشمي به هيچ وجه من الوجوهي قدرت را راها نكند و حتي تا آخرين لحظه هم نتواند جلوي خود را بگيرد و آن كند كه پشيماني آرد! به علت .....است ولاغير... هر كدام از ما به نوعي گرفتار نفس هستيم و در سطح خودمون يا مبارزه با نفس داريم يا نداريم (خدايي نكرده)؛ اما كساني چون ...در جايگاهي هستند كه چون از دهه هاي قبل عمر خود، به فكر تزكيه و جهاد با نفس و مبارزه با خواهش هاي نفساني -به ويژه شهوت قدرت كه بسيار بسيار بسيار انسان‌ها رو در لجنزار خود فرو برده- برنيامده اند،‌ امروز نمي توان توقع داشت يكباره معجزه كند و با تمام هواهاي نفساني و عطش قدرت و ... خود بجنگد./// سرچشمه شايد گرفتن به بيل... چو پرشد نشاید گرفتن به پیل!
حرف حداد عادل درست بود که می گفت گروه ما 60 درصد رای داره
احسنت. من در اینترنت نظزسنجی ها رادنبال میکنم همه به نفع یک کاندیدا است معلوم است ظاهر سازی میکنند .مردم دوست ندارند رییس جمهورشان تکراری باشد مردم تنوع سلیقه دارند اقای هاشمی .خود را به مردم غالب نکنید وخود را منجی ندانید .منجی امام زمان است .
شما چرا از حضور هاشمی نگرانید چرا اینهمه دستپاچه شده اید؟آخه بانک مرکزی یا مرکز آمار و یا گمرک، وزارت بازرگانی، صنعت و معدن هم در باره انتخابات نظر سنجی می کنند که اگر کسی شما اشکال و ایرادی به آمار آنها گرفت نظر سنجی ها هم زیر سئوال بروند؟
رضا
همین اطلاعات غلط را به او دادند که باعث شد تا به این روز بیفتد و حتی جرات نکند در یک راهپیمایی شرکت کند.
بابا اینکه همون اکبر رفسنجانیه خودمونه!عوض نشده که!
فرهنگی
اصلاح طلبان (هاشمی) بیش از 30 درصد رای ندارند
عباسی
مطمئن باشید که آقای هاشمی رفسنجانی بیش از 90 درصد آرا را دارند چرا که ایشان شخصیت بین المللی هستند.
ناشناس
100٪
احمدي
واقعا نيازمند حضور ايشان هستيم
شخصیت بین المللی مگه اینکه عربستان رو کل دنیا حساب کنیم! شما همیشه همینجور توهم میزنی؟ می دونی 90 درصد یعنی چی؟؟
محمود
باش تا صبح دولتت بدمد
عرفان
Iran, Islamic Republic of
من هم باشما موافقم هاشمی 90 درصد رای دارد ولی 90 رای بین المللی که گروه های ضد انقلاب نمی توانند بدهند!
اولا : که گفته اند جوجه را آخر پاییز میشمرند یا به عبارتی رأیها را پایان روز انتخابات میشمرند نه سر مرز عراق و ایران . دومندش :الآن این آمار را توی کَت حاج آقا میکنند تا وقتی نتایج انتخابات اعلام شد حاج آقا ذهنشون درگیر بشه و بزنند زیر میز رقابت انتخاباتی و .... زباله های بد بخت بی منزل بشن!!! عوامل دشمن خیلی ماهرانه در بین ما کار میکنند ولی متاسفانه بعضی از ما غافلیم یا خود را به غفلت میزنیم .
نسیم
منظور مهندس محمد هاشمی این بوده که برادرشون تو بین زائران 90 رای دارند یعنی تو کل همه زائران 90 نفر حاضرند به هاشمی رای بدهند. احتمالا دکتر رجایی اشتباه تایپی کرده
شخصیت بین المللی به چه معناست ؟؟ یعنی اینکه جرج سوروس انسان را بشناسد ؟!!
دوست عزیز، 90 درصد می دونی یعنی چی؟! اگر فرض کنیم آرای باطله هم اصلا نداشته باشیم، یعنی حداد و جلیلی و زاکانی و قالیباف و ولایتی و متکی و ابوترابی و غیره در مجموع 10 درصد هم رای ندارند!! یعنی اگر فرض کنیم سی میلیون نفر در انتخابات شرکت می کنند، این افرادی که اسم بردم سرجمع 3 میلیون تا رای هم ندارند؟! حال شما خوبه؟

حب الشی ء یعمی و یصم.
Iran, Islamic Republic of
برادرجان! هاشمي نماد گفتمان سازش و پيشرفت منهاي عدالت است و قاطبه مردم مخالف اين گفتمان هستند .وبين المللي بودن به قول شما تاثيري ندارد
صهید
از لایک و دیسلایک نظرت کاملا مشخصه !
amin
واقعا که مردم فراموشکاری هستیم 1تورم 50درصدی 2پائین ترین مشارکتها درانتخاباتها درسال 72فقط 50درصد 3روحیه اشرافی گری درحد اعلا 4شکاف شدیدمیان مردم ومسئولین به جهت حاکم شدن روحیه ارباب رعیتی 5وابسته نمودن کشور به درآمدهای نفتی وادامه دادن دولت کوپنی 6افول روحیه جهادی وانقلابی7نگاه کاپیتالیسمی وگرایش به سرمایه داری لجام گسیخته درنزد مدیران ارشد8موضع انفعالی درخصوص حرکتهای اصیل اسلامی درسراسر جهان9ایجاد بدبینی شدید به نظام اسلامی بواسطه رفتارهای مستبدانه وتحکمی 10تجمل گرایی وترویج فرهنگ مصرفی غرب درایران اینها همه گوشه ای از واقعیتهای آن دوران است احتمالا 10الی 15 سال آینده نیز دوباره احمدی نژاد ناجی کشور معرفی خواهد گردید
احسان
هاشمی 84 باخت مفتضحی در مقابل احمدی نِژاد داشت

تازه اون زمان تو اوج عزت و قدرت بود و هنوز با رهبر انقلاب زاویه پیدا نکرده بود
رای مردم در مجلس خبرگان رو فراموش کردی برادر !!
سهراب
فقطططططططططططططططط هاشمی.
ابرام
هیچ کجا اشتباه نکردند چه رای بیاورند چه نیاورند وظیفه خود را انجام داده اند
رای های ایشون هم بین المللی است داخلی نیست
ali
باز هم توهم
جمال
بذارید هاشمی بیاد تا بفهمید که کل رایش از 9 میلیون بیشتر نمیشه
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
کار شما که در بزرگ کردن احمدی نژا د اشتباه نبود نه؟! با تمام وقایع فعلی هنوز هم مدعی کار درست هسیتید؟؟!!
مثل تحلیل شما در حمایت از آقای رییس جمهور
هاشمی خار چشم دشمنان انقلاب است خائنان به وطن بدانند تا هاشمی زنده است نهضت زنده است هاشمی یاور رهبراست
اول ایشان آیت ا... هستند
دوم اطمینان داشته باشید ایشان به سادگی یاران دیروز احمدی نژاد و مخالفین امروز اشتباه نمی کنند و فریب نمی خورند.
شربتیان
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی در این سن توانایی جسمی برای ریاست جمهوری ندارند. طرفداران ایشان این واقعیت را بپذیرند.
سلام بی سلام.
دوباره بوی توهم ، تقلب و تشنج و دود و خون و آتش به مشام میرسه.
آروند
پیش بینی من اینه که آیت الله هاشمی به اندازه آیت الله کروبی رای می آورند
جهان نیوز مطمئن باش به فضل خدا آقای هاشمی رأی میاره
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.
شما هر چه بگویید نمی توانید جلوی خواست ملت که حضور هاشمی است را بگیرید. کافی است این همه کذب در مورد این بزرگوار!!! چرا واهمه ای از روز قیامت ندارید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با همین تحلیلهای بی پایه واساس هم بود که سال 88 می گفتند رای ما کو؟تقلب شده است؟ اگر فلانی انتخاب نشد مردم به خیابانها بریزند.
آره حتما راي بدن دختر و پسرش هم كه تازه از زندان آزادشدن بشن وزير!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
قطعا آقای هاشمی از تمام شخصیت هایی که ثبت نام کرده اند یک سر وگردن بالاتره نشانه آن هم همین دست پاچگی منتقدان ایشان از کاندیداتوری می باشد. رای تمام اصلاح طلبان بعلاوه سرخوردگان از مدیریت نا کارامد احمدی نژاد که حمایت اصول گرایان را داشته رای بالایی را برای ایشان می آورد
Iran, Islamic Republic of
بین المللی هم باشند که نیستند،"بین الملل!!!" به ایشون رای نمی ده بلکه "مردم" باید رای دهند که به حول و قوه ی الهی به هاشمی رای نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
بابا! این هاشمی از الان دچار توهم نشه که من 90 درصد رای داشتم!!! رای من رو دزدیدند!!!
یکی بره توجیهش کنه
حسن
دوستانی که طرفداری آقای هاشمی میکنند....فقط میتونم بهتون بگم که خودتون باعث میشید که گردن اطرافیان ایشون و خاندانش گنده تر بشه اون وقت شما به اصطلاح روشنفکرها برای بن کتابای روشن فکریتون جلو همین دارو دسته باید گردنتونو کج کنید.
بهش رای بدید تا یه عده قلدرتر بشن و مملکتو ارث باباشون بدونن و بدبختتون بکنند.
خلایق هر چه لایق
امام زمان (عج) رو اینجوری میخواستیم تا الان آقا ظهور کرده بود......غریب آقا
مجید مجد
United States
توهم به این می گن
می گید نه نگاه کنید