پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

لنکرانی: طرح مکتب ایرانی کار غلطی است

پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 285799
کاندیدای جبهه پایداری گفت: جریان اصلاحات، امروز بین رأس و بدنه دچار شکاف عمیق و اختلاف شدید است و دیگر قدرتی ندارد. طرح مکتب ایرانی را کار غلطی می دانم و این موضوع باعث سوء استفاده های فراوانی از سوی غرب شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، باقری لنکرانی نامزد اصلح جبهه پایداری در جمع اعضای ستاد انتخاباتی استان لرستان با تأکید بر پایبندی به اصول و ارزش‌ها گفت: واقعیت این است که می شود انسان پایبند به اصول و ارزش ها باشد و در حل مشکلات هم راه حل های واقعی و شدنی داشته باشد و این راه حل ها هم از دل آرمان ها و اعتقادات بیرون آمده باشد.

وی سپس به تحلیل بخشی فضای کنونی کشور پرداخت و افزود: الآن یک احساسی در کشور است که اگر به ما فشار می آید و فشارهایی را تحمل می کنیم به خاطر این است که پای اعتقاداتمان ایستاده ایم و با این حرف می خواهند بگویند که نباید پای اعتقادات ایستاد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به آیات «نصر» در قرآن تصریح کرد: در قرآن کریم داریم که فشارها آنقدر زیاد شد که پیامبران به خداوند گفتند: «متی نصر الله». خدایا کی به ما کمک می کنی؟ خیلی به ما فشار آمده است.

لنکرانی افزود: ما باید نشان دهیم که «نصر من الله و فتح قریب»، خدا باید کمک کند. اگر بتوانیم این باور را جا بیندازیم و نشان دهیم که حل مشکلات کشور در دل پایبندی ما به اصول و ارزش هایمان است و اینطور نیست که زمانی که در مشکلات می افتیم در اعتقاداتمان کم بگذاریم. امروز باید این مسأله را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

کامران باقری لنکرانی در اولین ساعات حضور خود در خرم آباد برای زیارت شهدا به بهشت رضای این شهر رفت و قرائت فاتحه کرد. همچنین لنکرانی نیز با حجت الاسلام میرعماد، نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار با لنکرانی اظهار داشت: آقای لنکرانی یکی از نیروهای ارزشی و ولایتمدار و دارای کارنامه‌ای درخشان است.

باقری لنکرانی در این دیدار ضمن تشکر از فرصتی که حجت الاسلام میرعماد برای این دیدار در اختیار وی گذاشت تصریح کرد: مردم لرستان با نیم قرن مجاهده، در پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب چیزی کم نگذاشته‌اند و این توفیقی است که از اولین سفرهای ما، سفر به استان لرستان است.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در استان لرستان افزود: در استان لرستان کارهای انجام نشده زیاد است. هرچند کارهایی هم انجام شده است، اما هنوز بخشی از آن‌ها برای مردم ملموس نگشته است.

کاندیدای جبهه پایداری اظهار داشت: وظیفه ما این است که دعوت به خود نکنیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها تصریح کرد: آمریکایی‌ها گفته‌اند که هرطور هست باید جلوی ورود ارز به داخل کشور ما گرفته شود. عده‌ای هم می‌گویند به همین خاطر باید هرچیز که طی این دوران از مبانی و ارزش‌های اعتقادی‌مان قبول داریم، کنار بگذاریم تا این فشارها کم بشود.

لنکرانی در جمع مردم خرم آباد با نقد طرح «مکتب ایرانی» اظهار داشت: طرح مکتب ایرانی را کار غلطی می‌دانم و این موضوع باعث سوء استفاده‌های فراوانی از سوی غرب شد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که انتخابات پیش رو بعد از فتنه 88 برگزار می شود گفت: این انتخابات مورد طمع برخی‌هاست. برخی می‌گویند دیدید سال 88 اشتباه کردید؟ دیدید حرف هایی که می‌گفتید اشتباه بود؟ دیدید ایستادن مقابل امریکا اشتباه بود؟ ممکن است برخی که در سال 88 به یک سری چیزها نرسیدند، الآن بخواهدن ادامه آن فتنه را دنبال کنند. در این دوره خیلی بعید است فتنه خیابانی باشد، بلکه فتنه گفتمانی است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشور در انتخابات را مهمترین نکته این انتخابات دانست و افزود: نکته ای که بیش از همه مهم است، حضور است. بیش از آنکه چه کسی رأی بیاورد، حضور در این انتخابات مهم است. این حضور باید حضوری گسترده و پر شور باشد. البته به فضل خدا حضور مردم در این انتخابات حضوری گسترده خواهد بود.

لنکرانی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند همه سلیقه‌هایی که خود را معتقد به نظام اسلامی می‌دانند در انتخابات شرکت کنند. برخی متوجه اهمیت این موضوع نیستند. نظام ما امروز به بلوغی رسیده است که توان حضور سلایق مختلف را در انتخابات دارد.

وی سپس به تبیین دیدگاه‌های برخی درمورد تحریم پرداخت و اضافه کرد: می گویند اگر می خواهید فشارهای خارج از کشور از بین برود، نباید دیگر بر روی آرمان ها و انقلابی گری پافشاری کنید. در صورتی که ما می گوییم باید بر آرمان ها پافشاری کرد.

کاندیدای جبهه پایداری مبنای انتخاب مردم را صداقت، شفافیت و انقلابی بودن دانست و تصریح کرد: برخی می گویند اگر می خواهی رأی بیاوری هرجا که رفتی مطابق میل مخاطبان صحبت کن. اگر بسیجی و انقلابی بودند، همان طور صحبت کن که آن ها دوست دارند و اگر علاقه ای به انقلاب نداشتند طوری صحبت کن که مطابق میلشان باشد. ما وظیفه خود می دانیم که برای آینده کشور با امید به نصرت الهی و تأکید بر باورهایی که به آن اعتقاد داریم در این عرصه حاضر شویم و می دانیم کشور با حضور پرشور جوانان و مردم به نتیجه می رسد.

لنکرانی ادامه داد: ممکن است برخی توصیه‌هایی بکنند و اسراف ها و خرج هایی کنند، اما ما به این حرکت قائل نیستیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه تدوین شده جبهه پایداری اشاره کرد و افزود: جبهه پایداری برای دولت آینده برنامه‌ای تنظیم کرده است. این برنامه توسط نخبگان و بزرگانی از وزرا و معاونان سابق رئیس جمهور مانند دکتر داوودی طراحی شده است.

کاندیدای جبهه پایداری به رویکرد این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه آرمانی است و بر اساس تخیلات و آرزوها نوشته نشده است، بلکه همراه با واقع بینی و وضع امروز کشور تدوین شده است.

لنکرانی در ادامه به سیاست خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: ما از منافع ملی به هیچ وجه حاضر نیستیم کوتاه بیاییم. الحمدلله در اقصا نقاط جهان، جمهوری اسلامی تأثیرگذار است. در جنگ 8 روزه که فلسطین پیروز شد، خیلی از دشمنان اقرار کردند که پیروزی فلسطین به خاطر ایران بوده است. این به معنای دخالت در امور دیگر کشورها نیست، بلکه این دیپلماسی عمومی ماست و در آرامش کشور تأثیر دارد.

وی به مکتب ایرانی اشاره کرد و تصریح کرد: طرح مکتب ایرانی را کار غلطی می دانم و این کار در چاچوب بازی های غرب بود. چراکه یک مسئول در فضای بیداری اسلامی مطلبی را مطرح کرد که باعث شد غرب، کشور ما را در بین کشورهای دیگر به عنوان یک کشور قبیله گرا و نه اسلامگرا معرفی کند. این باعث شد که بین کشورهای دیگر نسبت به جمهوری اسلامی بدبینی ایجاد شود.

وزیر بهداشت دولت نهم با تأکید بر فضای آرام در انتخابات گفت: ما در حال حاضر به آرامش و فضای آرام انتخاباتی نیازمندیم. تعجب می کنم از برخی افراد که در سیاست خارجی معتقد به تنش زدایی هستند ولی خودشان در داخل تنش ایجاد می کنند.

لنکرانی با اشاره به انحراف هایی که در تاریخ با آن مواجه بوده ایم افزود: خط انحرافی از سه قرن گذشته تا کنون، هرگاه بین تفکر روحانیت و اسلام جدایی قائل شده است، موجبات دوری بیشتر از اسلام را برای خودش فراهم آورده است و در نهایت هم به انحطاط کشیده شده است.

وی سپس به تحلیل فضای سیاسی اصلاح طلبان پرداخت و اظهار داشت: جریان اصلاحات، امروز بین رأس و بدنه دچار شکاف عمیق و اختلاف شدید است و دیگر قدرتی ندارد.

کاندیدای جبهه پایداری پیرامون بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها پیرامون سایر نامزدهای لیست کوتاه شده جبهه پایداری قبل از معرفی نامزد اصلی گفت: برخی دوستان گفتند که تکلیفی داریم و به صحنه انتخابات نمی آییم،گفتند بالاخره صحنه امنیت ملی صحنه مهمی است و ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

باقری لنکرانی به طرح برخی از اولویت‌های اقتصادی مرح شده در برنامه جبهه پایداری پرداخت و افزود: ما باید ریشه ای مشائل اقتصادی را بررسی کنیم. مسأله اول مسئله بانکداری و تحول در آن است. نظام بانکی یک رکن برنامه ماست. امام (ره) قبلا در جمع برخی مسئولان کشور گفته بودند که کاری کنید که پول، کار نکند، بلکه کار، کار کند.

وی ادامه داد: دوم از بین بردن زمینه های مفاسد اقتصادی و یک سری مسائل که خودشان ایجاد فساد می کنند است. وظیفه رسیدگی به مفاسد اقتصادی کار قوه قضائیه است. نقش اول دولت این نیست که در مقابل مفاسد اقتصادی افشاگری کند، بلکه باید زمینه های وقوع فساد را از بین ببرد.

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به مسائل استان لرستان گفت: استان لرستان ظرفیت های بالایی دارد که به طور ویژه باید به آن پرداخته شود. این استان ظرفیت های زیادی در دامداری، گردشگری و کشاورزی دارد. با وجود زحمات زیادی که از ابتدای انقلاب تا کنون کشیده شده است و این استان نسبت به قبل از انقلاب تفاوت های بسیاری پیدا کرده است،اما هنوز به صورت ملموس مشکلات مردم حل نشده است و مشکلات زیادی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه شود این انتخابات